Tartu idaringtee viib transiidi linnasüdamest välja

Ringtee kogupikkusest 53% jääb Tartu linna, 27% Tartu valla, 17% Luunja valla ning 3% Ülenurme valla territooriumile.

2008. aasta alguses korraldas Tartu linn naabervaldade volitusel riigihanke idaringtee eelprojekti koostamiseks, hanke võitis Ramboll Eesti AS.

Tartu linna idapoolne ringtee on ligi 10 km pikkune tee, mille algus on planeeritud Võru ja Ringtee tänava ristmikule ja lõpp Jõhvi-Tartu-Valga maantee ja Kõrveküla-Lähte tee ristumise piirkonda, teatas Tartu linnavalitsus.

Tartu Linnavolikogu arutas Tartu idapoolse ringtee lahenduste võrdlevat analüüsi ning otsustas linna territooriumil heaks kiita teekoridori asukoha ning ristmike lahendused.

"Idaringtee on Tartule ülioluline, kuna hakkab Tallinn-Tartu-Luhamaa maanteed otse ühendama Annelinna ja Narva maanteega, võttes sellega oluliselt koormust maha linnasisestelt liiklussõlmedelt, nagu näiteks Aardla tänav, Võru tänav ja Sõpruse sild," selgitas linnamajanduskomisjoni esimees Toomas Kapp.

"Pikkade arutluste tulemusena sai nüüd valitud sobivaim teede kulgemise variant ja kui kõik läheb plaanipäraselt, siis võiks kogu projekt 2015. aastaks valmis olla. Uus ringtee viib transiitliikluse linnakeskmest välja, mis parandab elukeskkonda ning lühendab linlaste ja lähialade elanike teekonda, hoides kokku inimeste aega."

Tee täpne asukoht ja ristmike lahendused kiideti heaks vastavalt variandile A2, mis oli projekteerija esimene eelistus ning mis Kapi sõnul arvestab kõige rohkem tartlaste ja lähivaldade elanike huvidega.

Eelprojekti koostamise käigus on valminud keskkonnamõju hindamise programm, korraldatud liiklusuuringud, osaliselt keskkonnamõju hindamised ning geoloogilised ja geodeetilised uuringud. Välja on töötatud ringtee kulgemise alternatiivsed variandid ja tehtud nende võrdlev analüüs.

Keskkonnamõjude hindamise vahearuanne ning teekoridoride variandid on olnud avalikul arutelul kõigis neljas omavalitsuses.

Idaringtee eelprojekti materjalidega saab tutvuda projekti kodulehel.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 -0.0088441
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused