Autor: Mariliis Pinn • 1. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viking Line´i täitus poolsada tegevusaastat

Soome, Ahvenamaa ja Rootsi vahelises laevaliikluses algas 1. juunil 1959. aastal uus ajastu, kui reisi alustas esimene reisiparvlaev Viking.

Käesoleval aastal, kui Viking Line tähistab oma 50. sünnipäeva, on Eestis põhjust tähistada 15 aasta möödumist ajast, mil asutati OÜ Viking Line Eesti ning alustasid liiklemist esimesed kiirreisilaevad Tallinna ja Helsingi vahelises laevaliikluses, teatas firma. 

Viking Line meenutab oma poolesaja aastast edukat ajalugu koos reisijatega laevadel, keda rõõmustatakse sõidu ajal spetsiaalsete söögimenüüde, vanade piltide, plakatite ja filmidega.

Alates 1959. aastast on Viking Line värvides merd kündnud üle viiekümne laeva. Algusaastatel meresõitu alustanud laevad olid väga tagasihoidlikud võrreldes praeguste moodsate ja uhkete kruiisilaevadega, mille autotekid suudavad rahuldada nii kaubavedajate kui lihtreisijate vajadusi.

Aastal 1959 alustas mootorlaev Viking esimese reisiparvlaevana liiklemist Soome, Ahvenamaa ja Rootsi vahel. Reisiparvlaev kuulus vastloodud Ahvenamaa firmale Rederi Ab Vikinglinjen, mille asutajaks oli ahvenamaalasest merekapten Gunnar Eklund. 99 meetri pikkune laev mahutas 88 sõiduautot.

Turundusettevõte Vikinglinjen Ab Oy, praegune Viking Line Marketing Ab Oy, asutati sügisel 1966. Punane värv võeti aga Rederi Ab Slite poolt kasutusele juba aastal 1965 laeval Apollo.

Aastal 1960 muutis Vikinglinjen oma Rootsi poolse sadama Gräddöst Kapellskäri. Leiti, et Kapellskär asus Soome ja Ahvenamaa praamiliiklust silmas pidades strateegiliselt paremas kohas. 1970 oli märkimisväärne aasta  Vikinglinjeni ajaloos. Kohale saabus kolm uut laeva, mis panid aluse uuele mõttemaailmale. Nende ehitamisel oli täidetud rangeid, põhjamaadele kohandatud kvaliteedinõudeid. Erilist tähelepanu oli pööratud ka reisijate mugavusele ja erinevate teenuste kättesaadavusele. Kapellskäri liini hakati kutsuma Euroopa liiniks- teeks Euroopasse.

Praamiliikluses toimus kiire areng 1970- ja 80-ndatel, kui tagasihoidlikud parvlaevad muutusid uhketeks kruiisilaevadeks, reisijatele olid kättesaadavad mitmed erinevad teenused, olgu siis tegemist lõbu- või tööreisidega, liinireisidega või kaubaveoga.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077