Tallinna-Tartu maanteel kulgenud liiklus suunatakse osaliselt uuele trassile ning ümber Mäo kolmnurga Paide-poolse tipu tagasi vana Tallinn-Tartu Võru-Luhamaa maantee trassile.
Ajutine liikluskorraldusskeem kehtib kuni järgmise aasta kevadeni. 2010. aasta oktoobriks valmiva möödasõidu ehituse ajal on kavandatud veel kaks olulist, kuid esimesest väiksemat liikluskorralduse muudatust.
„Suuname olemasoleva Tallinn-Tartu maantee liikluse trassi algusest uuele teelõigule, alates ehitatava lõigu Kükita poolsest otsast kuni Pärnu-Rakvere maanteeni, sealt ühtivad kahe maantee liiklusvood ja kulgevad Paide poole kuni Mäo kolmnurga Paide poolse tipuni,“ selgitas AS-i Nordecon Infra juhatuse liige, teedeehituse direktor Jaanus Taro. „Sinna oleme rajanud ajutise ringristmiku ohutuma ja sujuvama liikluse tagamiseks, edasi suundub Tallinn-Tartu suunaline liiklusvoog mööda Mäo teed tagasi vana maantee trassile.“
„Tallinn-Tartu maantee on väga suure intensiivsusega tee, millest tulenevalt peavad liiklejad varuma veidi kannatust – teekond kahe linna vahel võib venida 5-10 minutit pikemaks,“ ütles Jaanus Taro.
„Uus Mäo möödasõit muudab liikluse Tallinn-Tartu maanteel sujuvamaks,“ sõnas Jaanus Taro. Uue trassi tõttu lüheneb tee Tallinnast Tartusse 690 meetri võrra, Mäo möödasõidu alale tuleb kolm eritasandilist ristmikku, kaks kilomeetrit kergliiklusteid, sild üle Vodja jõe ning 2,4 km müratõkkeid. Ehitatava lõigu pikkus Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel on 6,4 km ning Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteel 2,5 km.
„Ehitame Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee ümbersõidul eraldusribaga 2+2 sõidurajaga I-klassi maanteeks,“ märkis Jaanus Taro.