Rauteeseadus läheb muutmisele

Raudteeseaduse muutmise  tingib eelkõige vajadus ajakohastada raudteeseaduses kehtestatud vastutuskindlustuse miinimummäärad, ühtlustada avalikuks raudteeks mitte määratud raudteede majandamise korda ning muuta vedurijuhiloa väljastamise korda, selgus e-õiguse süsteemis olevast selgituskirjast.

Seaduse üheks põhiliseks muudatuseks on avalikuks raudteeks mitte määratud raudtee ehk mitteavaliku raudtee majandajale vastutuskindlustuslepingu ja ohutustunnistuse teise osa (tegutsemise ohutustunnistuse) kohustuslikuks muutumine. Hetkel puudub seaduses ühtne regulatsioon, mis kohustaks mitteavalikku raudteed majandavat ettevõtjal oma tegevust üldises plaanis korraldama ning võimalike tagajärgede eest materiaalselt vastutama.

Teine oluline muudatus on seotud vedurijuhiloa väljastamise korra muutmisega. Selle kohaselt ei pea vedurijuhiloa või selle kehtivuse pikendamise taotlejad tulema Tehnilise Järelevalve Ametisse (TJA) Tallinnas, et esitada vajalik avaldus ning teha nõutav teooriaeksam. Taotlejale tehakse võimalikuks teostada esmased toimingud (avalduse esitamine, riigilõivu tasumine), sooritada teooriaeksamit lähimas Eesti Autoregistrikeskuse (ARK) kontoris ning sealsamas saada kätte ka oma vedurijuhiluba. Samuti võetakse seadusega üle direktiivid 2007/58/EÜ ja 2008/68/EÜ.

Lisaks on eelnõusse lisatud mõned raudteeseadusega mitte seotud riigilõivuseaduse muudatused, mis reguleerivad riigilõivu tasumist raadioside ja sageduslubade, riigisisese bussiveo liiniloa taotlemise ning Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse toimingutega seoses. Need riigilõivuseaduse muudatused on lisatud käesolevasse eelnõusse põhjusel, et lähiajal pole eraldi riigilõivuseaduse muutmist majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt ette näha.

Riigilõivuseaduse lisa 3 punkti 11 preambuli muutmisega kaasnevaid täiendavaid riigieelarve tulusid ei ole hetkel võimalik täpsemalt prognoosida, kuna tegemist on alles turule tuleva uue tehnoloogiaga, mistõttu ei ole võimalik ette näha, kui palju sageduslube ning millisesse sagedusvahemikku neid taotlema hakatakse. Esialgse prognoosi kohaselt võib rääkida täiendava riigilõivu laekumisest suurusjärgus 50 000 krooni.

Ülejäänud eelnõus esitatud muudatused on eelkõige senise regulatsiooni täpsustused, lähtudes praktikas kerkinud asjaoludest või probleemidest.

Seaduse rakendamine toob riigieelarvele kaasa täiendavaid tulusid läbilaskevõime taotluse esitamise eest makstava riigilõivu kujul.

 

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127738
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.0090668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,02 0
Hiina jüaan CNY 7,58 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1709031
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 79,09 0
Indoneesia ruupia IDR 16404,41 0
Islandi kroon ISK 126,17 0.1428685
Jaapani jeen JPY 128,16 0
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0064662
LAV rand ZAR 15,66 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,87 0
Malaysia ringgit MYR 4,66 0
Mehhiko peeso MXN 23,31 0.00429
Norra kroon NOK 9,43 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0455477
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,37 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 5,45 -0.0055044
Ukraina grivna UAH 30,57 0
Ungari forint HUF 324,58 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 73,34 0

Valdkonna töökuulutused