Liiga kõrge õlitase kergitab mootori õlikulu

See, et iga töötav mootor, sealhulgas ka uus mootor "võtab õli" on täiesti normaalne nähtus.

Teatud õlikulu on isegi vajalik, et tagada kolvigrupi normaalne määrimine ning vältida liigset kulumist. Kui uuel autol on kahe õlivahetuse vahel „ilusaks näitajaks“ õli kahanemine maksimum näidust miinimumini, siis autotootjad peavad normaalseks isegi õlikulu 1 liiter 1000 km kohta.

Õlinivoo mõõtmiseks on reeglina mootori küljes asetsev õlivarras. Õlivarda alumises osas on märgitud min ja max nivoo. Tavaliselt tähistavad ülemist ja alumist piiri kas väikesed augud või kriipsud vardal, esineb ka triibutatud lubatud vahemikuga vardaid või painutatud jõnksudega "kõveraid" vardaid.

Õlinivoo soojal mootoril peab olema alumise ja ülemise piiri vahel. Lisaks mõõtevardale on paljudel uuematel autodel ka liigmadala nivoo hoiatustuli, milleks on kollane õlikann või vilkuv punane õlirõhutuli.

Tavaliselt valatakse õlivahetuse käigus õli mootoris ülemise ehk max piirini. Kui mootor korras ja sõidustiil mõistlik, siis juhtub, et enne järgmist õlivahetust ei ole vaja õli juurde valada. Enamusel juhtudel on aga siiski vaja õli mõnel korral lisada enne järgmise vahetuse kätte jõudmist.

Selleks on vaja peale sõidust tulekut, et mootor ja õli oleksid mõõtmise hetkel töösoojad, mootor seisata ja mõne minuti möödudes, et õli jõuaks ilust karterisse valguda, tõmmata välja õlimõõtevarras.

Esimene kord ei õnnestu kohe õlinivood mõõta, sest varras on üleni õline ja vajab lapi või paberiga puhtaks pühkimist. Teise mõõtmisega peaks, aga juba igati selge olema, kas ja kui palju on vaja orienteeruvalt õli lisada.

Kui õlinivoo on alumise märgi lähedal või lausa alla selle, on kindlasti vaja õli juurde lisada. Seepärast on soovitav õlivahtuse käigus endale ka sama märki õli liitrine pealevalamise pudel soetada. Peale valada on soovitav umbes poole liitri kaupa ja siis nivood, jälle mõne minuti möödudes uuesti kontrollida.

Tuleb jälgida, et õli nivoo ei ületaks ülemist piiri, kuna liigkõrge nivoo korral hakkab näiteks liialt õli läbi karterituulutuse sattuma mittesoovitavatesse kohtadesse nagu erinevad küttesegu andurid ja katalüsaator ning sellega võib kaasneda nende purunemine. Samuti kipub liiga kõrge taseme puhul õli vahtu minema ja õlikulu järsult suurenema.

Osale arutelus

  • Jaanus Lember

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.4139864
Brasiilia reaal BRL 4,34 -0.4652975
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153461
Filipiinide peeso PHP 61,59 -0.0827371
Hiina jüaan CNY 7,48 -0.0547594
Hongkongi dollar HKD 9,04 -0.4747689
Horvaatia kuna HRK 7,37 -0.0149134
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.3725106
India ruupia INR 78,49 -0.3137145
Indoneesia ruupia IDR 16235,26 0.7698357
Islandi kroon ISK 126,62 0.340756
Jaapani jeen JPY 127,14 -0.4151328
Kanada dollar CAD 1,53 -0.3441558
LAV rand ZAR 15,82 0.2178553
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,60 -0.2719996
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.2180201
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,42 -0.4565776
Poola slott PLN 4,33 0.2850191
Rootsi kroon SEK 10,29 0.1303959
Rumeenia leu RON 4,67 0
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1908883
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.2690272
Taani kroon DKK 7,45 0.0080539
Tai baht THB 37,96 -0.0118542
Tšehhi kroon CZK 25,89 0.2400217
Türgi liir TRY 5,48 0.109597
Ukraina grivna UAH 30,26 -0.8066181
Ungari forint HUF 325,56 0.6243432
USA dollar USD 1,15 -0.4753673
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.1661327
Valgevene rubla BYN 2,31 -0.3237084
Vene rubla RUB 73,57 0.018761

Valdkonna töökuulutused