Valt: olen skeptiline, et suur laevaliin siia tuleb

Kui Eesti-Vene suhted ei parane, ei ole ükski suur laevaliin tõenäoliselt huvitatud Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama konteinerveoprojektist, leiab Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.

Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.

„Mina olen suhteliselt skeptiline, et mõni suur laevaliin oleks huvitatud koostööst Tallinna ja Ningbo sadama ühisprojektis,“ ütles ühe maailma suurimaid konteinerliinide firma Hapaq-Lloyd`i agendina tegutseva Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.

Ta selgitas, et esiteks võtaks näiteks Muugani sõitmine suurel konteinerlaeval 5 päeva kauem aega kui näitaks Hamburgi sadamasse minek. Teiseks ainult Eestisse ei ole mõtet nii palju kaupa tuua ja Vene transiidile ei maksa panustada, seni kuni suhted idanaabriga on sellised nagu nad praegu on.

„Eestis ei ole kaubabaasi, et siia oleks mõtet sõita laevaga, kuhu mahub 5000-6000 TEUd konteinereid. Et siia tuleks nii täis, kui ka lahkuksid täis konteinerid,“ selgitas Valt, et tarbimine ei ole piisav.

Ka ei usu ta, et Vene transiidil läbi Eesti oleks potentsiaali. „Ega Soome ja Venemaa ei vaata seda projekti niisama pealt,“ ütles Valt, viidates, et Venemaa on jõudsalt arendanud Ust-Luuga sadamat, sama Soome rajas konteinerterminali Muuga vastu Vuosaarisse. „Mis takistab Muuga asemel laevadel sinna minemast?“

„Seni kuni situatsioon on selline, et põhimõtteliselt ei tehta Venemaaga konstruktiivset koostööd, ei ole projektil perspektiivi,“ lisas ta. Valt tõi välja, et kui hiljuti külastas Vene peaminister alles Soomet, siis ta ei mäleta, millal Eestit mõni Venemaa valitsuse esindaja külastas.

„Vaja on eelkõige dogmadest lahti saada ja normaalsed suhted sisse seada,“ lisas ta. 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.017228
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,41 0
Hiina jüaan CNY 7,88 0.989705
Hongkongi dollar HKD 9,32 -0.009659
Horvaatia kuna HRK 7,56 0.002645
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.054905
India ruupia INR 77,19 0.06183
Indoneesia ruupia IDR 16115,00 0.012412
Islandi kroon ISK 123,34 -0.076961
Jaapani jeen JPY 133,08 -0.015026
Kanada dollar CAD 1,52 -0.065887
LAV rand ZAR 16,86 0.113981
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,20 0.054116
Malaysia ringgit MYR 4,91 0.024424
Mehhiko peeso MXN 22,16 0.013537
Norra kroon NOK 9,70 0.660435
Poola slott PLN 4,21 0.045146
Rootsi kroon SEK 9,87 0.477621
Rubla RUB 69,67 -0.053076
Rumeenia leu RON 4,64 -0.051731
Singapuri dollar SGD 1,61 0.006229
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.455851
Šveitsi frank CHF 1,17 0.500408
Taani kroon DKK 7,44 -0.07484
Tai baht THB 38,96 -0.076942
Tšehhi kroon CZK 25,45 -0.003929
Türgi liir TRY 4,71 -0.241612
Ukraina grivna UAH 32,23 0
Ungari forint HUF 312,00 -0.076863
USA dollar USD 1,19 0.697872
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.088154
Valgevene rubla BRL 3,86 0.010367
Valgevene rubla BYN 23864,00 0

Valdkonna töökuulutused