Ekspedeerija terroriseerib  vedajaid

OÜ Carlende Inkasso & Õigusabi võlanõudja Ants Päär selgitas, et Mediron Logistics OÜ, mis kuulub Ille Lepamaale ja mille tegevjuht on Indrek Pärn, võlgneb vedude eest erinevatele firmadele ligi miljon krooni.

„Vedusid on tellitud, meestele on makstud, kütus on makstud, nüüd tahetakse oma raha saada. See on lihtlabane vargus,“ siunas Päär ekspedeerijat. Ta rääkis, kuidas ettevõtte tegevjuht Indrek Pärn kutsub politsei, kui keegi talle võlgu meelde tuletab. „Pabereid ta ei aktsepteeri, telefonile ei vasta. Ükskord istusin tema suvila ees 6 tundi, et mehega rääkida. Ta kutsus politsei,“ seletas ta. „Asju saaks ka tsiviliseeritult ajada,“ lisas Päär.

Seetõttu korraldaski Päär neljapäeval ametliku piketi võlgnike maja ees. Ta selgitas, et üks aktsiooni eesmärk oli avalikkuse tähelepanu sellisele probleemile tõmmata. „Kogume kokku firmad, kellele võlgu ollakse, teeme ühisavalduse, et algataks uurimine kelmuse alusel,“ selgitas ta aktsiooni eesmärki. „Tahame, et sellised ekspedeerijad nagu Pärn tegevuse lõpetaks ja oma võlad ära maksaks.“

Pool kümme saabus sündmuskohale ka politsei, kellele Pääri sõnul Pärn kaebas, et rikutakse inimõigusi, tema rahu ja ei lasta elada. „Meil oli luba olemas ja see oli rahulik meeleavaldus,“ lisas ta.

Protest kestis 23.45ni, luba oli meestel meelt avaldada südaööni

Päär sõnas, et kliente petvaid ekspedeerijaid on kümne ringis, kuid vanad kaovad ja uued tulevad peale. „Tegu on kuritahtlikkusega, et saadaks kliendilt raha kätte, venitakse ülekandega või omastatakse raha. Tavaliselt valitakse ohvriteks nõrgemad. Kõigepealt tehakse koostööd, makstakse raha, võidetakse usaldus. Mingi aeg makstakse ja siis jäetakse lihtsalt raha maksmata,“ selgitas ta. Päär tõi näite, et transpordifirmale on saadetud e-mail, et klient pole raha maksnud, samas temale on paberitega tõestatud, arved on tasutud.

Pääri sõnul on Eestis inkasso tegevust reguleerivad seadused puudulikud ja politsei ei aita, ei taheta tsiviilvaidlustesse sekkuda. Päär selgitas, et viimasel ajal on transpordis süvenev probleem, et ei saada raha tehtud töö eest kätte. „Minu firma tegeleb 3-4 erineva petturiga. Igal pool on sama skeem – tellitakse töö, kliendilt saadakse raha, kuid seda ei maksta tegijale edasi. Aga vedajatel on ju vaja autojuhtidele maksta, liisingu eest tasuda, osta kütust, auto vajab hooldust,“ selgitas ta.

Naabrite käest kuulis ta, et peale eelmist külaskäiku olevat Pärn rääkinud, kuidas tuli musta BMWga mees suure kuldketiga ja tahtis kõiki ära tappa. „Ma rahulikult ootasin, et saaks temaga rääkida. Normaalsed inimesed räägivad asjadest. Äkki on mingid probleemid, elu selline. See on ju kõigest raha. Aga see on esimene juhtum, kus niimoodi mõnitatakse ja käitutakse nii nahaalselt. Sellised ekpedeerijad solgivadki turgu ja majandus läheb nende pärast alla,“ lisas ta.

Neljapäeva õhtul ei soostunud kohaletulnutega suhtlema ei Mediron Logistics OÜ juhatuse liige ja omanik Ille Lepamaa ega firma tegevjuht Indrek Pärn. Kõik väravad olid lukus ja silt teatas, et hoovis on kuri koer. Firmaga seotud mobiilinumbreid valides selgus, et need on ajutiselt suletud, lauatelefonidele ei vastata. E-kirjaga saadetud kommnetaari palve on siiani jäänud vastuseta.

Mediron Logistics OÜ on 2003. a loodud Eesti erakapitalil põhinev transpordi ja ekspedeerimisega tegelev ettevõte. Ettevõttel maksuvõlgu pole.

Firma on võlgu sellistele vedajatele, nagu A.P. Kaubatrans OÜ, FIE Ervin Peri, Vespal OÜ, Beweship OÜ, Arco Trans AS, Transiitveod AS, Mokiren OÜ, Rene Auto AS,  Saku AB, Toiduveod AS ja Tradeway Ltd. Võlgade suurused on paarist tuhandest kroonist poolest miljonini. (Allikas: OÜ Carlende Inkasso & Õigusabi)

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.579689
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,92 0.371865
Hiina jüaan CNY 7,81 0.138408
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.23067
Horvaatia kuna HRK 7,57 0.009253
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.031406
India ruupia INR 76,56 -0.39603
Indoneesia ruupia IDR 15954,00 0.08155
Islandi kroon ISK 121,79 -0.134479
Jaapani jeen JPY 132,14 -0.661579
Kanada dollar CAD 1,51 0.421716
LAV rand ZAR 16,49 -1.066332
Lõuna-Korea vonn KRW 1289,00 -0.077519
Malaysia ringgit MYR 4,91 -0.164764
Mehhiko peeso MXN 22,34 -0.374658
Norra kroon NOK 9,72 0.581182
Poola slott PLN 4,23 -0.054287
Rootsi kroon SEK 9,95 0.646954
Rubla RUB 69,77 -0.662091
Rumeenia leu RON 4,64 0.060361
Singapuri dollar SGD 1,60 0.093979
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.063887
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.349527
Taani kroon DKK 7,44 0.00887
Tai baht THB 38,73 0
Tšehhi kroon CZK 25,59 0.101697
Türgi liir TRY 4,57 0.450549
Ukraina grivna UAH 31,35 0.213519
Ungari forint HUF 311,72 -0.035275
USA dollar USD 1,18 0.15463
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.725561
Valgevene rubla BRL 3,84 -0.249111
Valgevene rubla BYN 23228,00 0.194107

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017