Vene masuuditransiit kaob Eestist täielikult 2010. aastal?

Vene asepeaministri Sergei Ivanovi kinnitusel asub Venemaa kohe, kui Ust-Luuga masuuditerminal saab aasta lõpus valmis, vähendama saadetisi läbi Eesti ning järgmisel aastal lõpetab need täielikult, iseasi on tema väidete usutavus.

Pikema loo sel teemal tõi välja üliriigitruu Vene infokanal Regnum ähvardava pealkirjaga "Venemaa määras kindlaks Eesti kaudu masuudi transiidi lõpetamise tähtaja."

Mõjukas asepeaminister Ivanov võttis sõna hiljuti Ust-Luuga sadama ehitust külastades, Eestis on mõned transiidiäri osalised juba nimetanud seda liiga suurte sõnade tegemiseks. Naftat liigub praegu läbi Eesti vähe, bensiini praktiliselt üldse mitte, masuudi osas on Eesti veel tegija: 2009.a. I kvartalis liikus seda 4 mln tonni ehk aasta varasemaga sama palju. Valmiva Ust-Luuga masuuditerminali aastavõimsus on 24 mln tonni.

Eestis liigub masuut läbi Vopak EOS terminalide, eelmisel aastal oli see 15,7 mln tonni. Parimail päevil on Vene nafta ja naftatoodete transiit läbi Eesti olnud 22 mln tonni aastas. Ust-Luuga suudab valmides vastu võtta kuni 150 000 tonnise veeväljasurvega laevu, kuid erinevalt Tallinnast külmub talvel kindlalt kinni, mis toob kaasa lisakulu kõrgema jääklassi tankeritele ja jäämurdmisele.

Samas on ta majanduslikult ahvatlevalt lähedal Leningradi oblastis Kirišis asuvale naftatöötlemistehasele. Vene raudtee teatel on Eesti osatähtsus Venemaa masuudi ekspordis praegu kolmandik. Loos oli ühe peamise küljena välja toodud mitmete tootjate ja vahendajate valmidus Tallinnalt ümber orienteeruda Vene sadamatele: olgu siit- või sealtkaudu, äri peab käima.

Juba 2007. aasta kevadel teatas transpordiminister Igor Levitin, et energiakandjate eksport läbi Balti riikide tuleb täielikult Venemaale üle viia, seejärel on see ka oluliselt kahanenud.

Osale arutelus

  • Tiit Elner

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.049741
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,82 0.023146
Hiina jüaan CNY 7,87 -0.035574
Hongkongi dollar HKD 9,71 -0.00412
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.221789
Iisraeli seekel ILS 4,40 0.015903
India ruupia INR 79,86 0.018785
Indoneesia ruupia IDR 16832,00 0.077293
Islandi kroon ISK 124,35 0.003216
Jaapani jeen JPY 131,90 -0.007581
Kanada dollar CAD 1,56 0.033381
LAV rand ZAR 14,43 0.049213
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,20 0
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.022759
Mehhiko peeso MXN 22,99 -0.049993
Norra kroon NOK 9,66 0.044433
Poola slott PLN 4,16 0.007217
Rootsi kroon SEK 9,89 0.069395
Rubla RUB 70,00 -0.018567
Rumeenia leu RON 4,66 0.040767
Singapuri dollar SGD 1,63 0.006143
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.090477
Šveitsi frank CHF 1,15 0.092954
Taani kroon DKK 7,45 0.067129
Tai baht THB 38,85 0.025746
Tšehhi kroon CZK 25,35 0.102661
Türgi liir TRY 4,65 -0.008601
Ukraina grivna UAH 33,66 0.002971
Ungari forint HUF 311,32 -0.003212
USA dollar USD 1,24 0.061258
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.016676
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.014959
Valgevene rubla BYN 24263,00 0.004121

Valdkonna töökuulutused

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018