GPS muutub kohustuslikuks

GPS-jälgimissüsteemist on saamas kohustuslik funktsionaalsus, ilma milleta pole ühel transpordiettevõttel võimalik konkurentsis püsida, vahendas PROLOG- Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu uurimisrühma juht Meljo Musto veoturu trende.

PROLOG-i juhtimisel EAS-i klastriprojekti raames läbi viidud uuring „Eesti Ettevõtete transpordituru valdkonna rahuldamata infovajadused tarneahelate juhtimisel” kinnitas, et ligi pooled Eesti veofirmadest kasutavad juba GPS-jälgimissüsteemi.

Uuringu tulemuste põhjal võib järeldada, et transporditeenuste kliendid on hetkel pakkujate suhtes jõupositsioonil. Transporditurul on konkurents väga tihe ning klientide hoidmise ja ülemeelitamise nimel peetakse hinnasõda. Eesti kaubandus- ja tootmisettevõtted leiavad sobiva pakkumise pigem kergelt. Transpordifirmadel on aga pigem keeruline leida uusi kliente. Võib ennustada, et transporditurul seisavad ees veel mitmed korrektuurid pakkujate arvukuses. Kui ootuspäraselt on 67% klientidest sõlminud oma transpordifirmadega pikaajalised lepingud, siis huvitava asjaoluna selgus, et pooled vastanud teenuse ostjaist on viimase kolme aasta jooksul oma transpordipartnerit vahetanud. Teenusepakkuja vahetuseni viinud põhjustest mainiti peamiselt halba klienditeenindust ja saadetiste jälgimisvõimaluse puudumist.

Rahuldamata infovajaduste kohta arvasid transpordiettevõtted, et keeruline on leida infot riikidevaheliste veomahtude statistika, uute tehnoloogiliste lahenduste ning spetsiaalsete toetusmeetmete kohta transpordisektorile. Tundub, et selles osas on riiklikul tasemel ja eriala organisatsioonidel vaja informatsiooni levitada või selle kättesaadavust parandada. Transpordiettevõtete kõige olulisemad info levitamise kanalid müügitegevuse käigus on koostööpartnerid ning firma veebileht. Samas on töö efektiivseks korraldamiseks mõeldud infotehnoloogia vahendite kasutamine transpordiettevõtetes vähene. Enamasti tehakse klientidele hinnapakkumisi suuliselt või vabas vormis e-kirja teel. Klientide haldamine on paljuski „käsitöö”, mitte niivõrd infosüsteemide toel teostatav ja juhitav protsess.

Lisaks sellele ilmnes, et enam kui pooled küsitlusele vastanud transpordiettevõtted on kasutusele võetud GPS-jälgimisseadmed.  Enamik kasutajad leidsid, et GPS-jälgimissüsteemi kasutusele võtmisest on ettevõtte töö muutunud efektiivsemaks. Jagatakse arvamust, et GPS-jälgimissüsteemist on saamas kohustuslik funktsionaalsus, ilma milleta pole ühel transpordiettevõttel peatselt enam võimalik konkurentsis püsida. Klastriprojektis osalenud on seisukohal, et transpordituru infovahetus jõuab järgmisele kvalitatiivsele tasemele koos võimalusega näha reaalajas kõikide veokite asukohti ja informatsiooni nende koormatusest, tellimuste iseloomust jms. Selline süsteem võimaldab realiseerimise korral optimeerida mitte enam ühe veofirma, vaid kõikide veoressursside tööd tsentraalselt. Lisaks GPS-jälgimisele eeldab süsteem tsentraalse juhtimiskeskuse rajamist, mis peab tegutsema sõltumatu infovahendajana.

Transpordivaldkonna rahuldamata infovajaduste uuring korraldati Eestis esmakordselt. Küsimustikele vastasid 60 transpordi- ja eksepedeerimisfirmat ning 222 tootmise ja kaubandusega tegelevat ettevõtet.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0246427
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0624335
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102302
Filipiinide peeso PHP 62,63 0.1343033
Hiina jüaan CNY 8,02 0.1924206
Hongkongi dollar HKD 9,08 0.0837909
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0350891
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.0497725
India ruupia INR 85,45 0.0690931
Indoneesia ruupia IDR 17614,99 0.1020058
Islandi kroon ISK 134,44 0.0223198
Jaapani jeen JPY 129,71 0.2550626
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0265975
LAV rand ZAR 16,59 -0.2068675
Lõuna-Korea vonn KRW 1305,14 -0.3108745
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.0270321
Mehhiko peeso MXN 21,80 -0.0321057
Norra kroon NOK 9,44 0.0031794
Poola slott PLN 4,29 -0.0186406
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.016404
Rumeenia leu RON 4,66 0.0107298
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0188253
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0795455
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1488095
Taani kroon DKK 7,46 0.0187698
Tai baht THB 37,83 0.099769
Tšehhi kroon CZK 25,82 0.0309969
Türgi liir TRY 6,70 0.079173
Ukraina grivna UAH 32,33 0.0690159
Ungari forint HUF 322,54 0
USA dollar USD 1,16 0.0431779
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.2547122
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0777064
Vene rubla RUB 75,90 -0.1117401

Valdkonna töökuulutused