Ossinovski: 2008. aasta oli Lätis fantastiliselt hea

ASi Skinest Rail omaniku Oleg Ossinovski sõnul on ühe tema tütarettevõtte tegevussfäär kriisist seni puutumata jäänud. Mullu teenis Daugavpilsi veduriremonditehas viimaste aastate suurima kasumi 30,9 miljonit krooni. Samas tänavu esimeses kvartalis oli ettevõte kahjumis.

Järgneb Oleg Ossinovski intervjuu lehele dv.ee.

Kuidas saavad kriisiga hakkama Skinest Rail ASi tütarettevõtted Daugavpilsi veduriremonditehas ja Skinest Latvija?

2008. aastal saime fantastilised tulemused mõlemas ettevõttes. Sellest hetkest, kui 2004. aastal ostsime ära Daugavpilsi veduriremonditehase, olid eelmise aasta tulemused kõige paremad. Kuigi sellel aastal olukord muutus järsult, tellimusi praktiliselt ei olnud ja 1300 tehase töötajast koondati 500.

Teises kvartalis hakkasid tellimused vaikselt tulema Venemaalt, Eestist ja Leedust. Me võitsime kõikvõimalikud Läti raudtee konkursid remontimaks sõlme ja agregaate, võitsime mahuka Türkmenistani raudtee vedurite kapitaalremondi konkursi. Seetõttu ellujäämisküsimust ei teki, küsimus seisneb pigem selles, kas saame sellel aastal kasumit või ei saa.

Miks teises kvartalis olukord paranes?

Esimeses kvartalis valdas kõiki paanika. Ma ei ütle, et teises kvartalis tehti hüppe tellimuste osas, pigem oli tunda elavnemist. Olukorda parandas see, et me töötasime klientidega- kui varem valisime suuremad kliendid, siis esimeses kvartalis tegelesime juba ise klientide otsimisega.

Milline riik annab teile kõige suurema käibe?

Tavaliselt oli see Venemaa, ainuüksi sellepärast, et see on suur. Praegu on raske öelda: me remondime kogu Eesti liikuvat koosseisu, väga suurt osa Lätis, kogu Leedu koosseisu ja ka Valgevene. Eesti jaoks me remondime viis vedurit aastas, kuna kokku on neid 25. Kui me protsentuaalselt teeksime sama palju tööd Venemaa jaoks, siis meie tehas ei sulguks kunagi.

Kas Teie edu on tingitud sellest, et transiit läks Eestist ära Lätisse?

Nii see just ongi, me teenime enamjaolt Lätis ja Leedus. Eestis pole praegu midagi teha, siin on turg täitsa kokku kuivanud. Kuigi Läti majanduses on kõik halvasti, meie segmendis on kõik fantastiliselt hästi. Firma lööb rekordeid.

Kas hästi on ka sellepärast, et Eestis on halvasti?

Loomulikult. Selleks, et kuskil tuleks juurde, on vaja, et kuskil läheks midagi ära. Maailmas jagatakse vaid seda, mis on olemas.

Missugused on Teie prognoosid Eesti transiidi taastumise osas?

See on ju poliitika igasuguse majanduseta. On vaja hüüet Kremlist, et nüüd me armastame Eestit sama palju kui Lätitki. Muide, Lätit hakkasid venelased armastama just sellepärast, et näidata Eestile, kui hea on nendel, kes on Venemaaga sõbrad. Kardan, et kui Eestis tuleks isegi uus valitsus ja nad ütleksid, et sõduriga ümberkäimine oli vale, siis ei muudaks see midagi. On vaja mingit olulist hüpet suhetes.

Venemaal on majanduslikult ükskõik, mis riigi kaudu vedada, kas Eesti või Läti?

Venemaa ei vea, vedudega tegelevad Surgutneftegas jt kompaniid. Ja sellest, kas need kompaniid teenivad kümme dollarit rohkem või vähem ühelt tonnilt naftalt, on Moskval täiesti ükskõik.

Aga kas naftaärimeeste jaoks on Läti kaudu vedada kallim kui Eesti kaudu?

Muidugi, 100%. Esiteks juba sellepärast, et see on kaugemal ja sinna ebamugavam sõita. Teiseks kuna konkurent Eesti näol on kadunud, võtavad lätlased viimast ning rebivad kosmilised hinnad kõigelt. Sellepärast, kui Eesti hakkab jälle konkurentsivõimelisena käituma, kukuvad Läti teenuse hinnad kindlasti.

Osale arutelus

  • Ekaterina Taklaja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.051625
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,72 -0.387681
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.482715
Hongkongi dollar HKD 9,62 -0.288142
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.170664
Iisraeli seekel ILS 4,29 0.011664
India ruupia INR 79,69 -0.534179
Indoneesia ruupia IDR 16807,00 -0.39706
Islandi kroon ISK 123,64 -0.273426
Jaapani jeen JPY 131,43 0.022831
Kanada dollar CAD 1,55 -0.081029
LAV rand ZAR 14,20 -1.135343
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,90 -0.570784
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.221513
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.61479
Norra kroon NOK 9,65 -0.36089
Poola slott PLN 4,17 -0.198464
Rootsi kroon SEK 10,05 0.413691
Rubla RUB 69,16 0.295862
Rumeenia leu RON 4,65 -0.008594
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.239793
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.391553
Šveitsi frank CHF 1,15 0.051293
Taani kroon DKK 7,44 -0.041892
Tai baht THB 38,62 -0.489564
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.023663
Türgi liir TRY 4,66 -0.017162
Ukraina grivna UAH 33,28 -0.603884
Ungari forint HUF 313,09 0.003194
USA dollar USD 1,23 -0.269257
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.011269
Valgevene rubla BRL 3,98 -0.62631
Valgevene rubla BYN 23979,00 -0.782025

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018