Autor: Nadezhda Bersenjova • 20. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubavedajad peavad uut arvestust sammuks õiges suunas

Uus raudteeinfrastruktuuri tariifi arvestusmeetod pole transiidiettevõtete hinnangul küll ideaalne, kuid sellega võib juba töötada.

Eesti Logistika ja Transiidiassotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiiman nimetas uut meetodit kompromissiks. "Nende muutuste peaeesmärk oli saavutada mingigi stabiilsus," ütles ta. Tema sõnul oli seni veoste omanikel ja vedajatel raske oma kulutusi planeerida.

Uus meetod määrab ka tariifide alam- ja ülempiirid. "Selles mõttes toetab uus meetod stabiilsust, kuid see on veel kaugel ideaalist," märkis Tiiman.

Tema arvates oleks õigem jagada riskid vedaja ja raudtee vahel. "Sellisel juhul võinuks tariifide piirmäärad olla madalamad. Me tahaks, et tariifid peegeldaks täpselt, mille eest me maksame," rääkis Tiiman. Tema sõnul toimib ikka süsteem, kus kaubaveoettevõtted maksavad ka reisijateveo eest.

Spacecom ASi juhatuse liige Oleg Ossinovski ei kahtle, et uue meetodi juurutamine on samm edasi. "Hea, et on kehtestatud tariifi piirmäär. Arvestus muutus loogilisemaks. Ning kuigi Eesti Raudtee näitas liiga suuri kulutusi, on progress silmaga nähtav," ütles ta. Ossinovski sõnul reguleerib meetod konkurentsi ja tagab erinevate tegijate jõudmise turule. "Kui meie alustasime, määras Eesti Raudtee ise tariifid, mille tõttu käime nendega siiani kohut," lisas ta.

Ta märkis veel, et nüüd ei pea maksma ka liigsete rongipaaride eest. "Näiteks varem tellisime 6 rongipaari ööpäevas ning kui ühel päeval tuli 5, aga teisel 7 paari, siis 7. paari eest maksime juurde, kuna Eesti Raudtee ei arvestanud, et eelmisel päeval oli üks paar vähem. Uues meetodis on see viga parandatud," kirjeldas Ossinovski.

Westgate OÜ tegevdirektor Oleg Antipovi sõnul saab kulutuste suuruse teada alles juuli lõpus. Enne mai lõppu peavad transpordiettevõtted sõlmima infrastruktuuri kasutamise lepingud ning siis selgub tellitavate rongikilomeetrite kogus, mis lubab tehnilise järelevalve ametil tariife korrigeerida. "Võimalik, et suurenemise suunas," märkis ta. Tariifi ülempiiride määramine teeb tema sõnul vedajate elu lihtsamaks, kuna nad teavad, mida oodata ning saavad tööd planeerida. "Varem teadsime vaid oma mahte, kuid mitte seda, kui palju veavad teised operaatorid ja milline võib olla maksimaalne summa. Iga kord oli see üllatuseks, mis ei lasknud tööd planeerida," sõnas Antipov.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077