Rongiga või rongita ehk enne jagamist tuleb karu maha lasta

Esmaspäeval ja teisipäeval toimus Eestis Hiina asepeaministri Zhang Dejiangi visiit Eestisse. Visiit oli kui värskendav kivivise konnatiigistuvasse kohalikku logistikasse: laineid sai palju ning neist vormusid kui prohvet Maltsveti aegsed valge laeva hõbedased unistused.

Asepeaministrit saatis 70-liikmeline äridelegatsioon, mis þestina 1,3 miljardilise elanikkonnaga maalt on siin 1,3 miljoini elanikuga riigis seniolematu. Visiit keskendus Eesti-Hiina majandussuhetele ning sellega seotud teemadele. Külaskäik Muuga Sadamasse oli peale pühalike ja sädelevate kätlemiste riigijuhtide tasandil ning esmaspäevase viisaka ärifoorumi kui tulevikueliksiir Eesti vedajatele.

Tegemist on Eesti vedajatele seni nii oodatud visiidiga, et enne jõuti minna isegi justkui laskmata karunaha pärast nägelema, mida hiinlased transiidil läbi Eesti üldse eelistavad - merevedu või raudteevedu.

Esimest raius Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand, teist lubas Eesti Raudtee juht Priit Haller...  Või, kas üldse on mõtet hiinlastele loota, sest nagunii ju kiuslik Venemaa keerab magusa kontinertransiidi kihva, sestap tegelegem ikka töötleva transiidiga, sedastas Eesti Laevaomanike Liidu juht Enn Kreem.

Majandus- ja Kommuinikatsiooniminister Juhan Parts kostis vaid stoiliselt, et eks see transiit ole hiinlaste esindusvisiidil ikka üks teemadest....

Seega: rahu, ainult rahu. Hiiiiglasliku riigi puhul ei käi miski kiirelt ja üleöö, kuid teisalt on midagi liikuma pääsenud ja see liigub ilmselt üsna vääramatu jõuga. Hiina asepeaministrilt saime eile Muugal isalikku tunnustust - see on väärtus.

Kuid arvestagem, et hiinlased on oma logistilisi tiibu sirutamas peale Eesti ka Leedus, Ukrainas, Valgevenes, Poolas ja loomulikult Venemaal. Seega suhtugem asjasse kompleksselt, Eesti piiridest laiemalt. Meie riik on majanduslikult ja eriti logistiliselt elavas ja huvitavas regioonis: siin on vajalikud raudteevedu ja merevedu, kõrvale ei jäeta ka autovedu. Eestlasil on tähtis mitte loodetava kasumi nimel popsilikult tülli pöörata, vaid läbimõeldud koostööga püüda lõigata kaugete külaliste siin regioonis toimetamisest maksimaalset kasu.

Kui omavahel tülli läheme on väljatpoolt parastajaid rohkem kui üks ning peale tüli jääb üle hapu näoga nentida, karu ongi lastud ja nahk naabrite jagada.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1138016
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.0785229
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051148
Filipiinide peeso PHP 62,25 -0.2003912
Hiina jüaan CNY 7,91 0.3299032
Hongkongi dollar HKD 9,14 0.0481543
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0487033
Iisraeli seekel ILS 4,24 0.0377287
India ruupia INR 80,38 0.0597498
Indoneesia ruupia IDR 16901,25 0.3367265
Islandi kroon ISK 124,00 -0.0080639
Jaapani jeen JPY 130,96 0.0458365
Kanada dollar CAD 1,54 0.0064746
LAV rand ZAR 15,79 0.2902951
Lõuna-Korea vonn KRW 1321,73 0.0901147
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.0972804
Mehhiko peeso MXN 22,19 0.0541094
Norra kroon NOK 9,58 0.0062607
Poola slott PLN 4,35 0.281255
Rootsi kroon SEK 10,38 0.0337366
Rumeenia leu RON 4,65 0.0301147
Singapuri dollar SGD 1,60 0.006268
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0223614
Šveitsi frank CHF 1,16 0.0773927
Taani kroon DKK 7,45 0.0026844
Tai baht THB 38,99 0.0901137
Tšehhi kroon CZK 25,93 0.054029
Türgi liir TRY 5,61 0.4043585
Ukraina grivna UAH 30,77 0.0601518
Ungari forint HUF 326,49 0.0827662
USA dollar USD 1,16 0.0773262
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0463741
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0473179
Vene rubla RUB 74,22 0.2864416

Valdkonna töökuulutused