GPS muutub kohustuslikuks

GPS-jälgimissüsteemist on saamas kohustuslik funktsionaalsus, ilma milleta pole ühel transpordiettevõttel võimalik konkurentsis püsida, vahendas PROLOG- Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu uurimisrühma juht Meljo Musto veoturu trende.

PROLOG-i juhtimisel EAS-i klastriprojekti raames läbi viidud uuring „Eesti Ettevõtete transpordituru valdkonna rahuldamata infovajadused tarneahelate juhtimisel” kinnitas, et ligi pooled Eesti veofirmadest kasutavad juba GPS-jälgimissüsteemi.

Uuringu tulemuste põhjal võib järeldada, et transporditeenuste kliendid on hetkel pakkujate suhtes jõupositsioonil. Transporditurul on konkurents väga tihe ning klientide hoidmise ja ülemeelitamise nimel peetakse hinnasõda. Eesti kaubandus- ja tootmisettevõtted leiavad sobiva pakkumise pigem kergelt. Transpordifirmadel on aga pigem keeruline leida uusi kliente. Võib ennustada, et transporditurul seisavad ees veel mitmed korrektuurid pakkujate arvukuses. Kui ootuspäraselt on 67% klientidest sõlminud oma transpordifirmadega pikaajalised lepingud, siis huvitava asjaoluna selgus, et pooled vastanud teenuse ostjaist on viimase kolme aasta jooksul oma transpordipartnerit vahetanud. Teenusepakkuja vahetuseni viinud põhjustest mainiti peamiselt halba klienditeenindust ja saadetiste jälgimisvõimaluse puudumist.

Rahuldamata infovajaduste kohta arvasid transpordiettevõtted, et keeruline on leida infot riikidevaheliste veomahtude statistika, uute tehnoloogiliste lahenduste ning spetsiaalsete toetusmeetmete kohta transpordisektorile. Tundub, et selles osas on riiklikul tasemel ja eriala organisatsioonidel vaja informatsiooni levitada või selle kättesaadavust parandada. Transpordiettevõtete kõige olulisemad info levitamise kanalid müügitegevuse käigus on koostööpartnerid ning firma veebileht. Samas on töö efektiivseks korraldamiseks mõeldud infotehnoloogia vahendite kasutamine transpordiettevõtetes vähene. Enamasti tehakse klientidele hinnapakkumisi suuliselt või vabas vormis e-kirja teel. Klientide haldamine on paljuski „käsitöö”, mitte niivõrd infosüsteemide toel teostatav ja juhitav protsess.

Lisaks sellele ilmnes, et enam kui pooled küsitlusele vastanud transpordiettevõtted on kasutusele võetud GPS-jälgimisseadmed.  Enamik kasutajad leidsid, et GPS-jälgimissüsteemi kasutusele võtmisest on ettevõtte töö muutunud efektiivsemaks. Jagatakse arvamust, et GPS-jälgimissüsteemist on saamas kohustuslik funktsionaalsus, ilma milleta pole ühel transpordiettevõttel peatselt enam võimalik konkurentsis püsida. Klastriprojektis osalenud on seisukohal, et transpordituru infovahetus jõuab järgmisele kvalitatiivsele tasemele koos võimalusega näha reaalajas kõikide veokite asukohti ja informatsiooni nende koormatusest, tellimuste iseloomust jms. Selline süsteem võimaldab realiseerimise korral optimeerida mitte enam ühe veofirma, vaid kõikide veoressursside tööd tsentraalselt. Lisaks GPS-jälgimisele eeldab süsteem tsentraalse juhtimiskeskuse rajamist, mis peab tegutsema sõltumatu infovahendajana.

Transpordivaldkonna rahuldamata infovajaduste uuring korraldati Eestis esmakordselt. Küsimustikele vastasid 60 transpordi- ja eksepedeerimisfirmat ning 222 tootmise ja kaubandusega tegelevat ettevõtet.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1401185
Brasiilia reaal BRL 4,40 0.7678555
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204614
Filipiinide peeso PHP 61,98 0.5418471
Hiina jüaan CNY 7,54 0.6611195
Hongkongi dollar HKD 9,11 0.359106
Horvaatia kuna HRK 7,37 -0.0203365
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.3247529
India ruupia INR 78,90 0.2095664
Indoneesia ruupia IDR 16372,01 1.6186225
Islandi kroon ISK 126,42 0.1822648
Jaapani jeen JPY 127,59 -0.0626615
Kanada dollar CAD 1,55 0.3571429
LAV rand ZAR 15,76 -0.2007562
Lõuna-Korea vonn KRW 1290,06 0.5432199
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.6238397
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,43 -0.3086126
Poola slott PLN 4,33 0.3128259
Rootsi kroon SEK 10,32 0.4223269
Rumeenia leu RON 4,67 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0.330873
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.086783
Taani kroon DKK 7,45 -0.004027
Tai baht THB 38,16 0.5244829
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.085169
Türgi liir TRY 5,48 0.1570891
Ukraina grivna UAH 30,52 0.0291707
Ungari forint HUF 326,07 0.7819744
USA dollar USD 1,16 0.3716508
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.1186662
Valgevene rubla BYN 2,32 0.1337995
Vene rubla RUB 73,86 0.4115182

Valdkonna töökuulutused