Rongiga või rongita ehk enne jagamist tuleb karu maha lasta

Esmaspäeval ja teisipäeval toimus Eestis Hiina asepeaministri Zhang Dejiangi visiit Eestisse. Visiit oli kui värskendav kivivise konnatiigistuvasse kohalikku logistikasse: laineid sai palju ning neist vormusid kui prohvet Maltsveti aegsed valge laeva hõbedased unistused.

Asepeaministrit saatis 70-liikmeline äridelegatsioon, mis þestina 1,3 miljardilise elanikkonnaga maalt on siin 1,3 miljoini elanikuga riigis seniolematu. Visiit keskendus Eesti-Hiina majandussuhetele ning sellega seotud teemadele. Külaskäik Muuga Sadamasse oli peale pühalike ja sädelevate kätlemiste riigijuhtide tasandil ning esmaspäevase viisaka ärifoorumi kui tulevikueliksiir Eesti vedajatele.

Tegemist on Eesti vedajatele seni nii oodatud visiidiga, et enne jõuti minna isegi justkui laskmata karunaha pärast nägelema, mida hiinlased transiidil läbi Eesti üldse eelistavad - merevedu või raudteevedu.

Esimest raius Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand, teist lubas Eesti Raudtee juht Priit Haller...  Või, kas üldse on mõtet hiinlastele loota, sest nagunii ju kiuslik Venemaa keerab magusa kontinertransiidi kihva, sestap tegelegem ikka töötleva transiidiga, sedastas Eesti Laevaomanike Liidu juht Enn Kreem.

Majandus- ja Kommuinikatsiooniminister Juhan Parts kostis vaid stoiliselt, et eks see transiit ole hiinlaste esindusvisiidil ikka üks teemadest....

Seega: rahu, ainult rahu. Hiiiiglasliku riigi puhul ei käi miski kiirelt ja üleöö, kuid teisalt on midagi liikuma pääsenud ja see liigub ilmselt üsna vääramatu jõuga. Hiina asepeaministrilt saime eile Muugal isalikku tunnustust - see on väärtus.

Kuid arvestagem, et hiinlased on oma logistilisi tiibu sirutamas peale Eesti ka Leedus, Ukrainas, Valgevenes, Poolas ja loomulikult Venemaal. Seega suhtugem asjasse kompleksselt, Eesti piiridest laiemalt. Meie riik on majanduslikult ja eriti logistiliselt elavas ja huvitavas regioonis: siin on vajalikud raudteevedu ja merevedu, kõrvale ei jäeta ka autovedu. Eestlasil on tähtis mitte loodetava kasumi nimel popsilikult tülli pöörata, vaid läbimõeldud koostööga püüda lõigata kaugete külaliste siin regioonis toimetamisest maksimaalset kasu.

Kui omavahel tülli läheme on väljatpoolt parastajaid rohkem kui üks ning peale tüli jääb üle hapu näoga nentida, karu ongi lastud ja nahk naabrite jagada.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1588714
Brasiilia reaal BRL 4,41 0.5704116
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306748
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.0619123
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.0063949
Hongkongi dollar HKD 8,88 -0.0382797
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.079948
Iisraeli seekel ILS 4,28 0.4108078
India ruupia INR 81,27 -0.4714902
Indoneesia ruupia IDR 16466,44 -0.7543576
Islandi kroon ISK 140,00 -0.0071423
Jaapani jeen JPY 129,03 0.2019104
Kanada dollar CAD 1,52 -0.0988468
LAV rand ZAR 16,12 0.5845254
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,11 0.0430508
Malaysia ringgit MYR 4,75 -0.1535162
Mehhiko peeso MXN 22,99 0.7691364
Norra kroon NOK 9,73 -0.1375657
Poola slott PLN 4,30 0.0792116
Rootsi kroon SEK 10,29 -0.3727586
Rumeenia leu RON 4,65 0.0172084
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.1346499
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0888889
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0619798
Taani kroon DKK 7,46 0.0040198
Tai baht THB 37,18 -0.1267788
Tšehhi kroon CZK 25,81 -0.0967717
Türgi liir TRY 6,07 -0.0856334
Ukraina grivna UAH 31,52 -0.2654853
Ungari forint HUF 323,29 0.1797279
USA dollar USD 1,14 -0.0175963
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0905305
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.0166251
Vene rubla RUB 75,36 -0.1138579

Valdkonna töökuulutused