Autor: Rivo Sarapik • 5. august 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tagastatav liisingauto ei tohiks haiseda

Kui lähed liisinguautot tagastama, vaata, et su käes olnud sõiduki salong poleks kustutamata suitsukonidest auguline ega haiseks, seisab Eesti Liisinguühingute Liidu ja AMTELi koostatud sõidukite normaalse kulumise standardis.

 

Väikesed roosteta kivitäkked, kuni 10sentimeetrised pindmised kriimustused, ühtlaselt pleekinud värv ja kuni 1,5 sentimeetrised ükskikud muljumisjäljed kerel on puudused, millega ei tohiks tekkida liisinguauto tagastamisel suuremaid probleeme.

Suuremad muljumisjäljed, rahemõlgid, värvikihti läbivad kahjustused, kleebiste eemaldamise jäljed, katuseraami, vilkuri jms kinnituseks tehtud autokeresse tehtud augud, lohakalt parandatud avariijäljed ning rooste tähendavad automüüjale ja liisingufirmale seda, et sõiduki kasutaja pole autot piisavalt hästi hoidnud ja auto tagasivõtmisest võib keelduda.

Kui lähete autot tagasi viima, peavad iluvõred, stanged ja porikummid olema alles, vormis, siledad ja terved. Numbrimärgi alus peab olema terve ning mõlkideta. Normaalse kulumise alla liigituvad vaid need kahjustused, mida saab kõrvaldada poleerimisega.

Lisaks peavad olema terved klaasipuhastajad ja mõrade, kivitäkete ning tugevate kraapejälgedeta akna- ja tuleklaasid ning peeglid. Toon- või turvakilega kaetud klaaside mehhaanilised kahjustused viivad samuti tülini

Rehvide kulumine peab vastama läbisõidule. Velgedel ja ilukilpidel on lubatud vaid kerged kriimud.

Loomuliku kulumise alla ei mahu tugevad kriimustused ilukilbil või veljel, mõrad, kõverad veljed, deformeerunud ning ebaühtlaselt kulunud rehvid. Kurjasti maksavad kätte puuduvad detailid nagu rattamutrid ja -poldid, turvamutrid, jalutama läinud varuvelg ning varurehv. Purunenud rehviks loetakse ka katkist varuvelge ja varurehvi.

Salongi loomulik kulumine piirdub kerge määrdumise, ühtlase pleekimise ja tuhmumisega, millele võivad lisanduda kriimustused ukseliistul, kergelt kulunud võtmeava ümbrus ning kerged kriimud siseinterjööril, mida saab kõrvaldada detaili vahetamata.´

Lõhutud salongi alla lähevad põletusaugud, lisavarustuse paigaldamisel tekkinud vigastused, salongidetailide vigastused või detailide puudumine, raskesti eemaldatavad plekid, hais, koerakarvad ning hallitus.

Tagastatava liisinguauto lisavarustus peab vastama müügipakkumisele, sh peab kohustuslik ohutuspakett ja muu lisavarustus olema töökorras, kasutuskõlblik ning heaperemehelikult hoitud.

Eesti Liisinguühingute Liidu ja AMTELi sõidukite normaalse kulumise standard on varasematele liisinguautodele soovituslik, kuid alates 20. juulist soetatud sõidukitele seaduseks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077