Loksa Laevatehase uus omanik on BLRT?

Eelmisest sügisest müügis oleva Loksa Laevatehase uueks omanikuks võib saada Balti Laevaremonditehase Grupp (BLRT).

"Rääkisin meie juristidega ja selgus, et Loksa asjus oleme kirjutanud alla konfidentsiaalsuskohustusele. Seetõttu ei saa me kahjuks selleteemalisi kommentaare anda," vastas BLRT Grupi kommunikatsioonidirektor Anu Hallik küsimusele, kui kaugel on BLRT ja laevatehase vahelised kõnelused.

Loksa Laevatehas on müügis mullu septembri algusest. BLRT omanik Fjodor Berman ütles sügisel dv.ee-le, et kaalub kõiki võimalusi Loksa laevatehase ostuks.

Berman ütles tollal, et talle on uudis Loksa laevatehase müüki paneku kohta teada, ta on teemaga kursis ning  tehasest huvitatud. "Strateegilises plaanis ei olnud BLRT-l kavatsust seda tehast osta, kuid arutame seda ja vaatame läbi kõik variandid Loksa laevatehase ostmiseks," kommenteeris Berman.

Loksa Laevatehase ASi ainuomanik on Taani ettevõte Odense Steel Shipyard LTD.

Septembris kirjutas Äripäev, et maailma suurim konteinervedude firma Taani A.P. Moeller-Maersk A/S müüb Loksa laevatehase, et koondada tähelepanu raskustes Lindö tehase kasumlikkuse taastamisele Taanis Odenses.

Loksa tehase väravasse, mille Maersk ostis 1994. aastal, pannakse nüüd silt „müüa“, kirjutab Taani majanduslehe Börsen võrguväljaanne.

„See ei ole mingi saladus, et meil on rasked ajad. Seepärast jätkamegi pingutusi, et tõsta tehase tootlikkust ja konkurentsivõimet. Loksa laevatehase müük annab meile võimaluse koondada kogu tähelepanu laevaehitusele Lindös ning tütarfirma Baltija arendamisele Leedus, mis teeb sellele allhanget,“ ütles tehase tegevdirektor Finn Buus Nielsen.

"Mind ennast ei üllata see üldse," ütleb Finn Buus Nielsen, kui Äripäev müügiotsuse põhjusi küsis.

Selgub, et Loksa Laevatehase müük on vajalik, sest Taani omanik tahab keskendada tähelepanu Odenses asuva raskustes Lindö laevatehase tootlikkuse ja konkurentsivõime tõstmiseks.

"Loksa tehase müük võimaldab meil keskendada oma tähelepanu Odense tehasele,“ kordab Finn Buus Nielsen varem juba Taani ajakirjandusele öeldut.

Küsimusele, miks on otsustatud müüa kasumis tütarfirma, vastab Finn Buus Nielsen, et Loksa laevatehase toodang ei vasta enam Lindö laevatehase vajadustele.

„Selle enam kui kümne aasta jooksul, mis me oleme olnud Loksa Laevatehase omanikud, on palju muutunud,“ ütles Finn Buus Nielsen, pidades silmas nii teravnenud konkurentsi Aasia laevatootjatelt, dollari langust kui terase hinna järsku tõusu ja muutusi maailma majanduslikus konjunktuuris.

Lindö tehas orienteerib oma tootmist ümber. Kui varem toodeti konteinerlaevu – viimane 7000 TEUne alus anti Maersk Line’ile üle suve hakul – siis nüüd on plaan tootma hakata vähemalt nelja erinevat tüüpi aluseid. Praegu on tellimused ro-ro tüüpi alustele, kuivlasti alustele ja Taani mereväele, edaspidi võivad ehitamisele tulla naftaplatvorme teenindavad jm alused, selgitatakse Odensest. Loksa laevatehases valmistatud metallkonstruktsioone oli eelkõige vaja konteinerlaevade valmistamiseks

Täna on Lindö tehasel vaja rohkem seda allhanget, mida valmistab tütarettevõte Leedus. Tehast pole seal plaanis laiendada, küll aga arendada vastavalt uuele kursile, ütles Finn Buus Nielsen.

Selle aasta esimesel poolel on Maerski kontsernile üle antud kaks konteinerlaeva tellitud kuuest. Uusi tellimusi pole lisandunud. Et aga konteinerlaevade ehitamist edaspidi ei välista, jätkuks koostöö Loksa tehasega ka uue omanikuga.

Finn Buus Nielseni sõnul ei oska ta arvata, kes võiksid Loksa laevatehase ostust huvitatud olla. „Ma ei usu ka, et me enne poolt aastat võimaliku ostja leiaksime,“ ütles ta.

Finn Buus Nielsen ei taha ka spekuleerida, kui suureks loodetakse kujunevat Loksa laevatehase hinda. 

Müügi korraldamiseks on Maersk palganud Danske Marketsi.

Lindö laevatehas on suurtes majanduslikes raskustes ning firmas on käivitatud range säästukava, mis viimati tõi suve hakul 10% töötajate ehk 250 inimese koondamise. Läinud aastal oli Lindö laevatehase kahjum üle 900 miljoni Taani krooni ja aasta enne seda 1,1 miljardit Taani krooni.

Lindö laevatehasel on aga A.P. Möller-Maerski kontsernis eriline ajalooline koht. Selle asutas 1918.a kontserni kõrges eas suuromaniku Maersk McKinney Mölleri isa ning aastani 2006 oli firmal vaid kaks tegevjuhti – algul isa, siis poeg. Täna 95-aastane Maersk McKinney on tehast hoidnud nagu silmatera. Tehase tulevik on aga siiski ebakindel – praegu käib Taani viimases suuri laevu valmistavas Lindö tehas võitlus ellujäämise nimel.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.052865
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,69 -0.046883
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.025594
Hongkongi dollar HKD 9,23 -0.024909
Horvaatia kuna HRK 7,62 0.790722
Iisraeli seekel ILS 4,15 -0.043355
India ruupia INR 76,56 -0.127321
Indoneesia ruupia IDR 15991,00 -0.006253
Islandi kroon ISK 122,95 -0.189965
Jaapani jeen JPY 131,47 -0.022814
Kanada dollar CAD 1,50 -0.00333
LAV rand ZAR 16,35 0.044672
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,50 -0.015592
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.343508
Mehhiko peeso MXN 22,06 0.04581
Norra kroon NOK 9,64 -0.020125
Poola slott PLN 4,21 -0.018986
Rootsi kroon SEK 9,86 0.060695
Rubla RUB 69,05 -0.021719
Rumeenia leu RON 4,65 -0.017201
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.012562
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.030432
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.043928
Taani kroon DKK 7,44 -0.00739
Tai baht THB 38,66 0.1295
Tšehhi kroon CZK 25,48 -0.003924
Türgi liir TRY 4,63 0.04318
Ukraina grivna UAH 31,67 -0.02715
Ungari forint HUF 313,42 0.099006
USA dollar USD 1,18 -0.031295
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.027356
Valgevene rubla BRL 3,81 -0.023609
Valgevene rubla BYN 23637,00 -0.025377

Valdkonna töökuulutused