Kiil: Eestis puudus 25-30% konteineritest

"Meil on sadamas kõik variandid võimalikud, oleme terminalide avamiseks valmis, maad on," ei lasknud end Läänemerel kollitavast konteinerikriisist heidutada Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.

Soomlasi piinav konteinerikriis sirutab oma haarmeid ka Eesti kohale. Sellegipoolest pole vahepeal vaat et vaid tulevikuveoks nimetatud konteinerveo mõõnamine seda päevakorrast maha võtnud. Liiatigi pole Klaipeda Sadamat läbima pidav Hiina transiit veel reaalsuseks saanud. "Klaipedast pole veel kaup läbi käinud," pidas ta sinna plaanitud Hiina transiiti veel pigem unistuseks.

Samas on aga hiinlaste kõrgetasemeline delegatsioon järgmisel nädalal alates 2. novembrist ju Eestis. Seega, eks näis, mis moodi arengud hakkavad minema, oli Kiil põnevil.

"Küll see päev ükskord koidab, kui saabub selgus hiinalste transiidi osas," võttis teemat Kiil väärika rahuga.

"Sadam ongi selleks, et teenindada erinevaid kaubagruppe. Meile pole keegi pannud silti külge," osutas ta Tallinna Sadama valmidusele kõigeks.

Soomalste võtet võidelda konteinerikriisga autovedudega pidas Kiil Euroopa mastaabis mõistlikuks. Samas Hiinast oleks selline vedu välistatud.

Siiski tunnistas ta, et ligi kümme aastat tagasi oli küll päevakorral Hiina transiit rongiga, siis vahepeal oli idee panustada vaid mereveole.

Võrrledes meritsi veoga on raudtee vedu kiirem, kuid kallim. Näiteks Kasahhisse ja Venemaale veetakse konteinereid rongiga. Konteinerrongid liiguvad Hiinast juba ka Moskvani.

Kolmas variant oleks vedada laevadega senise asemel hoopis mööda Põhja Jäämerd. "Lähitulevikus on see alternatiiv - varsti on see ju teadlaste sõnul jäävaba," arutles Kiil.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.1546073
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.067868
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153453
Filipiinide peeso PHP 61,91 0.203933
Hiina jüaan CNY 7,99 0.1743624
Hongkongi dollar HKD 9,03 0.0476655
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.3254997
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0190114
India ruupia INR 84,44 0.028432
Indoneesia ruupia IDR 17476,73 0.0365763
Islandi kroon ISK 134,67 0.0445732
Jaapani jeen JPY 129,82 0.2625888
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0265516
LAV rand ZAR 16,47 -0.6610294
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,95 0.0430309
Malaysia ringgit MYR 4,79 0.0941127
Mehhiko peeso MXN 22,20 0.2234238
Norra kroon NOK 9,47 0.0665856
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,34 -0.0154746
Rumeenia leu RON 4,66 0.0472012
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0568038
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.25
Šveitsi frank CHF 1,15 0.1221427
Taani kroon DKK 7,46 0.0590311
Tai baht THB 37,71 0.7462766
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.1239541
Türgi liir TRY 6,50 0.0785764
Ukraina grivna UAH 32,33 0.0160875
Ungari forint HUF 322,97 0.0898723
USA dollar USD 1,15 -0.0780979
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.8135241
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.4745203
Vene rubla RUB 75,18 -0.1734041

Valdkonna töökuulutused