Soome-Venemaa raudteekõnelused sumbusid

Eile jooksid luhta Soome ja Venemaa transpordiministrite kõnelused, arutluse all olid konteinerveod Soome ja Venemaa vahel ning uute riikidevahelise maanteevedude kokkulepete sõlmimine.

Soome läbirääkijate sõnul ei olnud nendega kohtuma saadetud Venemaa delegatsiooni liikmeil tegelikult otsustusõigust arutletavates küsimustes, vahendas Helsingin Sanomat.

Ainus uus idee, mis kohtumisest sündis, oli delegatsiooni välja pakutud mõte kolida konteinervedude liiklus Ust-Luuga sadamasse Soome lahe lõunakaldale, umbes 100 km Peterburist. Kümme aastat ehitatud Ust-Luuga ehitusest on valmis umbes pool.

"See on täiesti uus idee. Samas lisasid Venemaa veokijuhtide esindaja, et sellist transporti Ust-Luuga tarvis ei olnud plaanitud," kommenteeris Antti Seppäele, Soome logistikaorganisatsiooni SKAL juht.

Mõlema riigi transpordiministrite vastuseisust hoolimata soovib Vene toll suunata Venemaale suunduvad konteinerid maanteevedudelt merele või raudteele. Reegel rakenduks kaubavoogudele, mis jõuavad Venemaale Soomest, Eestist, Lätist ja Ukrainast.

"Venemaa tolli ja transpordiministri vaated konteinervedude suhtes on vastandlikud," lisas Seppälä.

Harri Nordström, Soome kontinerivedudega tegeleva firma Container Finance tegevjuht leidis, et Ust-Luuga on suuremahulisteks konteinerivedudeks ebarealistlik variant.

"See ei ole valmis käitlema lisa 200 000 konteinerit. Raudtee ja teeühendused Ust-Luugast ei pea sellisele kogusele vastu," ennustas Nordström.

Möödunud aastal veeti umbes 200 000 konteinerit Soomest läbi Venemaa, vaid 7000 neist liikus raudteel.

Nordströmi hinnangul on Peterburi ja Ust-Luuga sadamad valmis aastas läbi laskma kuni kaks miljonit konteinerit. Mehe hinnangul on Soome tolli sooviks liiklus Vaalimaa ja Nuijamaa piiripunktidest Ust-Luugasse suunamise põhjuseks juurida välja pettused tollideklaratsioonidega.

"Ebameeldiv tõde on see, et Vaalimaa ja Nuijamaa on populaarsed, sest seal saab tuttavate tolliametnikega kokkuleppeid sõlmida," selgitas Nordström

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0247448
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113546
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused