Ossinovski: 2008. aasta oli Lätis fantastiliselt hea

ASi Skinest Rail omaniku Oleg Ossinovski sõnul on ühe tema tütarettevõtte tegevussfäär kriisist seni puutumata jäänud. Mullu teenis Daugavpilsi veduriremonditehas viimaste aastate suurima kasumi 30,9 miljonit krooni. Samas tänavu esimeses kvartalis oli ettevõte kahjumis.

Järgneb Oleg Ossinovski intervjuu lehele dv.ee.

Kuidas saavad kriisiga hakkama Skinest Rail ASi tütarettevõtted Daugavpilsi veduriremonditehas ja Skinest Latvija?

2008. aastal saime fantastilised tulemused mõlemas ettevõttes. Sellest hetkest, kui 2004. aastal ostsime ära Daugavpilsi veduriremonditehase, olid eelmise aasta tulemused kõige paremad. Kuigi sellel aastal olukord muutus järsult, tellimusi praktiliselt ei olnud ja 1300 tehase töötajast koondati 500.

Teises kvartalis hakkasid tellimused vaikselt tulema Venemaalt, Eestist ja Leedust. Me võitsime kõikvõimalikud Läti raudtee konkursid remontimaks sõlme ja agregaate, võitsime mahuka Türkmenistani raudtee vedurite kapitaalremondi konkursi. Seetõttu ellujäämisküsimust ei teki, küsimus seisneb pigem selles, kas saame sellel aastal kasumit või ei saa.

Miks teises kvartalis olukord paranes?

Esimeses kvartalis valdas kõiki paanika. Ma ei ütle, et teises kvartalis tehti hüppe tellimuste osas, pigem oli tunda elavnemist. Olukorda parandas see, et me töötasime klientidega- kui varem valisime suuremad kliendid, siis esimeses kvartalis tegelesime juba ise klientide otsimisega.

Milline riik annab teile kõige suurema käibe?

Tavaliselt oli see Venemaa, ainuüksi sellepärast, et see on suur. Praegu on raske öelda: me remondime kogu Eesti liikuvat koosseisu, väga suurt osa Lätis, kogu Leedu koosseisu ja ka Valgevene. Eesti jaoks me remondime viis vedurit aastas, kuna kokku on neid 25. Kui me protsentuaalselt teeksime sama palju tööd Venemaa jaoks, siis meie tehas ei sulguks kunagi.

Kas Teie edu on tingitud sellest, et transiit läks Eestist ära Lätisse?

Nii see just ongi, me teenime enamjaolt Lätis ja Leedus. Eestis pole praegu midagi teha, siin on turg täitsa kokku kuivanud. Kuigi Läti majanduses on kõik halvasti, meie segmendis on kõik fantastiliselt hästi. Firma lööb rekordeid.

Kas hästi on ka sellepärast, et Eestis on halvasti?

Loomulikult. Selleks, et kuskil tuleks juurde, on vaja, et kuskil läheks midagi ära. Maailmas jagatakse vaid seda, mis on olemas.

Missugused on Teie prognoosid Eesti transiidi taastumise osas?

See on ju poliitika igasuguse majanduseta. On vaja hüüet Kremlist, et nüüd me armastame Eestit sama palju kui Lätitki. Muide, Lätit hakkasid venelased armastama just sellepärast, et näidata Eestile, kui hea on nendel, kes on Venemaaga sõbrad. Kardan, et kui Eestis tuleks isegi uus valitsus ja nad ütleksid, et sõduriga ümberkäimine oli vale, siis ei muudaks see midagi. On vaja mingit olulist hüpet suhetes.

Venemaal on majanduslikult ükskõik, mis riigi kaudu vedada, kas Eesti või Läti?

Venemaa ei vea, vedudega tegelevad Surgutneftegas jt kompaniid. Ja sellest, kas need kompaniid teenivad kümme dollarit rohkem või vähem ühelt tonnilt naftalt, on Moskval täiesti ükskõik.

Aga kas naftaärimeeste jaoks on Läti kaudu vedada kallim kui Eesti kaudu?

Muidugi, 100%. Esiteks juba sellepärast, et see on kaugemal ja sinna ebamugavam sõita. Teiseks kuna konkurent Eesti näol on kadunud, võtavad lätlased viimast ning rebivad kosmilised hinnad kõigelt. Sellepärast, kui Eesti hakkab jälle konkurentsivõimelisena käituma, kukuvad Läti teenuse hinnad kindlasti.

Osale arutelus

  • Ekaterina Taklaja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.16352
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,78 0.99858
Hiina jüaan CNY 7,84 0.791108
Hongkongi dollar HKD 9,24 0.785537
Horvaatia kuna HRK 7,55 0.115407
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.148884
India ruupia INR 76,26 0.701203
Indoneesia ruupia IDR 16081,00 0.922555
Islandi kroon ISK 123,85 0.25256
Jaapani jeen JPY 133,50 0.135018
Kanada dollar CAD 1,52 0.448163
LAV rand ZAR 15,94 -0.708137
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,10 0.093611
Malaysia ringgit MYR 4,84 1.016786
Mehhiko peeso MXN 22,51 -0.030646
Norra kroon NOK 9,85 0.052434
Poola slott PLN 4,22 0.199543
Rootsi kroon SEK 9,96 0.106388
Rubla RUB 69,19 -0.480395
Rumeenia leu RON 4,63 0.036719
Singapuri dollar SGD 1,59 0.402971
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.161129
Šveitsi frank CHF 1,17 0.09525
Taani kroon DKK 7,44 -0.003358
Tai baht THB 38,50 0.548446
Tšehhi kroon CZK 25,68 0.175527
Türgi liir TRY 4,52 0.08855
Ukraina grivna UAH 32,40 1.151269
Ungari forint HUF 314,61 0.203841
USA dollar USD 1,18 0.082868
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.423378
Valgevene rubla BRL 3,92 0.934964
Valgevene rubla BYN 24029,00 1.068349

Valdkonna töökuulutused

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017