Kiil: Eestis puudus 25-30% konteineritest

"Meil on sadamas kõik variandid võimalikud, oleme terminalide avamiseks valmis, maad on," ei lasknud end Läänemerel kollitavast konteinerikriisist heidutada Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.

Soomlasi piinav konteinerikriis sirutab oma haarmeid ka Eesti kohale. Sellegipoolest pole vahepeal vaat et vaid tulevikuveoks nimetatud konteinerveo mõõnamine seda päevakorrast maha võtnud. Liiatigi pole Klaipeda Sadamat läbima pidav Hiina transiit veel reaalsuseks saanud. "Klaipedast pole veel kaup läbi käinud," pidas ta sinna plaanitud Hiina transiiti veel pigem unistuseks.

Samas on aga hiinlaste kõrgetasemeline delegatsioon järgmisel nädalal alates 2. novembrist ju Eestis. Seega, eks näis, mis moodi arengud hakkavad minema, oli Kiil põnevil.

"Küll see päev ükskord koidab, kui saabub selgus hiinalste transiidi osas," võttis teemat Kiil väärika rahuga.

"Sadam ongi selleks, et teenindada erinevaid kaubagruppe. Meile pole keegi pannud silti külge," osutas ta Tallinna Sadama valmidusele kõigeks.

Soomalste võtet võidelda konteinerikriisga autovedudega pidas Kiil Euroopa mastaabis mõistlikuks. Samas Hiinast oleks selline vedu välistatud.

Siiski tunnistas ta, et ligi kümme aastat tagasi oli küll päevakorral Hiina transiit rongiga, siis vahepeal oli idee panustada vaid mereveole.

Võrrledes meritsi veoga on raudtee vedu kiirem, kuid kallim. Näiteks Kasahhisse ja Venemaale veetakse konteinereid rongiga. Konteinerrongid liiguvad Hiinast juba ka Moskvani.

Kolmas variant oleks vedada laevadega senise asemel hoopis mööda Põhja Jäämerd. "Lähitulevikus on see alternatiiv - varsti on see ju teadlaste sõnul jäävaba," arutles Kiil.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0318634
Brasiilia reaal BRL 4,43 0.0361141
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,99 -0.0819189
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.026725
Hongkongi dollar HKD 8,96 0.0390856
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0309777
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0926322
India ruupia INR 79,71 -0.2078299
Indoneesia ruupia IDR 16695,76 0.3093557
Islandi kroon ISK 123,83 0
Jaapani jeen JPY 126,54 0.1900238
Kanada dollar CAD 1,50 -0.1268358
LAV rand ZAR 16,23 -1.2540768
Lõuna-Korea vonn KRW 1288,64 -0.564065
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.132879
Mehhiko peeso MXN 21,72 -0.3824565
Norra kroon NOK 9,53 -0.0471743
Poola slott PLN 4,30 0.0023259
Rootsi kroon SEK 10,39 -0.0942299
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0257743
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0955962
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0111944
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0970874
Taani kroon DKK 7,45 -0.001342
Tai baht THB 37,98 -0.1750526
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.2173997
Türgi liir TRY 7,76 -0.8831009
Ukraina grivna UAH 31,21 0.0349349
Ungari forint HUF 322,98 0.0092894
USA dollar USD 1,14 0.0350631
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.196135
Valgevene rubla BYN 2,35 0
Vene rubla RUB 76,67 -0.8298116

Valdkonna töökuulutused