GPS muutub kohustuslikuks

GPS-jälgimissüsteemist on saamas kohustuslik funktsionaalsus, ilma milleta pole ühel transpordiettevõttel võimalik konkurentsis püsida, vahendas PROLOG- Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu uurimisrühma juht Meljo Musto veoturu trende.

PROLOG-i juhtimisel EAS-i klastriprojekti raames läbi viidud uuring „Eesti Ettevõtete transpordituru valdkonna rahuldamata infovajadused tarneahelate juhtimisel” kinnitas, et ligi pooled Eesti veofirmadest kasutavad juba GPS-jälgimissüsteemi.

Uuringu tulemuste põhjal võib järeldada, et transporditeenuste kliendid on hetkel pakkujate suhtes jõupositsioonil. Transporditurul on konkurents väga tihe ning klientide hoidmise ja ülemeelitamise nimel peetakse hinnasõda. Eesti kaubandus- ja tootmisettevõtted leiavad sobiva pakkumise pigem kergelt. Transpordifirmadel on aga pigem keeruline leida uusi kliente. Võib ennustada, et transporditurul seisavad ees veel mitmed korrektuurid pakkujate arvukuses. Kui ootuspäraselt on 67% klientidest sõlminud oma transpordifirmadega pikaajalised lepingud, siis huvitava asjaoluna selgus, et pooled vastanud teenuse ostjaist on viimase kolme aasta jooksul oma transpordipartnerit vahetanud. Teenusepakkuja vahetuseni viinud põhjustest mainiti peamiselt halba klienditeenindust ja saadetiste jälgimisvõimaluse puudumist.

Rahuldamata infovajaduste kohta arvasid transpordiettevõtted, et keeruline on leida infot riikidevaheliste veomahtude statistika, uute tehnoloogiliste lahenduste ning spetsiaalsete toetusmeetmete kohta transpordisektorile. Tundub, et selles osas on riiklikul tasemel ja eriala organisatsioonidel vaja informatsiooni levitada või selle kättesaadavust parandada. Transpordiettevõtete kõige olulisemad info levitamise kanalid müügitegevuse käigus on koostööpartnerid ning firma veebileht. Samas on töö efektiivseks korraldamiseks mõeldud infotehnoloogia vahendite kasutamine transpordiettevõtetes vähene. Enamasti tehakse klientidele hinnapakkumisi suuliselt või vabas vormis e-kirja teel. Klientide haldamine on paljuski „käsitöö”, mitte niivõrd infosüsteemide toel teostatav ja juhitav protsess.

Lisaks sellele ilmnes, et enam kui pooled küsitlusele vastanud transpordiettevõtted on kasutusele võetud GPS-jälgimisseadmed.  Enamik kasutajad leidsid, et GPS-jälgimissüsteemi kasutusele võtmisest on ettevõtte töö muutunud efektiivsemaks. Jagatakse arvamust, et GPS-jälgimissüsteemist on saamas kohustuslik funktsionaalsus, ilma milleta pole ühel transpordiettevõttel peatselt enam võimalik konkurentsis püsida. Klastriprojektis osalenud on seisukohal, et transpordituru infovahetus jõuab järgmisele kvalitatiivsele tasemele koos võimalusega näha reaalajas kõikide veokite asukohti ja informatsiooni nende koormatusest, tellimuste iseloomust jms. Selline süsteem võimaldab realiseerimise korral optimeerida mitte enam ühe veofirma, vaid kõikide veoressursside tööd tsentraalselt. Lisaks GPS-jälgimisele eeldab süsteem tsentraalse juhtimiskeskuse rajamist, mis peab tegutsema sõltumatu infovahendajana.

Transpordivaldkonna rahuldamata infovajaduste uuring korraldati Eestis esmakordselt. Küsimustikele vastasid 60 transpordi- ja eksepedeerimisfirmat ning 222 tootmise ja kaubandusega tegelevat ettevõtet.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1023149
Brasiilia reaal BRL 4,57 0.3556453
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051143
Filipiinide peeso PHP 61,49 0.5000981
Hiina jüaan CNY 7,88 0.1740987
Hongkongi dollar HKD 9,04 0.3517923
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0701612
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.3814883
India ruupia INR 80,42 0.3481321
Indoneesia ruupia IDR 16790,40 0.2796296
Islandi kroon ISK 124,02 0
Jaapani jeen JPY 127,00 0.514444
Kanada dollar CAD 1,50 0.133547
LAV rand ZAR 16,58 -0.5129282
Lõuna-Korea vonn KRW 1287,73 0.4070144
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.2741356
Mehhiko peeso MXN 21,78 -0.1508344
Norra kroon NOK 9,71 0.1918911
Poola slott PLN 4,30 -0.1160766
Rootsi kroon SEK 10,52 0.1246918
Rumeenia leu RON 4,64 -0.0753758
Singapuri dollar SGD 1,58 0.2354738
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0557476
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0615114
Taani kroon DKK 7,46 0.010729
Tai baht THB 37,67 -0.3523474
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.0621746
Türgi liir TRY 7,01 0.802312
Ukraina grivna UAH 31,89 0.4574352
Ungari forint HUF 323,07 -0.2069562
USA dollar USD 1,15 0.357174
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0173571
Valgevene rubla BYN 2,35 0.5949833
Vene rubla RUB 77,69 1.0738238

Valdkonna töökuulutused