Rongiga või rongita ehk enne jagamist tuleb karu maha lasta

Esmaspäeval ja teisipäeval toimus Eestis Hiina asepeaministri Zhang Dejiangi visiit Eestisse. Visiit oli kui värskendav kivivise konnatiigistuvasse kohalikku logistikasse: laineid sai palju ning neist vormusid kui prohvet Maltsveti aegsed valge laeva hõbedased unistused.

Asepeaministrit saatis 70-liikmeline äridelegatsioon, mis þestina 1,3 miljardilise elanikkonnaga maalt on siin 1,3 miljoini elanikuga riigis seniolematu. Visiit keskendus Eesti-Hiina majandussuhetele ning sellega seotud teemadele. Külaskäik Muuga Sadamasse oli peale pühalike ja sädelevate kätlemiste riigijuhtide tasandil ning esmaspäevase viisaka ärifoorumi kui tulevikueliksiir Eesti vedajatele.

Tegemist on Eesti vedajatele seni nii oodatud visiidiga, et enne jõuti minna isegi justkui laskmata karunaha pärast nägelema, mida hiinlased transiidil läbi Eesti üldse eelistavad - merevedu või raudteevedu.

Esimest raius Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand, teist lubas Eesti Raudtee juht Priit Haller...  Või, kas üldse on mõtet hiinlastele loota, sest nagunii ju kiuslik Venemaa keerab magusa kontinertransiidi kihva, sestap tegelegem ikka töötleva transiidiga, sedastas Eesti Laevaomanike Liidu juht Enn Kreem.

Majandus- ja Kommuinikatsiooniminister Juhan Parts kostis vaid stoiliselt, et eks see transiit ole hiinlaste esindusvisiidil ikka üks teemadest....

Seega: rahu, ainult rahu. Hiiiiglasliku riigi puhul ei käi miski kiirelt ja üleöö, kuid teisalt on midagi liikuma pääsenud ja see liigub ilmselt üsna vääramatu jõuga. Hiina asepeaministrilt saime eile Muugal isalikku tunnustust - see on väärtus.

Kuid arvestagem, et hiinlased on oma logistilisi tiibu sirutamas peale Eesti ka Leedus, Ukrainas, Valgevenes, Poolas ja loomulikult Venemaal. Seega suhtugem asjasse kompleksselt, Eesti piiridest laiemalt. Meie riik on majanduslikult ja eriti logistiliselt elavas ja huvitavas regioonis: siin on vajalikud raudteevedu ja merevedu, kõrvale ei jäeta ka autovedu. Eestlasil on tähtis mitte loodetava kasumi nimel popsilikult tülli pöörata, vaid läbimõeldud koostööga püüda lõigata kaugete külaliste siin regioonis toimetamisest maksimaalset kasu.

Kui omavahel tülli läheme on väljatpoolt parastajaid rohkem kui üks ning peale tüli jääb üle hapu näoga nentida, karu ongi lastud ja nahk naabrite jagada.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 0.104669
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,12 0.524305
Hiina jüaan CNY 7,85 0.201641
Hongkongi dollar HKD 9,56 0.408557
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.014805
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.359986
India ruupia INR 78,12 0.429118
Indoneesia ruupia IDR 16325,00 0.338045
Islandi kroon ISK 125,59 0.113197
Jaapani jeen JPY 135,92 0.221214
Kanada dollar CAD 1,52 0.225563
LAV rand ZAR 14,84 -1.143446
Lõuna-Korea vonn KRW 1308,40 0.723633
Malaysia ringgit MYR 4,84 0.406757
Mehhiko peeso MXN 22,78 -0.111837
Norra kroon NOK 9,60 -0.100653
Poola slott PLN 4,16 -0.100816
Rootsi kroon SEK 9,81 -0.005198
Rubla RUB 69,09 -0.228158
Rumeenia leu RON 4,66 0.256233
Singapuri dollar SGD 1,62 0.136265
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.013617
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.259212
Taani kroon DKK 7,45 0.007252
Tai baht THB 39,03 0.256871
Tšehhi kroon CZK 25,36 -0.043361
Türgi liir TRY 4,62 -0.816186
Ukraina grivna UAH 35,35 0.824079
Ungari forint HUF 308,27 -0.087508
USA dollar USD 1,22 0.375029
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.057287
Valgevene rubla BRL 3,92 -0.14771
Valgevene rubla BYN 24763,00 0.409536

Valdkonna töökuulutused