Autor: Rivo Sarapik • 11. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Veofirmad: Läti vedajad võtavad Eestis töö käest

Tosin Eesti veofirmat saatsid eile Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile murekirja, milles paluvad abi Läti veofirmade siinsele turule tungimisel.

Hetkel on vedajate andmetel Läti veokid tööl kahel Virumaa tee-ehituse objektil - Sonda-Kiviõli teel ja Kunda-Põdruse tee-ehitusel. Mõlemal objektil paar veokit ja järgnevate nädalate jooksul pidi veofirmade andmeil lisanduma veel kuni 20 veokit.

"Vedajad juhtisid ministeeriumi tähelepanu, et ühel tee-ehitusel töötavad välisriigi veokid, ja palusid uurida, mis alustel siin teenust osutavad ehk kas kõik on korrektne ja vastab nõuetele," selgitas Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene. "Saadame esialgu kohapeale kontrollorganid, et veenduda, et saadud info vastab tõele."

Logistikauudistega vestelnud ja anonüümsust palunud veofirma juhi andmeil on Läti vedajate pakutav teenus siinsete vedajate küsitavast hinnast ligi 15% soodsam. Lisaks on veokeil kaasas oma kütus.

Nimetatud tee-ehituse objektid on tänavu suvel alustatud Nordecon Infra projektid, kus ehitaja remondib Sämi-Sonda-Kiviõli kõrvalmaanteel 10 ning Põdruse-Kunda-Pada tugimaanteel seitsme kilomeetri ulatuses. Kahe sõlmitud lepingu kogumaksumus on 70 mln krooni.

"Tõepoolest, meile teeb seal alltöövõttu üks Läti ettevõte, kes ise meie poole pöördus ja alltöövõtjate hankel osales ning osa tööst omale sai," kommenteeris Nordecon International ASi juhatuse esimees Jaano Vink. "Meil on täna alltöövõtulepinguid enam kui kümne Eesti veofirmaga, seega tohutu suur ime see ei ole, et Läti vedaja on ka siin tegija. Eestlased ju proovivad samuti Lätis läbi lüüa."

Ehitusettevõttele pole tema sõnul vahet, mis riigi firmaga tegemist, kui firma on tegija, vastab hanketingimustele, pakub konkurentsivõimelist hinda ning täidab korrektselt lepingut. "Seni oleme temaga rahul olnud ja kui hind oleks nimetatud 15% soodsam, siis poleks üks Läti firma, vaid vahekord oleks Eesti firmadega vastupidine," lisas Vink. "Tingimused on Läti firmale täpselt samad kui Eesti ettevõtetele."

Ettevõtte näol on tegemist mittemidagiütleva nimega Läti vedajaga, mitte rahvusvaheliselt tuntud firmaga, mille nime Vink nimetada ei mäletanud. Samuti ei teadnud ta nimetada konkreetsete veokite arvu objektil, kuid täpsustas, et neid on arvestatav hulk.

Välisvedajate poolt on varem Priit Vene andmeil üksikuid vedusid Eestis tehtud ja seni on enim eksitud kabotaažireeglite vastu enne selle aasta 1. maid. Eksimused saab Vene sõnul üles lugeda ühe käe sõrmedel. Samas see, et ühel ehitusobjektil töötab välisvedaja kokku lepitud mahus ja kokku lepitud aja jooksul, on Vene andmeil esmakordne. 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077