Autor: Rivo Sarapik • 22. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitse: airBaltic kaupleb endiselt ebaõiglaselt

Läti lennufirma Air Baltic (airBaltic) eirab jätkuvalt Tarbijakaitseseadusest ning Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusest tulenevat nõuet, mille kohaselt on tarbijal õigus teada teenuse lõpphinda.

Tarbijakaitseamet vaatas järelvalve korras üle airBalticu kodulehekülje www.airbaltic.com ning tuvastas, et tarbijale ei kuvata endiselt teenuse lõpphinda lisanduvate maksude näol.

Kuna airBaltic on teise ELi liikmesriigi ettevõte, toimub edasine tegevus liikmesriikide vahelisest tarbijakaitsealasest koostöö määrusest tulenevalt. Selleks on loodud koostöövõrgustik, mille abil liikmesriigid edastavad teateid, infonõudeid ning täitemeetmete taotlusi.

Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määruse (EÜ) nr 1008/2008 põhjal peab tarbijatel olema võimalik võrrelda erinevate lennuettevõtjate teenuste hindu. Seetõttu peavad lennuteenuste hinnad olema igal ajahetkel avalikustatud ning sisaldama kõiki makse, tasusid ning lõive, teatas Tarbijakaitse.

Seoses airBalticu hinnaavaldamise nõuete eiramisega on Tarbijakaitseamet pöördunud mitmel korral Läti Tarbijakaitseameti poole, viimati käesoleva aasta augustis.

Läti Tarbijakaitseamet on kohustanud airBalticut lõpetama seaduse rikkumine, kuid viimane on ametile teadaolevalt otsused vaidlustanud.

Tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel olla lennuteenust tellides tähelepanelik ning enne ostu sooritamist tutvuda, kas tegemist on teenuse lõpphinnaga või lisandub sellele veel mingeid tasusid.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste lausus, et teenuse lõpphindade avaldamata jätmine on ebaausa kauplemisvõtte kasutamine, mis omakorda põhjustab ebatervet konkurentsi ja annab tarbijale ebapiisavat või ka eksitavat informatsiooni teenuse lõpphinna osas.

Mais teatas Euroopa Komisjon, et Estonian Air on nende 16 Euroopa lennufirma seas, kelle piletimüügi lehekülg internetis vastab täielikult ELi tarbijakaitsenõuetele. Info kodulehel on esitatud selgelt ja kasutajasõbralikult.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077