Kiil: Eestis puudus 25-30% konteineritest

"Meil on sadamas kõik variandid võimalikud, oleme terminalide avamiseks valmis, maad on," ei lasknud end Läänemerel kollitavast konteinerikriisist heidutada Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.

Soomlasi piinav konteinerikriis sirutab oma haarmeid ka Eesti kohale. Sellegipoolest pole vahepeal vaat et vaid tulevikuveoks nimetatud konteinerveo mõõnamine seda päevakorrast maha võtnud. Liiatigi pole Klaipeda Sadamat läbima pidav Hiina transiit veel reaalsuseks saanud. "Klaipedast pole veel kaup läbi käinud," pidas ta sinna plaanitud Hiina transiiti veel pigem unistuseks.

Samas on aga hiinlaste kõrgetasemeline delegatsioon järgmisel nädalal alates 2. novembrist ju Eestis. Seega, eks näis, mis moodi arengud hakkavad minema, oli Kiil põnevil.

"Küll see päev ükskord koidab, kui saabub selgus hiinalste transiidi osas," võttis teemat Kiil väärika rahuga.

"Sadam ongi selleks, et teenindada erinevaid kaubagruppe. Meile pole keegi pannud silti külge," osutas ta Tallinna Sadama valmidusele kõigeks.

Soomalste võtet võidelda konteinerikriisga autovedudega pidas Kiil Euroopa mastaabis mõistlikuks. Samas Hiinast oleks selline vedu välistatud.

Siiski tunnistas ta, et ligi kümme aastat tagasi oli küll päevakorral Hiina transiit rongiga, siis vahepeal oli idee panustada vaid mereveole.

Võrrledes meritsi veoga on raudtee vedu kiirem, kuid kallim. Näiteks Kasahhisse ja Venemaale veetakse konteinereid rongiga. Konteinerrongid liiguvad Hiinast juba ka Moskvani.

Kolmas variant oleks vedada laevadega senise asemel hoopis mööda Põhja Jäämerd. "Lähitulevikus on see alternatiiv - varsti on see ju teadlaste sõnul jäävaba," arutles Kiil.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0128279
Brasiilia reaal BRL 4,35 0.3741167
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306796
Filipiinide peeso PHP 62,02 0.164742
Hiina jüaan CNY 7,47 -0.0521823
Hongkongi dollar HKD 9,11 -0.0493865
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0108448
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0951135
India ruupia INR 78,94 -0.0810075
Indoneesia ruupia IDR 16157,18 -0.0516531
Islandi kroon ISK 125,78 0.6723227
Jaapani jeen JPY 128,17 -0.2335176
Kanada dollar CAD 1,53 -0.104425
LAV rand ZAR 15,66 0.4259086
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,40 0.1250195
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.263818
Mehhiko peeso MXN 24,02 0.3186735
Norra kroon NOK 9,44 -0.1840355
Poola slott PLN 4,29 0.0980324
Rootsi kroon SEK 10,23 0.3285441
Rumeenia leu RON 4,66 0.0193067
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0510237
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2517451
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.3022714
Taani kroon DKK 7,45 -0.0093971
Tai baht THB 37,91 0.1323405
Tšehhi kroon CZK 25,74 0.0894524
Türgi liir TRY 5,47 -0.3171363
Ukraina grivna UAH 30,54 -0.1085744
Ungari forint HUF 322,77 0.127187
USA dollar USD 1,16 -0.034459
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1077457
Valgevene rubla BYN 2,33 0.2974779
Vene rubla RUB 73,68 0.5281851

Valdkonna töökuulutused