Liit nõuab veokirongi lubatud täismassiks vähemalt 52 tonni

Eesti Metsatööstuse Liidu hinnangul ei ole veoautode täismassi piirangu tõus 44tonnini piisav.

Kuigi kuueteljeliste autorongide täismassi piirang tõsteti 40 tonnilt 44 tonnile, on endiselt 6- või 7-teljelised metsaveoautod sunnitud sõitma väiksema koormaga, kui nende tehniline konfiguratsioon ette näeb, teatas liit.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas 5. juunil määruse, millega tõusis kuue- ja enamateljeliste autorongide lubatud tegelik täismass siseriiklikul veol 40 tonnilt 44 tonnile.

Eesti Metsatööstuse Liidu hinnangul on tegemist muutusega küll õiges suunas, kuid liiga väikesega (10%), et see saaks avaldada olulist mõju. EMTLi taotletud massipiirang mitte alla 52 tonni oleks andnud märgatavamat efekti metsa- ja transpordisektorile.

Hoolimata kaalupiirangu tõusust on endiselt nn Skandinaavia tüüpi rohkemate telgede ja paarisratastega veokid asetatud ebavõrdsesse seisu. Samasugune  massipiirang 44 tonni kehtib ka 5-teljelistele konteinerveokitele, aga metsaveoautod on reeglina 6- või 7-teljelised.

Metsaveoautode puhul on tegemist spetsiaalsete autodega, millal on lisaks suuremale telgede arvule ka paarisrattad, mis vähendavad erisurvet teedele. Näiteks Soomes ja Rootsis sõidavad 7-teljelised veokid 60 tonnise täismassiga, mis annab suuremat tööefektiivsust: erinevalt Eestist, ei toimu seal poole koormaga sõite.

Eesti Metsatööstuse Liidu seisukoht on, et massipiirang 52 tonni või rohkem on kasulik nii metsasektorile kui ka muudele sisevedudele, sest sama kaubahulga transportimiseks tuleb sõita vähem arv kordi. Sellega väheneb tühisõitude arv ning koormus teedele. Hinnanguliselt võiks täismassi tõusul 60 tonnini ainuüksi metsavedudel kokku hoida üks miljard krooni aastas. Efektiivsem transport ja madalamad veokulud on kogu riigi majandusele kasulik.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0892174
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.0180571
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153453
Filipiinide peeso PHP 60,94 -0.1540075
Hiina jüaan CNY 7,85 -0.1425335
Hongkongi dollar HKD 8,95 -0.0156342
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0606085
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0878818
India ruupia INR 79,69 -0.2241058
Indoneesia ruupia IDR 16624,25 -0.1202816
Islandi kroon ISK 123,82 -0.0080756
Jaapani jeen JPY 126,52 0.1741884
Kanada dollar CAD 1,49 -0.3137517
LAV rand ZAR 16,13 -1.8467361
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,14 -0.7569736
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.1050173
Mehhiko peeso MXN 21,56 -1.1138932
Norra kroon NOK 9,53 -0.1100733
Poola slott PLN 4,30 -0.0674513
Rootsi kroon SEK 10,37 -0.2817281
Rumeenia leu RON 4,66 -0.015035
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1210885
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0335833
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.2736099
Taani kroon DKK 7,45 0.0268399
Tai baht THB 37,94 -0.2872861
Tšehhi kroon CZK 25,66 -0.392096
Türgi liir TRY 7,49 -4.3170984
Ukraina grivna UAH 31,31 0.3480669
Ungari forint HUF 322,62 -0.102183
USA dollar USD 1,14 -0.0175316
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.2942025
Valgevene rubla BYN 2,33 -0.528289
Vene rubla RUB 76,14 -1.5155219

Valdkonna töökuulutused