Valt: olen skeptiline, et suur laevaliin siia tuleb

Kui Eesti-Vene suhted ei parane, ei ole ükski suur laevaliin tõenäoliselt huvitatud Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama konteinerveoprojektist, leiab Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.

Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.

„Mina olen suhteliselt skeptiline, et mõni suur laevaliin oleks huvitatud koostööst Tallinna ja Ningbo sadama ühisprojektis,“ ütles ühe maailma suurimaid konteinerliinide firma Hapaq-Lloyd`i agendina tegutseva Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.

Ta selgitas, et esiteks võtaks näiteks Muugani sõitmine suurel konteinerlaeval 5 päeva kauem aega kui näitaks Hamburgi sadamasse minek. Teiseks ainult Eestisse ei ole mõtet nii palju kaupa tuua ja Vene transiidile ei maksa panustada, seni kuni suhted idanaabriga on sellised nagu nad praegu on.

„Eestis ei ole kaubabaasi, et siia oleks mõtet sõita laevaga, kuhu mahub 5000-6000 TEUd konteinereid. Et siia tuleks nii täis, kui ka lahkuksid täis konteinerid,“ selgitas Valt, et tarbimine ei ole piisav.

Ka ei usu ta, et Vene transiidil läbi Eesti oleks potentsiaali. „Ega Soome ja Venemaa ei vaata seda projekti niisama pealt,“ ütles Valt, viidates, et Venemaa on jõudsalt arendanud Ust-Luuga sadamat, sama Soome rajas konteinerterminali Muuga vastu Vuosaarisse. „Mis takistab Muuga asemel laevadel sinna minemast?“

„Seni kuni situatsioon on selline, et põhimõtteliselt ei tehta Venemaaga konstruktiivset koostööd, ei ole projektil perspektiivi,“ lisas ta. Valt tõi välja, et kui hiljuti külastas Vene peaminister alles Soomet, siis ta ei mäleta, millal Eestit mõni Venemaa valitsuse esindaja külastas.

„Vaja on eelkõige dogmadest lahti saada ja normaalsed suhted sisse seada,“ lisas ta. 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.107134
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 65,12 0.486066
Hiina jüaan CNY 7,87 0.013975
Hongkongi dollar HKD 9,71 0.020601
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.230414
Iisraeli seekel ILS 4,38 -0.567975
India ruupia INR 80,15 0.383357
Indoneesia ruupia IDR 16834,00 0.089184
Islandi kroon ISK 124,35 0.003216
Jaapani jeen JPY 132,34 0.325992
Kanada dollar CAD 1,56 -0.003209
LAV rand ZAR 14,46 0.214876
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,30 0.007557
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.051725
Mehhiko peeso MXN 22,98 -0.096075
Norra kroon NOK 9,67 0.130399
Poola slott PLN 4,15 -0.233352
Rootsi kroon SEK 9,91 0.264126
Rubla RUB 70,07 0.078555
Rumeenia leu RON 4,66 -0.032184
Singapuri dollar SGD 1,63 0.104435
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.142501
Šveitsi frank CHF 1,15 0.04083
Taani kroon DKK 7,45 -0.003356
Tai baht THB 38,97 0.334706
Tšehhi kroon CZK 25,32 -0.011845
Türgi liir TRY 4,67 0.369876
Ukraina grivna UAH 33,66 0.00713
Ungari forint HUF 311,32 -0.003212
USA dollar USD 1,24 0.042719
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.132219
Valgevene rubla BRL 4,00 -0.306679
Valgevene rubla BYN 24299,00 0.152501

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018