Autor: Siim Sultson • 22. oktoober 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konteinervedu Soomes kuivamas

Kui aasta eest pidurdasid konteinervedusid langevad tarnehinnad, siis nüüd tähendavad konteinerite puuduses seisvad laevad meretarnete hinnatõuse, edastab Kauppalehti.

Osadele soomalstest vedajatele tähendab see priskeid juurdehindlusi, mis on kerkimas juba sadadesse tuhandetesse eurodesse konteineri kohta.

Maailma ühe suurima vedaja Kuehne+Nageli Soome osa tegevjuht Markus Nyman pidas konteineripuuduse põhjuseks Venemaa transiidivõimekuse madala taset.  Idanaabri traditsiooniliselt lonkava logistika tõttu ei suudeta seal konteinereid vedajatele piisaval hulgal ja kiirusel ette sööta.

"Puudujäägiks võib tellimuste põhjal hinnata 5000 konteinerit. Kui sisseveod ei suurene, võib konteineripuudus muutuda krooniliseks," tõdes ta.

Igal kuul on Soomesse toodud 355 000 konteinerit, kuid ekspordiks on vaja olnud 360 000 konteinerit.

Käesoleval kujul ähvardab konteinerikriis Soomes kujuneda ajalooliseks. Eksportijad pole sellist puudujääki kogenud aastakümneid.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077