SAS üritab lennundust rohelisemaks muuta

Lennufirma SAS esitleb koostöös Rahvusvahelise Õhutranspordi Ühendusega (IATA) 24-26. mail Kopenhaagenis kliimamuutusi käsitleval ülemaailmsel tippkohtumisel ettepanekuid lennunduse valdkonnas.

 Lennutööstuse tippjuhid tutvustavad poliitikutele erinevaid võimalusi keskkonna säästmiseks, et suurendada infovälja enne detsembris aset leidvat ÜRO kliimamuutusi käsitlevat konverentsi, teatas firma.

SAS on tippkohtumise ametlik lennufirma ja roheline partner. Kõikide konverentsikülaliste eest, kes kasutavad Kopenhaagenisse jõudmiseks lennufirma SAS liine, kompenseerib firma CO2 emissiooni.

„Loodame väga, et poliitikud suudavad detsembriks välja töötada raamistiku, mis käsitleks lennutööstuse jätkusuutlikku arengut. Tuleks julgustada investeeringute tegemist uutesse tehnoloogiatesse nagu näiteks biokütus, mis vähendaks survet keskkonnale,“ kommenteeris SAS Scandinavian Airlinesi tegevjuht Mats Jansson.

SASi eesmärk on kuuluda Euroopa kõige keskkonnasõbralikumate lennufirmade hulka ning vähendada 20% CO2 emissiooni 2020. aastaks.

“On fakt, et lennundus mõjutab meie kliimat. Me ei saa ega ka taha seda eitada, kuigi lennunduse osakaal on 2-3% globaalsest CO2 emissioonist. Meie soovime, et klient saaks meie liinidel rahuliku südamega lennata, kuna teeme kõik vähendamaks lennunduse mõju kliimale,“ sõnas Mats Jansson.

Püstitatud eesmärkide saavutamiseks on SAS kasutusele võtnud hulga lahendusi. Mõned näited:

Rohelised maandumised. Hästi ette valmistatud maandumise puhul on võimalik kasutada tühikäiku, mis säästab kütust ning vähendab CO2 eraldumist. SASil on tänaseks tehtud üle 3000 rohelise maandumise.

Kütuse säästmise programm. Eesmärgiks on vähendada kütusekulu 6-7% aastaks 2011. SAS on eesmärgi täitmiseks ellu  viinud üle 50 tegevuse.

Läbimõeldud liinid. Hea planeerimine ning pidev koostöö õhuliikluse juhtimiskeskustega võimaldab lendudel kütust säästa.

Kergem lennuk. Raskus suurendab kütusekulu. SAS pürgib selle poole, et lennumasinatel kasutataks kõige kergemaid materjale, mistõttu vahetusse lähevad lähiajal praegused lennukiistmed.

Alternatiivsed kütused. SAS toetab uurimisprojekti, mis arendab järgmise põlvkonna biokütust. SAS tahab olla esimeste lennufirmade seas, mis kasutab alternatiivkütust.

 

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0501788
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0346244
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153468
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.0350245
Hiina jüaan CNY 7,73 0.0349216
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0538708
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0550648
India ruupia INR 80,90 -0.0308924
Indoneesia ruupia IDR 16145,40 0.0351927
Islandi kroon ISK 137,00 0
Jaapani jeen JPY 124,32 0.0885597
Kanada dollar CAD 1,52 0.0065941
LAV rand ZAR 15,86 0.0145025
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,07 -0.020244
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0341086
Mehhiko peeso MXN 21,76 -0.0289373
Norra kroon NOK 9,77 0.0245718
Poola slott PLN 4,28 -0.0116702
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0448837
Rumeenia leu RON 4,77 0.1196524
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0453339
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0570451
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0706464
Taani kroon DKK 7,47 0.0066979
Tai baht THB 36,09 0.0036027
Tšehhi kroon CZK 25,62 -0.0195137
Türgi liir TRY 6,07 0.1303372
Ukraina grivna UAH 31,51 0.0352429
Ungari forint HUF 317,84 -0.0125834
USA dollar USD 1,14 0.0528262
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.2318806
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0368219
Vene rubla RUB 75,55 0.0537677

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019