Kiil: Eestis puudus 25-30% konteineritest

"Meil on sadamas kõik variandid võimalikud, oleme terminalide avamiseks valmis, maad on," ei lasknud end Läänemerel kollitavast konteinerikriisist heidutada Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.

Soomlasi piinav konteinerikriis sirutab oma haarmeid ka Eesti kohale. Sellegipoolest pole vahepeal vaat et vaid tulevikuveoks nimetatud konteinerveo mõõnamine seda päevakorrast maha võtnud. Liiatigi pole Klaipeda Sadamat läbima pidav Hiina transiit veel reaalsuseks saanud. "Klaipedast pole veel kaup läbi käinud," pidas ta sinna plaanitud Hiina transiiti veel pigem unistuseks.

Samas on aga hiinlaste kõrgetasemeline delegatsioon järgmisel nädalal alates 2. novembrist ju Eestis. Seega, eks näis, mis moodi arengud hakkavad minema, oli Kiil põnevil.

"Küll see päev ükskord koidab, kui saabub selgus hiinalste transiidi osas," võttis teemat Kiil väärika rahuga.

"Sadam ongi selleks, et teenindada erinevaid kaubagruppe. Meile pole keegi pannud silti külge," osutas ta Tallinna Sadama valmidusele kõigeks.

Soomalste võtet võidelda konteinerikriisga autovedudega pidas Kiil Euroopa mastaabis mõistlikuks. Samas Hiinast oleks selline vedu välistatud.

Siiski tunnistas ta, et ligi kümme aastat tagasi oli küll päevakorral Hiina transiit rongiga, siis vahepeal oli idee panustada vaid mereveole.

Võrrledes meritsi veoga on raudtee vedu kiirem, kuid kallim. Näiteks Kasahhisse ja Venemaale veetakse konteinereid rongiga. Konteinerrongid liiguvad Hiinast juba ka Moskvani.

Kolmas variant oleks vedada laevadega senise asemel hoopis mööda Põhja Jäämerd. "Lähitulevikus on see alternatiiv - varsti on see ju teadlaste sõnul jäävaba," arutles Kiil.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.4067366
Brasiilia reaal BRL 4,44 0.2777151
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0357855
Filipiinide peeso PHP 60,11 0.2301074
Hiina jüaan CNY 7,82 0.1549792
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.3113149
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.142105
Iisraeli seekel ILS 4,28 0.4528709
India ruupia INR 81,16 -0.1844814
Indoneesia ruupia IDR 16520,92 0.2141868
Islandi kroon ISK 139,03 -0.1436472
Jaapani jeen JPY 128,47 0.1871637
Kanada dollar CAD 1,52 0.3504827
LAV rand ZAR 16,26 -0.0669747
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,97 0.1344538
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.1881726
Mehhiko peeso MXN 22,87 0.0048104
Norra kroon NOK 9,76 0.2114903
Poola slott PLN 4,29 -0.0233133
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0439316
Rumeenia leu RON 4,65 0.0042985
Singapuri dollar SGD 1,56 0.154202
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1447823
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0443262
Taani kroon DKK 7,47 -0.0013395
Tai baht THB 37,17 0.1911139
Tšehhi kroon CZK 25,80 0.1514151
Türgi liir TRY 6,09 0.505259
Ukraina grivna UAH 31,61 0.2254259
Ungari forint HUF 323,40 0.0525941
USA dollar USD 1,13 0.2830105
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.1503488
Valgevene rubla BYN 2,40 0.5227064
Vene rubla RUB 75,45 -0.0491477

Valdkonna töökuulutused