Liiga kõrge õlitase kergitab mootori õlikulu

See, et iga töötav mootor, sealhulgas ka uus mootor "võtab õli" on täiesti normaalne nähtus.

Teatud õlikulu on isegi vajalik, et tagada kolvigrupi normaalne määrimine ning vältida liigset kulumist. Kui uuel autol on kahe õlivahetuse vahel „ilusaks näitajaks“ õli kahanemine maksimum näidust miinimumini, siis autotootjad peavad normaalseks isegi õlikulu 1 liiter 1000 km kohta.

Õlinivoo mõõtmiseks on reeglina mootori küljes asetsev õlivarras. Õlivarda alumises osas on märgitud min ja max nivoo. Tavaliselt tähistavad ülemist ja alumist piiri kas väikesed augud või kriipsud vardal, esineb ka triibutatud lubatud vahemikuga vardaid või painutatud jõnksudega "kõveraid" vardaid.

Õlinivoo soojal mootoril peab olema alumise ja ülemise piiri vahel. Lisaks mõõtevardale on paljudel uuematel autodel ka liigmadala nivoo hoiatustuli, milleks on kollane õlikann või vilkuv punane õlirõhutuli.

Tavaliselt valatakse õlivahetuse käigus õli mootoris ülemise ehk max piirini. Kui mootor korras ja sõidustiil mõistlik, siis juhtub, et enne järgmist õlivahetust ei ole vaja õli juurde valada. Enamusel juhtudel on aga siiski vaja õli mõnel korral lisada enne järgmise vahetuse kätte jõudmist.

Selleks on vaja peale sõidust tulekut, et mootor ja õli oleksid mõõtmise hetkel töösoojad, mootor seisata ja mõne minuti möödudes, et õli jõuaks ilust karterisse valguda, tõmmata välja õlimõõtevarras.

Esimene kord ei õnnestu kohe õlinivood mõõta, sest varras on üleni õline ja vajab lapi või paberiga puhtaks pühkimist. Teise mõõtmisega peaks, aga juba igati selge olema, kas ja kui palju on vaja orienteeruvalt õli lisada.

Kui õlinivoo on alumise märgi lähedal või lausa alla selle, on kindlasti vaja õli juurde lisada. Seepärast on soovitav õlivahtuse käigus endale ka sama märki õli liitrine pealevalamise pudel soetada. Peale valada on soovitav umbes poole liitri kaupa ja siis nivood, jälle mõne minuti möödudes uuesti kontrollida.

Tuleb jälgida, et õli nivoo ei ületaks ülemist piiri, kuna liigkõrge nivoo korral hakkab näiteks liialt õli läbi karterituulutuse sattuma mittesoovitavatesse kohtadesse nagu erinevad küttesegu andurid ja katalüsaator ning sellega võib kaasneda nende purunemine. Samuti kipub liiga kõrge taseme puhul õli vahtu minema ja õlikulu järsult suurenema.

Osale arutelus

  • Jaanus Lember

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.1482946
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0094704
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,74 0.111884
Hiina jüaan CNY 7,95 -0.0879331
Hongkongi dollar HKD 8,98 -0.0166923
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0094224
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0143017
India ruupia INR 84,31 -0.0083021
Indoneesia ruupia IDR 17427,97 0.1559696
Islandi kroon ISK 135,24 0.0221877
Jaapani jeen JPY 129,06 -0.1856148
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0732601
LAV rand ZAR 16,44 0.2108753
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,17 0.2519455
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.0104877
Mehhiko peeso MXN 22,24 -0.0188786
Norra kroon NOK 9,47 0.0528435
Poola slott PLN 4,30 0.1072111
Rootsi kroon SEK 10,32 0.0746399
Rumeenia leu RON 4,66 0.0021449
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.0063223
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.033929
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0.0053626
Tai baht THB 37,64 0.1436659
Tšehhi kroon CZK 25,81 -0.0348581
Türgi liir TRY 6,49 0.0231014
Ukraina grivna UAH 32,19 -0.0086989
Ungari forint HUF 322,63 0.049617
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.1602839
Valgevene rubla BYN 2,40 0.0166445
Vene rubla RUB 74,73 0.0132487

Valdkonna töökuulutused