Konteinerivedude poolsajandi kehvim aasta

Kaubamahud maailma tihedaimatel konteinerimarsruutidel langesid mais viiendiku võrra. Majanduskriis ja allapoole tüürivad hinnad on sektori viimase 53 aasta sügavaimasse kriisi viinud.

Langevad kaubamahud ja laevade ülepakkumise tõttu teenivad konteineriliinid igalt konteinerilt kõvasti vähem kui igapäevased opereerimiskulud. Paljud liinid, nende seas Saksamaa Hapag-Lloyd, otsivad finantseerimiseks lisavõimalusi, samuti spekuleeritakse enam kui ühe suure konteineriliini pankrotist, vahendas Financial Times.

Jooksev aasta tõotab 53 aasta jooksul tulla esimene, mil aasta kokkuvõttes veetud konteinerite mahud vähenevad.

Läänesuunaliste vedude näitajad Aasia-Euroopa liinidel avalikustas konteineriliine ühendav European Liner Affairs Association (ELAA) eile. Päev varem teatas Singapuri Neptune Orient Line (NOL), et mahtude langus juunis jätkus, samuti teenistus konteineri kohta.

ELAA numbrite järgi langesid läänesuunalised veod Aasiast Euroopasse mais viiendiku võrra. Näitaja on veidi parem kui tänavu esimeses kvartalis kokku tulnud 22% suurune kukkumine. Samas on liinidel rõõmustamiseks põhjust vähe, sest möödunud sügisel alanud langus on kõvasti rahareserve õhemaks söönud ning kriisi pikkus eluline küsimus.

NOL numbrid, mis kajastab oma operaatorite, mitte konkreetse suuna liiklust, näitasid juuni nelja nädala põhjal tulemuseks 14% miinust. Aastate võrdluses on mahud tänavu vähenenud keskmiselt 24% võrra. Samas vähenes konteineriliini teenistus konteineri kohta samal perioodil 29% võrra, aasta keskmise 20% langusega võrreldes.

ELAA numbrid esimese kolme kuu kohta näitasid Euroopa ja Aasia vahel liikuvate konteineritele 49% hinnalangust möödunud aasta keskmise tulemusega.

Financial Times´ile kommenteeris anonüümsust palunud konteineriliini juht, et liinidel on minna pikk maa hindade tõstmisel, enne kui kulusid tagasi hakatakse teenima.

NOL püüab leida 12 miljardit krooni uut kapitali, Hapag-Lloyd teatas kaks nädalat tagasi, et vajab enam kui 20 miljardit lisaraha.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.447971
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,14 -0.561249
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.281214
Hongkongi dollar HKD 9,63 -0.206153
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.038975
Iisraeli seekel ILS 4,29 -0.54422
India ruupia INR 79,76 -0.348836
Indoneesia ruupia IDR 16767,00 -0.184545
Islandi kroon ISK 123,82 -0.237688
Jaapani jeen JPY 132,56 0.113288
Kanada dollar CAD 1,56 0.036535
LAV rand ZAR 14,34 -0.936891
Lõuna-Korea vonn KRW 1319,10 -0.445283
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.24496
Mehhiko peeso MXN 22,97 -0.494811
Norra kroon NOK 9,66 -0.094076
Poola slott PLN 4,17 0.58815
Rootsi kroon SEK 9,97 -0.259624
Rubla RUB 69,78 0.03297
Rumeenia leu RON 4,66 0.017166
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.09216
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.149731
Šveitsi frank CHF 1,15 0.006061
Taani kroon DKK 7,45 -0.005505
Tai baht THB 38,77 -0.282921
Tšehhi kroon CZK 25,35 0.055263
Türgi liir TRY 4,66 -0.520511
Ukraina grivna UAH 33,36 -0.438405
Ungari forint HUF 312,43 0.166714
USA dollar USD 1,23 -0.229381
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.060151
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.017441
Valgevene rubla BYN 24134,00 0.062191

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018