Impordimaksude vältimine aitab märkimisväärselt säästa

Kaubavahetusel saab impordimakse nii ajatada, vähendada kui päris vältida. See võib anda märkimisväärse säästu, mida ei suuda ühegi hinnakauplemisega saavutada.

Vältida impordimakse, kasutades legaalseid impordimaksude vabastuse skeeme.

- seestöötlemise protseduur – annab võimaluse kaupasid ajutiselt importida, töödelda ning reeksportida impordimakse tasumata. Selle protseduuri rakendamise idee on tollimaksude mittemaksmine ehk ei teki tollimaksu kulu ning käibemaksu tasumisest vabastuse saamine, see omakorda aga mõjub ülihästi rahavoole. Selle protseduuri läbi on Eesti ettevõtetel võimalus pakkuda konkurentsivõimelist töötlemisteenust.

Näitena võib tuua ühe meie kliendi, kellele antud protseduuri taotlesime. Selle protseduuri taotlemine ei ole lihtne, aga see eest arvestuslikult oli iga konteineri kohta reaalset kokkuhoidu 80 000 krooni ulatuses tollimaksu näol ning 250 000 krooni ulatuses käibemaksu mittetasumise näol. Tulu võib arvestada arvelduskrediidi protsendi näol alternatiivtuluna. Käive kuus on umbes 15-20 konteinerit, seega kokkuhoid kuludelt märkimisväärne. Sellist kokkuhoidu ei suuda ühegi hinnakauplemisega saavutada.

- töötlemine tollikontrolli all – mõeldud kaupadele, mis töötlemise järel imporditakse Euroliitu, kuid töötlemise käigus on muutunud kauba olemus ning seetõttu ka uued maksud. Samuti sobib hästi töötlemisega (töötlemine, monteerimine jne) tegelevatele ettevõtele

Vähendada impordimakse, kasutades impordimaksude planeerimise skeeme:

- tollimaksude vähendamine – soodustariifid, päritolusertifikaadid, EUR.1, Form A, arvedeklaratsioon, kinnitatud eksportööri deklaratsioon , antud dokumentatsiooni olemasolul on vastavalt EL tollitariifistikule kas väiksemad tollimaksud või need puuduvad üldse. Oluline on enne kaupade importimist olla teadlik, kas on võimalik tollimakse vähendada ja milliste dokumentide alusel see täpselt käib. Siis on võimalik neid kauba saatjalt ka küsida. 

- välistöötlemise protseduur – võimalus kasutada kolmandate riikide odavamat tööjõudu ning säästa impordimaksustamiselt . Sarnane seestöötlemisele, aga tagurpidi protseduur.

Ajatada impordimakse, kasutades maksude edasilükkamise skeeme.

- tähtajapikendus impordimaksude tasumisel – maaklerteenus, kus kasutatakse tolliagenti impordimaksude edasi lükkamiseks.

- tolliladustamise protseduur – võimalus osade kaupa importida ning vähendada impordimaksude tasumise näol käiberaha „kinni panemist“. Samuti kasutatakse tolliladustamisteenuse juurde pankadelt võetavat laofinantseerimisteenust ehk faktooringut, vabastades kauba all seisva raha.

Need kaks aspekti koos omavad ettevõtte rahavoole vägagi olulist mõju. Paraku oleme näinud kliente, kes tõesõnu usuvad, et maksude  kohene äramaksmine on lihtsam ja odavam. Kõik sõltub loomulikult ettevõtlusvormist ja mahtudest. Seega on oluline neid aspekte arvestada ja planeerida, iseasi on kas kasutada.

Käibemaksu lihtsustussüsteemi kasutamine

Eesti täielik oma Nokia maksunduses ehk on võimalik impordikäibemaks sisendkäibemaksuna maha arvestada käibedeklaratsioonis. Importimisel käibemaksu ei tasuta, tollimaksu olemasolul tasutakse vaid tollimaks. Seega on antud süsteem täielikult tõhus meetod enda käibevahendite efektiivsemaks kasutamiseks.

TASUB TEADA

Lihtsustussüsteemi taotlejale

-         importija peab olema olnud käibemaksukohustuslasena registreeritud viimase 12 kuu jooksul

-         taotleja 0% määraga käive, nii ELi sisene lähetamine kui eksport, peab ületama 50% kogukäibest viimase 12 kuu jooksul

-         importija peab olema esitanud maksudeklaratsioone elektroonselt viimase 12 jooksul

-         taotlejal ei tohi olla maksehäireid viimase 12 kuu jooksul

Impordimaksude planeerimine aitab:

-         vältida suuremaid makse

-         hoiduda kvootidega piiratud kaupade tellimisest

-         esitada õigeaegselt taotlusi kvootide ja soodustariifide esitamiseks

-         omada täpset ülevaadet imporditavate kaupade tegelikest maksudest

-         oleks võimalik koostada järgnevate perioodide eelarveid

-         vältida uute tootegruppide turustamise planeerimisel kahjulike otsuseid – näiteks reklaam uutele toodetele, mida vastavalt regulatsioonidele ei ole võimalik importida, või on võimalik aga kallima hinnaga

 

Osale arutelus

  • Ojari Paas

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127738
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.0090668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,02 0
Hiina jüaan CNY 7,58 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1709031
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 79,09 0
Indoneesia ruupia IDR 16404,41 0
Islandi kroon ISK 126,17 0.1428685
Jaapani jeen JPY 128,16 0
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0064662
LAV rand ZAR 15,66 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,87 0
Malaysia ringgit MYR 4,66 0
Mehhiko peeso MXN 23,31 0.00429
Norra kroon NOK 9,43 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0455477
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,37 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 5,45 -0.0055044
Ukraina grivna UAH 30,57 0
Ungari forint HUF 324,58 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 73,34 0

Valdkonna töökuulutused