Autor: Rivo Sarapik • 22. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konteinerivedude poolsajandi kehvim aasta

Kaubamahud maailma tihedaimatel konteinerimarsruutidel langesid mais viiendiku võrra. Majanduskriis ja allapoole tüürivad hinnad on sektori viimase 53 aasta sügavaimasse kriisi viinud.

Langevad kaubamahud ja laevade ülepakkumise tõttu teenivad konteineriliinid igalt konteinerilt kõvasti vähem kui igapäevased opereerimiskulud. Paljud liinid, nende seas Saksamaa Hapag-Lloyd, otsivad finantseerimiseks lisavõimalusi, samuti spekuleeritakse enam kui ühe suure konteineriliini pankrotist, vahendas Financial Times.

Jooksev aasta tõotab 53 aasta jooksul tulla esimene, mil aasta kokkuvõttes veetud konteinerite mahud vähenevad.

Läänesuunaliste vedude näitajad Aasia-Euroopa liinidel avalikustas konteineriliine ühendav European Liner Affairs Association (ELAA) eile. Päev varem teatas Singapuri Neptune Orient Line (NOL), et mahtude langus juunis jätkus, samuti teenistus konteineri kohta.

ELAA numbrite järgi langesid läänesuunalised veod Aasiast Euroopasse mais viiendiku võrra. Näitaja on veidi parem kui tänavu esimeses kvartalis kokku tulnud 22% suurune kukkumine. Samas on liinidel rõõmustamiseks põhjust vähe, sest möödunud sügisel alanud langus on kõvasti rahareserve õhemaks söönud ning kriisi pikkus eluline küsimus.

NOL numbrid, mis kajastab oma operaatorite, mitte konkreetse suuna liiklust, näitasid juuni nelja nädala põhjal tulemuseks 14% miinust. Aastate võrdluses on mahud tänavu vähenenud keskmiselt 24% võrra. Samas vähenes konteineriliini teenistus konteineri kohta samal perioodil 29% võrra, aasta keskmise 20% langusega võrreldes.

ELAA numbrid esimese kolme kuu kohta näitasid Euroopa ja Aasia vahel liikuvate konteineritele 49% hinnalangust möödunud aasta keskmise tulemusega.

Financial Times´ile kommenteeris anonüümsust palunud konteineriliini juht, et liinidel on minna pikk maa hindade tõstmisel, enne kui kulusid tagasi hakatakse teenima.

NOL püüab leida 12 miljardit krooni uut kapitali, Hapag-Lloyd teatas kaks nädalat tagasi, et vajab enam kui 20 miljardit lisaraha.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077