Veho Eesti kasutatud autode ja autode komisjonimüügi osakonna juhataja Urmas Kariku sõnul saavad nad pidevalt e-kirju, kus soovitakse liisingut selle lõppedes 3-5 aastat pikendada. „Seoses sellega ei tule enam nii palju autosid müüki nagu enne. Vanasti oli autode vahetus nagu sokkide vahetus,“ märkis Karik.
Samuti on Veho täheldanud, et kui varem maksti autovahetuse vaheraha liisingusse sisse, siis ka see lõppenud. Autosid ei vahetata, kuna vaheraha ei teki, lisas Karik ning selgitas, et sissemaksuks raha pole ja liisingujääk on tihti suurem kui tagasiostuhind. Samuti ostetakse praegu tihedamini autosid välja ja liisingusse ei võetagi.
Samas on SEB Liisingu nõukogu esimees Indrek Julge sõnul kasutatud autode defitsiidi saabumise väide kahtlemata intrigeeriv, kuid tema sellega päris nõus ei oleks. "Praegu on Eestis pakutavate kasutatud autode hulk pigem kasvanud ja seda mitmel põhjusel," lisas Julge.
Peamiseks põhjuseks on liisingusse tagasi toodud või liisingu poolt ära võetud autode hulga kiire kasv viimase poole aasta jooksul ning samuti soovivad ka mitmed ettevõtted ja eraisikud kulude kokkuhoiu eesmärgil autoparki vähendada.
Loe pikemat ülevaadet homsest Äripäevast.