Autor: Rivo Sarapik • 2. oktoober 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hädakõne varsti otse autost

Euroopa Liit loodeab peatselt varustada kõik uued autod seadmega, mis võimaldaks automaatset hädaabikõnet õnnetuse korral.

Tugeva kokkupõrke korral valib eCalli seade automaatselt Euroopas kasutatava hädaabinumbri 112 ning teavitab päästetöötajaid auto asukohast, kirjutas ajakiri Eurokratt. Kõne saab valida ka ise, nupule vajutades.

Mõlemal juhul luuakse auto ja päästekeskuse vahel lisaks automaatsele andmesidele ka häälside ehk juht või kaasreisijad saavad vajadusel lisaküsimustele vastata, infot jagada jne. Sellise süsteemi maksab keskmiselt 1500 krooni auto kohta.

Hetkel on süsteem vabatahtlik, kuid komisjon kaalub selle kohustuslikuks muutmist. Euroopas peaks see päästma aastas 2500 inimelu ning vähendama raskete vigastuse arvu kümendiku võrra.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077