Liit nõuab veokirongi lubatud täismassiks vähemalt 52 tonni

Eesti Metsatööstuse Liidu hinnangul ei ole veoautode täismassi piirangu tõus 44tonnini piisav.

Kuigi kuueteljeliste autorongide täismassi piirang tõsteti 40 tonnilt 44 tonnile, on endiselt 6- või 7-teljelised metsaveoautod sunnitud sõitma väiksema koormaga, kui nende tehniline konfiguratsioon ette näeb, teatas liit.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas 5. juunil määruse, millega tõusis kuue- ja enamateljeliste autorongide lubatud tegelik täismass siseriiklikul veol 40 tonnilt 44 tonnile.

Eesti Metsatööstuse Liidu hinnangul on tegemist muutusega küll õiges suunas, kuid liiga väikesega (10%), et see saaks avaldada olulist mõju. EMTLi taotletud massipiirang mitte alla 52 tonni oleks andnud märgatavamat efekti metsa- ja transpordisektorile.

Hoolimata kaalupiirangu tõusust on endiselt nn Skandinaavia tüüpi rohkemate telgede ja paarisratastega veokid asetatud ebavõrdsesse seisu. Samasugune  massipiirang 44 tonni kehtib ka 5-teljelistele konteinerveokitele, aga metsaveoautod on reeglina 6- või 7-teljelised.

Metsaveoautode puhul on tegemist spetsiaalsete autodega, millal on lisaks suuremale telgede arvule ka paarisrattad, mis vähendavad erisurvet teedele. Näiteks Soomes ja Rootsis sõidavad 7-teljelised veokid 60 tonnise täismassiga, mis annab suuremat tööefektiivsust: erinevalt Eestist, ei toimu seal poole koormaga sõite.

Eesti Metsatööstuse Liidu seisukoht on, et massipiirang 52 tonni või rohkem on kasulik nii metsasektorile kui ka muudele sisevedudele, sest sama kaubahulga transportimiseks tuleb sõita vähem arv kordi. Sellega väheneb tühisõitude arv ning koormus teedele. Hinnanguliselt võiks täismassi tõusul 60 tonnini ainuüksi metsavedudel kokku hoida üks miljard krooni aastas. Efektiivsem transport ja madalamad veokulud on kogu riigi majandusele kasulik.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.1546073
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.067868
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153453
Filipiinide peeso PHP 61,91 0.203933
Hiina jüaan CNY 7,99 0.1743624
Hongkongi dollar HKD 9,03 0.0476655
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.3254997
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0190114
India ruupia INR 84,44 0.028432
Indoneesia ruupia IDR 17476,73 0.0365763
Islandi kroon ISK 134,67 0.0445732
Jaapani jeen JPY 129,82 0.2625888
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0265516
LAV rand ZAR 16,47 -0.6610294
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,95 0.0430309
Malaysia ringgit MYR 4,79 0.0941127
Mehhiko peeso MXN 22,20 0.2234238
Norra kroon NOK 9,47 0.0665856
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,34 -0.0154746
Rumeenia leu RON 4,66 0.0472012
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0568038
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.25
Šveitsi frank CHF 1,15 0.1221427
Taani kroon DKK 7,46 0.0590311
Tai baht THB 37,71 0.7462766
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.1239541
Türgi liir TRY 6,50 0.0785764
Ukraina grivna UAH 32,33 0.0160875
Ungari forint HUF 322,97 0.0898723
USA dollar USD 1,15 -0.0780979
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.8135241
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.4745203
Vene rubla RUB 75,18 -0.1734041

Valdkonna töökuulutused