Liit nõuab veokirongi lubatud täismassiks vähemalt 52 tonni

Eesti Metsatööstuse Liidu hinnangul ei ole veoautode täismassi piirangu tõus 44tonnini piisav.

Kuigi kuueteljeliste autorongide täismassi piirang tõsteti 40 tonnilt 44 tonnile, on endiselt 6- või 7-teljelised metsaveoautod sunnitud sõitma väiksema koormaga, kui nende tehniline konfiguratsioon ette näeb, teatas liit.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas 5. juunil määruse, millega tõusis kuue- ja enamateljeliste autorongide lubatud tegelik täismass siseriiklikul veol 40 tonnilt 44 tonnile.

Eesti Metsatööstuse Liidu hinnangul on tegemist muutusega küll õiges suunas, kuid liiga väikesega (10%), et see saaks avaldada olulist mõju. EMTLi taotletud massipiirang mitte alla 52 tonni oleks andnud märgatavamat efekti metsa- ja transpordisektorile.

Hoolimata kaalupiirangu tõusust on endiselt nn Skandinaavia tüüpi rohkemate telgede ja paarisratastega veokid asetatud ebavõrdsesse seisu. Samasugune  massipiirang 44 tonni kehtib ka 5-teljelistele konteinerveokitele, aga metsaveoautod on reeglina 6- või 7-teljelised.

Metsaveoautode puhul on tegemist spetsiaalsete autodega, millal on lisaks suuremale telgede arvule ka paarisrattad, mis vähendavad erisurvet teedele. Näiteks Soomes ja Rootsis sõidavad 7-teljelised veokid 60 tonnise täismassiga, mis annab suuremat tööefektiivsust: erinevalt Eestist, ei toimu seal poole koormaga sõite.

Eesti Metsatööstuse Liidu seisukoht on, et massipiirang 52 tonni või rohkem on kasulik nii metsasektorile kui ka muudele sisevedudele, sest sama kaubahulga transportimiseks tuleb sõita vähem arv kordi. Sellega väheneb tühisõitude arv ning koormus teedele. Hinnanguliselt võiks täismassi tõusul 60 tonnini ainuüksi metsavedudel kokku hoida üks miljard krooni aastas. Efektiivsem transport ja madalamad veokulud on kogu riigi majandusele kasulik.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.4067366
Brasiilia reaal BRL 4,44 0.2777151
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0357855
Filipiinide peeso PHP 60,11 0.2301074
Hiina jüaan CNY 7,82 0.1549792
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.3113149
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.142105
Iisraeli seekel ILS 4,28 0.4528709
India ruupia INR 81,16 -0.1844814
Indoneesia ruupia IDR 16520,92 0.2141868
Islandi kroon ISK 139,03 -0.1436472
Jaapani jeen JPY 128,47 0.1871637
Kanada dollar CAD 1,52 0.3504827
LAV rand ZAR 16,26 -0.0669747
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,97 0.1344538
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.1881726
Mehhiko peeso MXN 22,87 0.0048104
Norra kroon NOK 9,76 0.2114903
Poola slott PLN 4,29 -0.0233133
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0439316
Rumeenia leu RON 4,65 0.0042985
Singapuri dollar SGD 1,56 0.154202
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1447823
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0443262
Taani kroon DKK 7,47 -0.0013395
Tai baht THB 37,17 0.1911139
Tšehhi kroon CZK 25,80 0.1514151
Türgi liir TRY 6,09 0.505259
Ukraina grivna UAH 31,61 0.2254259
Ungari forint HUF 323,40 0.0525941
USA dollar USD 1,13 0.2830105
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.1503488
Valgevene rubla BYN 2,40 0.5227064
Vene rubla RUB 75,45 -0.0491477

Valdkonna töökuulutused