Rongiga või rongita ehk enne jagamist tuleb karu maha lasta

Esmaspäeval ja teisipäeval toimus Eestis Hiina asepeaministri Zhang Dejiangi visiit Eestisse. Visiit oli kui värskendav kivivise konnatiigistuvasse kohalikku logistikasse: laineid sai palju ning neist vormusid kui prohvet Maltsveti aegsed valge laeva hõbedased unistused.

Asepeaministrit saatis 70-liikmeline äridelegatsioon, mis þestina 1,3 miljardilise elanikkonnaga maalt on siin 1,3 miljoini elanikuga riigis seniolematu. Visiit keskendus Eesti-Hiina majandussuhetele ning sellega seotud teemadele. Külaskäik Muuga Sadamasse oli peale pühalike ja sädelevate kätlemiste riigijuhtide tasandil ning esmaspäevase viisaka ärifoorumi kui tulevikueliksiir Eesti vedajatele.

Tegemist on Eesti vedajatele seni nii oodatud visiidiga, et enne jõuti minna isegi justkui laskmata karunaha pärast nägelema, mida hiinlased transiidil läbi Eesti üldse eelistavad - merevedu või raudteevedu.

Esimest raius Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand, teist lubas Eesti Raudtee juht Priit Haller...  Või, kas üldse on mõtet hiinlastele loota, sest nagunii ju kiuslik Venemaa keerab magusa kontinertransiidi kihva, sestap tegelegem ikka töötleva transiidiga, sedastas Eesti Laevaomanike Liidu juht Enn Kreem.

Majandus- ja Kommuinikatsiooniminister Juhan Parts kostis vaid stoiliselt, et eks see transiit ole hiinlaste esindusvisiidil ikka üks teemadest....

Seega: rahu, ainult rahu. Hiiiiglasliku riigi puhul ei käi miski kiirelt ja üleöö, kuid teisalt on midagi liikuma pääsenud ja see liigub ilmselt üsna vääramatu jõuga. Hiina asepeaministrilt saime eile Muugal isalikku tunnustust - see on väärtus.

Kuid arvestagem, et hiinlased on oma logistilisi tiibu sirutamas peale Eesti ka Leedus, Ukrainas, Valgevenes, Poolas ja loomulikult Venemaal. Seega suhtugem asjasse kompleksselt, Eesti piiridest laiemalt. Meie riik on majanduslikult ja eriti logistiliselt elavas ja huvitavas regioonis: siin on vajalikud raudteevedu ja merevedu, kõrvale ei jäeta ka autovedu. Eestlasil on tähtis mitte loodetava kasumi nimel popsilikult tülli pöörata, vaid läbimõeldud koostööga püüda lõigata kaugete külaliste siin regioonis toimetamisest maksimaalset kasu.

Kui omavahel tülli läheme on väljatpoolt parastajaid rohkem kui üks ning peale tüli jääb üle hapu näoga nentida, karu ongi lastud ja nahk naabrite jagada.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.1606525
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0804981
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306874
Filipiinide peeso PHP 61,74 0.1070195
Hiina jüaan CNY 7,95 -0.1268749
Hongkongi dollar HKD 8,98 -0.0934767
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0255751
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0548233
India ruupia INR 84,49 0.2063665
Indoneesia ruupia IDR 17421,53 0.1189598
Islandi kroon ISK 135,26 0.0369795
Jaapani jeen JPY 128,93 -0.2861562
Kanada dollar CAD 1,50 -0.1132201
LAV rand ZAR 16,45 0.2480528
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,35 0.265814
Malaysia ringgit MYR 4,76 -0.0545359
Mehhiko peeso MXN 22,24 -0.047646
Norra kroon NOK 9,47 0.0961752
Poola slott PLN 4,29 0.0745816
Rootsi kroon SEK 10,33 0.1095365
Rumeenia leu RON 4,66 0.0021449
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0063223
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0904773
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0175208
Taani kroon DKK 7,46 0.0160879
Tai baht THB 37,71 0.3176613
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0077462
Türgi liir TRY 6,49 -0.0030802
Ukraina grivna UAH 32,16 -0.0786005
Ungari forint HUF 322,53 0.0186064
USA dollar USD 1,15 -0.0697958
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.2118038
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.0291278
Vene rubla RUB 74,71 -0.0157914

Valdkonna töökuulutused