Estonian Air: ühisfirmast kaotavad Eesti ja Leedu reisijad

Ühisturu suurust arvestades oleks majanduslikult Balti riikide ühisel lennufirmal Estonian Airi hinnangul jumet, kuid samas kahjustaks Eesti ja Leedu lennureisijate huve.

Jume on Estonian Airi PR-juhi Ilona Eskelineni sõnul lennufirmal, sest kolme Balti riigi peale saaks lennufirma kokku peaaegu seitse miljonit potentsiaalset klienti.

Teiselt poolt on ühisel lennufirma ideel just Eesti ja Leedu lennureisijate jaoks väga palju küsitavusi, pannes ohtu otselendude arvu vähenemise kodulennujaamast, tuues kaasa piletihinna tõusu.

Estonian Air tõi ühisfirma loomise ideest välja järgmist:

- ühise lennufirma majanduslik efekt pääseb mõjule vaid siis, kui selles piirkonnas on ainult üks sõlmlennujaam ning kõigist teistest Balti riikide lennujaamadest veetakse reisijad edasilendamiseks sinna kokku. Geograafiliselt ja rahvaarvu silmas pidades oleks selleks domineerivaks lennujaamaks Baltikumis kahtlemata Riia lennujaam. Eesti reisija jaoks tähendaks see automaatselt oluliste otseühenduste vähenemist Tallinnast

- pikemas perspektiivis tekib soodsate piletihindade pakkumise asemele monopoolne tegija, kes esmalt "sööb" turult välja teised lennufirmad ning seejärel omab väga head positsiooni hindu ülespoole suunata

- Läti riik, nii otse kui läbi lennujaama, on viimastel perioodidel massiivselt investeerinud kohalikku lennuettevõttesse eesmärgiga kujundada just nende riigis Baltikumi juhtiv lennufirma. Arvestades Läti riigi tänaseid probleeme, võib selle idee tekkimise taga olla vajadus kaasata nende lennufirma sügavalt kahjumliku tegevuse toetamisse ka Eesti ja Leedu maksumaksjad.

Nii leiab Estonian Air, et Eesti ja Leedu lennureisijatel oleks ühisest lennufirmast pigem rohkem kaotada kui võita. Samas toetab Estonian Air vaba ja ausat konkurentsi ning loodab, et võimaliku uue lennufirma tekkimisel saavad need põhimõtted ka üheselt jälgitud.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused