"Tundub, et laevaliinidel on sisemised reservid on võibolla mitte veel lõppemas, aga kriitilisel piiril ja püütakse iga hinna eest hindu kergitada," kommenteeris Hapag Lloydi Eestis esindava Ookeani Konteinerivedude OÜ tegevjuht Alar Valt esimest poolaastat konteinerivedudes. "Seda, kas kriisi põhi on läbitud, täna küll öelda ei julge. Kui veod pärast suvist madalseisu augusti lõpus kosuma hakkavad, võib väita, et kriisi üks etapp on läbitud."
Esimese poolaasta mahtude kahanemine veerandi võrra on tulnud vastu ootusi. "See on sügavam kui oodati ja siin panid ka analüütikud puusse," lisas Valt.
Kaug-Ida ja Euroopa ning Euroopa ja Ladina-Ameerika vahel on tema sõnul kerkinud hinnad impordil 100-150 dollarit ja ekspordil kuni 100 dollarit TEU kohta. Hindu on kergitanud praktiliselt kõik liinid, tariifid öeldakse hetkel kuu kaupa ja elatakse kuu korraga.
"Selge on see, et praeguse hinnatasemega, alla omahinna vedades, kaugele ei jõua," lisas Valt. "Ei tea küll, kuidas see õnnestub, aga aasta lõpuks on liinid võtnud eesmärgiks hindu märkimisväärselt tõsta."