Peugeot püüab olla roheline 20%

PSA Peugeot Grupil on suured soovid: aastaks 2011 peavad 20% polümeermaterjalidest olema keskkonnasõbralikud, teatab ettevõte.

Et 70% sõidukist on metallid, siis ellest on juba nüüdseks tsuur osa vanametalli. Üle jäänud osad masinatel jäävad taaskasutuse poolest 5% tuuri: klaasid, vedelikud jne.

„Roheliste materjalide” all mõeldakse naturaalseid kiude nagu lina ja kanep, taaskasutatud materjale, mis ei ole metallist, ja biomaterjale, mis on valmistatud taastuvatest ressurssidest, mitte naftatoodetest. Eesmärgiks on kasutada vähem fossiilkütustel põhinevat plastmassi ja suurendada taastuvatest ressurssidest valmistatud toormaterjale, et muuta komponente kergemaks ja mõnedel juhtudel vähendada ka plastiku tootmisest tekkivat CO2 hulka ning edendada plastiku taaskasutamist.

 

Looduslikud ressursid kahanevad ja seetõttu tuleb nende kasutusviise optimeerida. Seepärast kavandatakse sõiduki juures kasutatud materjalide taaskasutus sisse juba selle disainistaadiumis. Eesmärgiks on taaskasutus ja kasutusest kõrvaldatud sõiduki väiksem mõju keskkonnale. Vähemalt 85% sõiduki massist on taaskasutatav või ümbertöödeldav ja veel 10% saab kasutada energia tootmiseks.

 

PSA Grupi 2008. aastal koostatud tegevuskava peamine sisu seisneb selles, et see plaan hõlmab kõiki PSA sõidukeid ja kolme keskkonnasõbralike materjalide rühma. Nende materjalide osakaalu iga sõiduki juures tuleb tõsta. Selline lähenemine puudutab olemasolevaid sõidukeid, millele lisatakse keskkonnasõbralikke materjale tootmisprotsessi käigus. Insenerid teevad koostööd tarnijatega, et suurendada selliste materjalide kasutamist.

 

Ülalloetletud pingutused annavad positiivse tõuke ka taaskasutatud materjalide tööstusele. Biomaterjalide kasutus autotööstuses on alles arengustaadiumis. Selle teemaga tegelemiseks teevad koostööd riiklikud laboratooriumid, keemiafirmad ja komponentide tarnijad. Koostöö eesmärgiks on kiirendada biomaterjalide kasutuselevõtmist autotööstuses.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,80 0
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,92 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 80,95 0
Indoneesia ruupia IDR 16109,87 0
Islandi kroon ISK 137,62 0
Jaapani jeen JPY 124,75 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,73 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,08 0
Malaysia ringgit MYR 4,67 0
Mehhiko peeso MXN 21,69 0
Norra kroon NOK 9,73 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,70 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 36,09 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,76 0
Ungari forint HUF 317,89 0
USA dollar USD 1,14 0.0528123
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 75,23 0

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!