Autor: Rivo Sarapik • 16. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saab saab sportautotootjale

USA raskustes autotootja GM tegi täna lõplikult maha, et müüb saneerimise all Rootsi autotootja Saab Automobile AB üksuse Rootsi luksus-sportautode tootjale Koenigsegg Automotive AB.

Müük on seotud 600 miljoni dollari suuruse laenuga Euroopa Investeerimispangast, mille garanteerijaks on Rootsi riik, ütles agentuurile Bloomberg GMi pressiesindaja Chris Preuss.

Kogu kontrolli Saabi üle läheb Koenigsegg’ile, GM jätkab Saabiga koostööd.

Liisu langemine Koenigseggi kasuks, mille suurosanik on Norra miljonär Bård Eker, toob Rootsi autotootja tagasi Skandinaavia omanike kätte, pärast seda, kui GM ostis Saabi Rootsi Wallenbergide tööstusdünastialt.

GM, mis on ise juuni algusest pankrotikaitse all, on Saabile ostjat otsinud selle aasta veebruarist, mil firma teatas, et plaanib Saabi divisjoni kontsernist lahku lüüa.

Koenigsegg, mille asutas Christian von Koenigsegg 1994. aastal, valmistab luksuslikke sportautosid, mille hinnaks on ca 1,2 miljonit dollarit.

Müügitehing võib aidata Saabil, mil on ka ise algatanud saneerimismenetluse, Rootsi valitsuselt abi saada. Rootsi tööstusminister ütles läinud nädalal, et valitsus on valmis Saabi uue omanikuga laenugarantiisid arutama.

GM ostis osaluse Saabis 1990. aastal Wallenbergide valdusfirmalt Investor AB. 2000. aastal läks kogu Saab GMi kontrolli alla ning tootis emafirmale suuri kahjumeid. 

Saab annab Rootsis tööd 4100 inimesele ning müüs mullu alla 100 000 auto. Mullu oli Saabi osa Euroopa turul 0,4%. 2008. aastal oli Saabi kahjum 3 miljardit Rootsi krooni ning samasugust kahjumit prognoositakse ka tänavu. Saab oli oma populaarsuse tipus 1980nendatel aastatel.

Koenigseggi omanduses toob Saab 9-5 mudeli tootmise Saksamaalt Rüsselsheimist Rootsi Trollhättanisse, ütles Preuss.

Lõuna-Rootsis asuva peakontoriga Koenigsegg toodab vaid kahte marki sportautosid. CCX mudel, mis võtab välja kuni 395 kilomeetrit tunnis, maksab miljon dollarit ning CCXR, mis töötab ka biokütusega, 1,2 miljonit dollarit.

Saabi ülevõtmisega pärib Koenigseggi firma, mis on enamuse aja GMi valduses oldud 20 aastast kahjumit andnud ning millel on töötajaid pea 100 korda rohkem kui 45 inimest Koenigseggi palgal.

"Meile on see suur kergendus," ütles Saabi töötajate ametiühingu esindaja firma nõukogus Anette Hellgren. “Koenigsegg on ettevõtlike inimeste firma ja nad teavad, kuidas autotööstuses brände üles ehitada," ütles ta.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077