Liiatigi on ju se suund Tallinna Sadamas viimastel aastatel tasapisi kasvanud. Odav lihtvahendus annab ajapikku teed keerukamale, kuid tulusamale töötlusele.
Näiteks Alexela Terminal töötleb kütuseid 100%, see tuuakse laevadel sisse, ladustatakse, töödeldakse ja saadetakse laevadega edasi, seletas ta.
Niisamuti tuuakse, küll rongidega, sisse väetised, need pakendatakse ja saadetakse edasi. Teisalt, jah, tuleks nende töötlusmäära suurendada.
Huvitava sektorina nägi Raid, nüüd küll mõõnavat, kuid perspektiivset uute sõiduautode sadamasse vedu, nende müügieelset ettevalmistust ja kohendamist sihtregioonide jaoks.
Samas valguses nägi ta ka hiinalstega kauplemist, mille nimel tuleks ka kiirustada, et konkurendid ette ei saaks. Samas Daugava jõesuudmes laiuvat Riia Sadamat ta konkurendina ei näinud, on ju Tallinna Sadama infrastruktuur võimas ja see suudab edukalt vastu võtta ka väga suuri laevu.