Berman: praegu peabki tõusuks valmistuma

Kriis saab BLRT suuromaniku Fjodor Bermani uskumuse kohaselt peatselt läbi, "me loodame seda," kinnitab ta.

"Meie hakkasime juba eelmisel suvel muutuma, plaane ümber tegema.“ Samas meenutab Berman naeruga, kuidas Leedu tütarfirma juhid tulid mullu oktoobris grupi eelarvekoosolekule, kaasas paberid, et 2009. kasvab kõik 35%! "Imestasid, et mis kriisist me räägime, et miks teie ajakirjandus kõike nii mustalt näeb," naerab Berman. "Saatsime nad tagasi, tegid oma eelarve ümber ning on praegu üsna edukad."

Mullused ümberkorraldused on aga vilja kandnud. „Me oleme praegu väga elujõulised, terve Euroopa mõistes väga elujõulised, seega saame tuleviku vaadata, uusi tehnoloogiaid omandada, töötajaid välja õpetada,“ kinnitab ta. „Praegu peabki ju tõusuks valmistuma, muidu tuleb tõus liiga äkitselt ja jälle kulub kaks-kolm aastat, et sellega kaasa minna. Ka valitsus võiks veidi tulevikku vaadata.“

Bermani tööpäev algab praegustel keerulistel aegadel reeglina mõnes tütarfirmas (neid on grupis kokku üle 60 - toim.), niiviisi hoiab ta end tütarde tegemistega jooksvalt kursis. "Esmaspäeviti on ka direktorite koosolek, tõesti, mul on kogu aeg ülevaade, et mis toimub, ma saan kogu aeg infot," räägib ta. Pidev infovahetus on ka põhjuseks, miks BLRTl tervikuna praegu halvasti ei lähe – kui ikka on tunda, et kusagil mingi asi toppama jääb, saab kiiresti reageerida. Nii näiteks ei remondi laevaremontijad enam ronge. "Turg kukkus ja väljusime sellest ärist,“ räägib Berman. "Arvan, et tegime õigesti, saime sellest ärist veel õigel ajal välja, pool aastat hiljem oleks juba kahjum olnud."

Loe pikemalt tänasest Äripäeva ajakirjast Gentleman. Päevapileti saad osta siit.

Osale arutelus

  • Villy Paimets

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1843025
Brasiilia reaal BRL 4,43 0.0338677
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0357855
Filipiinide peeso PHP 59,89 -0.1333956
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.0883766
Hongkongi dollar HKD 8,84 0.0464142
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.1150374
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.0305043
India ruupia INR 81,18 -0.1598839
Indoneesia ruupia IDR 16525,37 0.24118
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,32 0.0701864
Kanada dollar CAD 1,51 0.0793546
LAV rand ZAR 16,25 -0.1708162
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,82 -0.0336134
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.084572
Mehhiko peeso MXN 22,73 -0.5908
Norra kroon NOK 9,74 0.0133465
Poola slott PLN 4,29 0.0023313
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.0029288
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0642508
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1002339
Šveitsi frank CHF 1,13 0.035461
Taani kroon DKK 7,46 -0.0080371
Tai baht THB 37,09 -0.0256076
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.0504717
Türgi liir TRY 6,07 0.2526295
Ukraina grivna UAH 31,55 0.0355101
Ungari forint HUF 323,46 0.0711568
USA dollar USD 1,13 0.0176882
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.1503488
Valgevene rubla BYN 2,39 0.0209083
Vene rubla RUB 75,32 -0.2184488

Valdkonna töökuulutused