Liit nõuab veokirongi lubatud täismassiks vähemalt 52 tonni

Eesti Metsatööstuse Liidu hinnangul ei ole veoautode täismassi piirangu tõus 44tonnini piisav.

Kuigi kuueteljeliste autorongide täismassi piirang tõsteti 40 tonnilt 44 tonnile, on endiselt 6- või 7-teljelised metsaveoautod sunnitud sõitma väiksema koormaga, kui nende tehniline konfiguratsioon ette näeb, teatas liit.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas 5. juunil määruse, millega tõusis kuue- ja enamateljeliste autorongide lubatud tegelik täismass siseriiklikul veol 40 tonnilt 44 tonnile.

Eesti Metsatööstuse Liidu hinnangul on tegemist muutusega küll õiges suunas, kuid liiga väikesega (10%), et see saaks avaldada olulist mõju. EMTLi taotletud massipiirang mitte alla 52 tonni oleks andnud märgatavamat efekti metsa- ja transpordisektorile.

Hoolimata kaalupiirangu tõusust on endiselt nn Skandinaavia tüüpi rohkemate telgede ja paarisratastega veokid asetatud ebavõrdsesse seisu. Samasugune  massipiirang 44 tonni kehtib ka 5-teljelistele konteinerveokitele, aga metsaveoautod on reeglina 6- või 7-teljelised.

Metsaveoautode puhul on tegemist spetsiaalsete autodega, millal on lisaks suuremale telgede arvule ka paarisrattad, mis vähendavad erisurvet teedele. Näiteks Soomes ja Rootsis sõidavad 7-teljelised veokid 60 tonnise täismassiga, mis annab suuremat tööefektiivsust: erinevalt Eestist, ei toimu seal poole koormaga sõite.

Eesti Metsatööstuse Liidu seisukoht on, et massipiirang 52 tonni või rohkem on kasulik nii metsasektorile kui ka muudele sisevedudele, sest sama kaubahulga transportimiseks tuleb sõita vähem arv kordi. Sellega väheneb tühisõitude arv ning koormus teedele. Hinnanguliselt võiks täismassi tõusul 60 tonnini ainuüksi metsavedudel kokku hoida üks miljard krooni aastas. Efektiivsem transport ja madalamad veokulud on kogu riigi majandusele kasulik.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0448977
Brasiilia reaal BRL 4,35 0.5427001
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0357928
Filipiinide peeso PHP 62,02 0.1679722
Hiina jüaan CNY 7,47 -0.0521823
Hongkongi dollar HKD 9,11 -0.0515815
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0257564
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.1046249
India ruupia INR 78,95 -0.0658186
Indoneesia ruupia IDR 16157,18 -0.0516531
Islandi kroon ISK 125,76 0.656315
Jaapani jeen JPY 128,14 -0.2568693
Kanada dollar CAD 1,53 -0.1240047
LAV rand ZAR 15,70 0.6722172
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,33 0.1976871
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.2724678
Mehhiko peeso MXN 24,03 0.3742221
Norra kroon NOK 9,44 -0.1174019
Poola slott PLN 4,29 0.112037
Rootsi kroon SEK 10,23 0.3540431
Rumeenia leu RON 4,66 0.0257422
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0765355
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.263188
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.3109077
Taani kroon DKK 7,45 -0.0134244
Tai baht THB 37,92 0.1716992
Tšehhi kroon CZK 25,73 0.0816739
Türgi liir TRY 5,48 -0.1221157
Ukraina grivna UAH 30,55 -0.1000716
Ungari forint HUF 322,82 0.1426976
USA dollar USD 1,16 -0.034459
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0419011
Valgevene rubla BYN 2,33 0.2974779
Vene rubla RUB 73,71 0.5753957

Valdkonna töökuulutused