Ettevõtte tegevjuhi Keijo Mehtoneni sõnul valmistatakse ette säästuplaani ning septembriks on kärpimiskohad selged, vahendas Turun Sanomat.
Tallinki majandusaasta kolmanda kvartali käive oli 2,75 miljardit krooni, kahjumiks teeniti aga 270 miljonit krooni. Eelmisel aastal samal ajal olid vastavad numbrid 2,94 miljardit ja kahjumina võeti siis vastu 34,2 miljonit krooni.
"Selge, et sellise kahjumiga ei ole võimalik elada," kommenteeris Mehtonen. Tema sõnul otsitakse ühelt poolt võimalusi kulude kiireks kärpimiseks, teisalt ka uusi käibekohti. Kõiki laevafirma liinid vaadatakse sügisel hoolikalt üle. Võimalik, et müüakse osa aluseid ning laevu antakse võimalusel rendile.
Kehva tulemuse taga on Mehtoneni sõnul erinevad põhjused, kuid peamine on kaubavedude kahanemine. Kaubavedude kiiresse taastumisse Mehtonen ei usu. Enne 2010. aastat tema hinnangul paranemist oodata ei maksa.
Mehtoneni sõnul on kasumlikem liin Tallinkil Soome ja Eesti vahel, Silja Line´il aga Soome ja Rootsi liinid. Probleemseimad aga Tallinki ostetud Superfasti Saksamaa, Balti riikide ja Rootsi vaheliste liinidega. Viimastel põhjuseks Rootsi krooni odavnemine ja Balti riikide majandusraskused.
Tallink on viimase üheksa kuuga suutnud vähenda halduskulusid paarkümmend protsenti. Juhtkond kavatseb kärpida oma palku 20%.