Liiga kõrge õlitase kergitab mootori õlikulu

See, et iga töötav mootor, sealhulgas ka uus mootor "võtab õli" on täiesti normaalne nähtus.

Teatud õlikulu on isegi vajalik, et tagada kolvigrupi normaalne määrimine ning vältida liigset kulumist. Kui uuel autol on kahe õlivahetuse vahel „ilusaks näitajaks“ õli kahanemine maksimum näidust miinimumini, siis autotootjad peavad normaalseks isegi õlikulu 1 liiter 1000 km kohta.

Õlinivoo mõõtmiseks on reeglina mootori küljes asetsev õlivarras. Õlivarda alumises osas on märgitud min ja max nivoo. Tavaliselt tähistavad ülemist ja alumist piiri kas väikesed augud või kriipsud vardal, esineb ka triibutatud lubatud vahemikuga vardaid või painutatud jõnksudega "kõveraid" vardaid.

Õlinivoo soojal mootoril peab olema alumise ja ülemise piiri vahel. Lisaks mõõtevardale on paljudel uuematel autodel ka liigmadala nivoo hoiatustuli, milleks on kollane õlikann või vilkuv punane õlirõhutuli.

Tavaliselt valatakse õlivahetuse käigus õli mootoris ülemise ehk max piirini. Kui mootor korras ja sõidustiil mõistlik, siis juhtub, et enne järgmist õlivahetust ei ole vaja õli juurde valada. Enamusel juhtudel on aga siiski vaja õli mõnel korral lisada enne järgmise vahetuse kätte jõudmist.

Selleks on vaja peale sõidust tulekut, et mootor ja õli oleksid mõõtmise hetkel töösoojad, mootor seisata ja mõne minuti möödudes, et õli jõuaks ilust karterisse valguda, tõmmata välja õlimõõtevarras.

Esimene kord ei õnnestu kohe õlinivood mõõta, sest varras on üleni õline ja vajab lapi või paberiga puhtaks pühkimist. Teise mõõtmisega peaks, aga juba igati selge olema, kas ja kui palju on vaja orienteeruvalt õli lisada.

Kui õlinivoo on alumise märgi lähedal või lausa alla selle, on kindlasti vaja õli juurde lisada. Seepärast on soovitav õlivahtuse käigus endale ka sama märki õli liitrine pealevalamise pudel soetada. Peale valada on soovitav umbes poole liitri kaupa ja siis nivood, jälle mõne minuti möödudes uuesti kontrollida.

Tuleb jälgida, et õli nivoo ei ületaks ülemist piiri, kuna liigkõrge nivoo korral hakkab näiteks liialt õli läbi karterituulutuse sattuma mittesoovitavatesse kohtadesse nagu erinevad küttesegu andurid ja katalüsaator ning sellega võib kaasneda nende purunemine. Samuti kipub liiga kõrge taseme puhul õli vahtu minema ja õlikulu järsult suurenema.

Osale arutelus

  • Jaanus Lember

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1342883
Brasiilia reaal BRL 4,57 0.4105289
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153429
Filipiinide peeso PHP 61,52 0.5425901
Hiina jüaan CNY 7,89 0.2541587
Hongkongi dollar HKD 9,05 0.420597
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0445254
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.4530173
India ruupia INR 80,49 0.4317337
Indoneesia ruupia IDR 16802,06 0.3492682
Islandi kroon ISK 124,02 0
Jaapani jeen JPY 127,05 0.5540166
Kanada dollar CAD 1,50 0.1669338
LAV rand ZAR 16,60 -0.4361389
Lõuna-Korea vonn KRW 1288,74 0.4857662
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.3442633
Mehhiko peeso MXN 21,80 -0.0527233
Norra kroon NOK 9,71 0.1423708
Poola slott PLN 4,30 -0.0626814
Rootsi kroon SEK 10,52 0.0970883
Rumeenia leu RON 4,64 -0.0775294
Singapuri dollar SGD 1,58 0.2863871
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0668971
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0439367
Taani kroon DKK 7,46 0.0120702
Tai baht THB 37,72 -0.2222011
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.0388591
Türgi liir TRY 7,00 0.5780097
Ukraina grivna UAH 31,91 0.5270586
Ungari forint HUF 323,01 -0.2254896
USA dollar USD 1,15 0.4268665
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0289285
Valgevene rubla BYN 2,35 0.5949833
Vene rubla RUB 77,66 1.0315421

Valdkonna töökuulutused