Valt: olen skeptiline, et suur laevaliin siia tuleb

Kui Eesti-Vene suhted ei parane, ei ole ükski suur laevaliin tõenäoliselt huvitatud Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama konteinerveoprojektist, leiab Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.

Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.

„Mina olen suhteliselt skeptiline, et mõni suur laevaliin oleks huvitatud koostööst Tallinna ja Ningbo sadama ühisprojektis,“ ütles ühe maailma suurimaid konteinerliinide firma Hapaq-Lloyd`i agendina tegutseva Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.

Ta selgitas, et esiteks võtaks näiteks Muugani sõitmine suurel konteinerlaeval 5 päeva kauem aega kui näitaks Hamburgi sadamasse minek. Teiseks ainult Eestisse ei ole mõtet nii palju kaupa tuua ja Vene transiidile ei maksa panustada, seni kuni suhted idanaabriga on sellised nagu nad praegu on.

„Eestis ei ole kaubabaasi, et siia oleks mõtet sõita laevaga, kuhu mahub 5000-6000 TEUd konteinereid. Et siia tuleks nii täis, kui ka lahkuksid täis konteinerid,“ selgitas Valt, et tarbimine ei ole piisav.

Ka ei usu ta, et Vene transiidil läbi Eesti oleks potentsiaali. „Ega Soome ja Venemaa ei vaata seda projekti niisama pealt,“ ütles Valt, viidates, et Venemaa on jõudsalt arendanud Ust-Luuga sadamat, sama Soome rajas konteinerterminali Muuga vastu Vuosaarisse. „Mis takistab Muuga asemel laevadel sinna minemast?“

„Seni kuni situatsioon on selline, et põhimõtteliselt ei tehta Venemaaga konstruktiivset koostööd, ei ole projektil perspektiivi,“ lisas ta. Valt tõi välja, et kui hiljuti külastas Vene peaminister alles Soomet, siis ta ei mäleta, millal Eestit mõni Venemaa valitsuse esindaja külastas.

„Vaja on eelkõige dogmadest lahti saada ja normaalsed suhted sisse seada,“ lisas ta. 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.3067093
Brasiilia reaal BRL 4,36 0.0780963
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.005114
Filipiinide peeso PHP 62,08 0.1629532
Hiina jüaan CNY 7,48 0.0347496
Hongkongi dollar HKD 9,13 0.0317895
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0176231
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.0354635
India ruupia INR 79,09 0.0354143
Indoneesia ruupia IDR 16189,21 0.0344175
Islandi kroon ISK 126,32 0
Jaapani jeen JPY 128,05 -0.3269246
Kanada dollar CAD 1,54 0.0912706
LAV rand ZAR 15,90 0.3085719
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,21 0.2239843
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.0086129
Mehhiko peeso MXN 23,91 0.344528
Norra kroon NOK 9,44 -0.0052945
Poola slott PLN 4,30 -0.0464727
Rootsi kroon SEK 10,25 0.1034762
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0257213
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0764283
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0569866
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.1210654
Taani kroon DKK 7,45 -0.0026845
Tai baht THB 38,01 0.1570661
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.0349352
Türgi liir TRY 5,47 0.0530543
Ukraina grivna UAH 30,61 0.0343194
Ungari forint HUF 323,82 0.1360628
USA dollar USD 1,16 0.0516262
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.292852
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0386432
Vene rubla RUB 73,59 -0.0706145

Valdkonna töökuulutused