Lendamine turvalisem kui kunagi varem

Kuna hiljuti on meedia tähelepanu püüdnud mitmed erinevad lennuõnnetused, viimasena pühapäevane Air France’i lennu 447 kadumine Atlandi ookeani kohal, võib tekkida tunne, et elu armastaval inimesel oleks targem lennukiga lendamisest hoopis loobuda.

Tegelikult on aga lennukiga lendamine ikka veel kõige turvalisem transpordiviis ning viimastel aastatel on lendamise turvalisus statistika põhjal üha suurenenud, kirjutas Novaator. USA-st õhkutõusnud lendudel oli inimeste surmaga lõppenud õnnetusi miljoni lennu kohta 0,2; aastal 1989 aga näiteks 1,4. Ka üleüldine lennuõnnetuste statistika näitab pidevat langustrendi, kirjutas LiveScience.

Viimase kümne aasta jooksul on üle maailma lennuõnnetuste arv märkimisväärselt vähenenud. Kuigi viimase aasta jooksul on juhtunud mitu õnnetust, ei riku see oluliselt üleüldist langustrendi õnnetuste sageduses.
 
Lisaks on suurenenud tõenäosus lennuõnnetuses ellu jääda. Hästi sobib näiteks jaanuaris USA-s toimunud lennuõnnetus, kus piloodil õnnestus sooritada hädamaandumine jõkke ning kõik reisijad pääsesid eluga. Statistika järgi on igal USA-s lennuki peale mineval inimesel üks võimalus kahest miljonist lennuõnnetusse sattuda ning 60-protsendiline tõenäosus õnnetus üle elada.

Väiksema õnnetuste arvu taga on mitmeid põhjuseid, muuhulgas meeskonna põhjalikum väljaõpe ning parem lennujuhtimine. Lisaks on välja töötatud süsteemid, mis mõnda tüüpi õnnetuste juhtumise üldse välistavad, näiteks lennukite õhus kokkupõrkamist vältiv süsteem.

Air France’i lennuki kadumise põhjus pole veel teada, kuid oletatavasti tuleb süüdistada halbu ilmastikutingimusi. Äikesetormid ja muud loodusnähtused, nagu näiteks linnuparved, ongi üks tõsisemaid ohte lennukitele.

Ekspertide sõnul on tegemist väga erakordse juhtumiga, sest lennuk oli juba saavutanud lennukõrguse – enamik õnnetusi juhtub aga õhkutõusul või maandumisel. Lisaks oli lennuk küllalt uus ning kütust oli piisavalt.

Kuigi lennuõnnetuses hukkumine võib tunduda koleda lõpuna, on autoga sõitmine statistilised palju ohtlikum. Näiteks suri USA-s 2007. aastal lennuõnnetustes 44 inimest, autoõnnetustest aga koguni 44 000 inimest.

Liiklusõnnetustest tunduvalt sagedasemad surma põhjustajad on aga hoopis erinevad haigused ja kasvajad. Kui tõenäosus surra südamehaigusesse on elu jooksul üks viiele, siis tõenäosus surra autoõnnetuses on vaid üks sajale.

Osale arutelus

  • Siim Sepp

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.017228
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,41 0
Hiina jüaan CNY 7,88 0.989705
Hongkongi dollar HKD 9,32 -0.009659
Horvaatia kuna HRK 7,56 0.002645
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.054905
India ruupia INR 77,19 0.06183
Indoneesia ruupia IDR 16115,00 0.012412
Islandi kroon ISK 123,34 -0.076961
Jaapani jeen JPY 133,08 -0.015026
Kanada dollar CAD 1,52 -0.065887
LAV rand ZAR 16,86 0.113981
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,20 0.054116
Malaysia ringgit MYR 4,91 0.024424
Mehhiko peeso MXN 22,16 0.013537
Norra kroon NOK 9,70 0.660435
Poola slott PLN 4,21 0.045146
Rootsi kroon SEK 9,87 0.477621
Rubla RUB 69,67 -0.053076
Rumeenia leu RON 4,64 -0.051731
Singapuri dollar SGD 1,61 0.006229
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.455851
Šveitsi frank CHF 1,17 0.500408
Taani kroon DKK 7,44 -0.07484
Tai baht THB 38,96 -0.076942
Tšehhi kroon CZK 25,45 -0.003929
Türgi liir TRY 4,71 -0.241612
Ukraina grivna UAH 32,23 0
Ungari forint HUF 312,00 -0.076863
USA dollar USD 1,19 0.697872
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.088154
Valgevene rubla BRL 3,86 0.010367
Valgevene rubla BYN 23864,00 0

Valdkonna töökuulutused