Autor: Rivo Sarapik • 11. august 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maersk sulgeb Euroopa ühe suurema laevatehase

AP Moller-Maersk teatas eile, et maailma suuremaid konteinerilaevu ehitanud Odense Steel Shipyard ei ole enam elujõuline ja lõpetab pärast viimaste tellimuste täitmist töö.

Lisaks müüb laevafirma Eestis Loksa laevatehast, mille uue omanikuna nähakse BLRTd, ning Baltija laevatehast Leedus.

Odense laevatehasel, mis asub Lindøs Taanis Funeni saarel, on pooleli 15 laeva ehitus. Viimased kolm alust, Taani mereväele mõeldud fregatid, valmivad 2012. aastal.

1918. aastal avatud ja 1956. aastal oma praegusse asukohta kolinud laevatehas on omanikfirma Maerski arengus ja kasvus olulist rolli mänginud. Laevatehasest on tulnud Maerski kõige aenenumad ja innovatiivsemad alused. 2006. ja 2007. aastal valmistas ehitaja laevafirmale E-klassi kaubaalused, maailma ühed suuremad konteinerivedajad, mil pikkuseks 397 ja laiust 56 meetrit . Üheks selliseks on näiteks 11 000 TEUd mahutav Emma Maersk.

Laevatehase käive moodustas möödunud aastal ca 10 mlrd krooni, mida on pärast 2006. aastal toimunud tegevjuhivahetust umbes kümnendiku võrra vähem. Esimene poolaasta lõpetati Maerski teatel kahjumis.

Ettevõtte juht Lars-Erik Brenoe kommenteeris eile, et laevatehas ei suuda enam uusi tellimusi võita. "Juhatus on otsustanud, et Lindøs ei ehitata enam pärast praeguste tellimuste täitmist uusi laevu," lisas Brenoe.

Firma 2700 töötajani ulatuvast personalist saavad esimesed 175 koondamisteate augusti jooksul.

Maersk ootab sellelt aastast oma 105aastase ajaloo esimest kahjumit. Esimesel poolaastal kadus möödunud aasta sama perioodiga võrreldes grupi 120 mlrd kroonini ulatunud käibest umbes kolm miljardit krooni. Poolaastatulemuseks kahjum, suuresti konteinerivedudest teenitud ligi kuue miljardi kroonin ulatunud kahjumi tõttu.

Napid tunnid pärast töö lõpetamise avaldust andis tuuleturbiinide tootja Skykon teada, et on huvitatud Odense kompleksi ülevõtmisest ning tehase territooriumist oma tootmisele. Tootja loodab üle võtta olulise osa 1,1 mln ruutmeetri suurusest valdustest.

----------------------------------------

Logistikauudised.ee uurib täna, kas ja kuidas mõjutab tehase sulgemine Loksa Laevatehase tegevust ja müüki.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077