Rongiga või rongita ehk enne jagamist tuleb karu maha lasta

Esmaspäeval ja teisipäeval toimus Eestis Hiina asepeaministri Zhang Dejiangi visiit Eestisse. Visiit oli kui värskendav kivivise konnatiigistuvasse kohalikku logistikasse: laineid sai palju ning neist vormusid kui prohvet Maltsveti aegsed valge laeva hõbedased unistused.

Asepeaministrit saatis 70-liikmeline äridelegatsioon, mis þestina 1,3 miljardilise elanikkonnaga maalt on siin 1,3 miljoini elanikuga riigis seniolematu. Visiit keskendus Eesti-Hiina majandussuhetele ning sellega seotud teemadele. Külaskäik Muuga Sadamasse oli peale pühalike ja sädelevate kätlemiste riigijuhtide tasandil ning esmaspäevase viisaka ärifoorumi kui tulevikueliksiir Eesti vedajatele.

Tegemist on Eesti vedajatele seni nii oodatud visiidiga, et enne jõuti minna isegi justkui laskmata karunaha pärast nägelema, mida hiinlased transiidil läbi Eesti üldse eelistavad - merevedu või raudteevedu.

Esimest raius Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand, teist lubas Eesti Raudtee juht Priit Haller...  Või, kas üldse on mõtet hiinlastele loota, sest nagunii ju kiuslik Venemaa keerab magusa kontinertransiidi kihva, sestap tegelegem ikka töötleva transiidiga, sedastas Eesti Laevaomanike Liidu juht Enn Kreem.

Majandus- ja Kommuinikatsiooniminister Juhan Parts kostis vaid stoiliselt, et eks see transiit ole hiinlaste esindusvisiidil ikka üks teemadest....

Seega: rahu, ainult rahu. Hiiiiglasliku riigi puhul ei käi miski kiirelt ja üleöö, kuid teisalt on midagi liikuma pääsenud ja see liigub ilmselt üsna vääramatu jõuga. Hiina asepeaministrilt saime eile Muugal isalikku tunnustust - see on väärtus.

Kuid arvestagem, et hiinlased on oma logistilisi tiibu sirutamas peale Eesti ka Leedus, Ukrainas, Valgevenes, Poolas ja loomulikult Venemaal. Seega suhtugem asjasse kompleksselt, Eesti piiridest laiemalt. Meie riik on majanduslikult ja eriti logistiliselt elavas ja huvitavas regioonis: siin on vajalikud raudteevedu ja merevedu, kõrvale ei jäeta ka autovedu. Eestlasil on tähtis mitte loodetava kasumi nimel popsilikult tülli pöörata, vaid läbimõeldud koostööga püüda lõigata kaugete külaliste siin regioonis toimetamisest maksimaalset kasu.

Kui omavahel tülli läheme on väljatpoolt parastajaid rohkem kui üks ning peale tüli jääb üle hapu näoga nentida, karu ongi lastud ja nahk naabrite jagada.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,49 -0.438546
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,27 -0.493684
Hiina jüaan CNY 7,87 -0.120631
Hongkongi dollar HKD 9,28 -0.542266
Horvaatia kuna HRK 7,48 0.022721
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.103011
India ruupia INR 77,36 -0.085626
Indoneesia ruupia IDR 15829,00 -0.496605
Islandi kroon ISK 127,97 -0.50847
Jaapani jeen JPY 133,23 -0.426024
Kanada dollar CAD 1,46 -0.70153
LAV rand ZAR 15,81 -0.132645
Lõuna-Korea vonn KRW 1342,80 -0.72453
Malaysia ringgit MYR 4,99 -0.448528
Mehhiko peeso MXN 21,22 0.094827
Norra kroon NOK 9,27 -0.503519
Poola slott PLN 4,27 0.126493
Rootsi kroon SEK 9,53 0.010279
Rubla RUB 68,25 -0.738855
Rumeenia leu RON 4,60 0.021749
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.254959
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.645022
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.392901
Taani kroon DKK 7,44 -0.002015
Tai baht THB 39,31 -0.531376
Tšehhi kroon CZK 26,04 -0.04607
Türgi liir TRY 4,21 0.59081
Ukraina grivna UAH 31,39 -0.441235
Ungari forint HUF 310,62 0.219397
USA dollar USD 1,19 -0.593335
Uus-Meremaa dollar NZD 1,63 0.237665
Valgevene rubla BRL 3,74 0.042855
Valgevene rubla BYN 22992,00 -0.294882

Valdkonna töökuulutused

Digitrükk otsib OSTU- JA LOGISTIKASPETSIALISTI

Finesta Baltic OÜ

26. september 2017