Kaubavedajad peavad uut arvestust sammuks õiges suunas

Uus raudteeinfrastruktuuri tariifi arvestusmeetod pole transiidiettevõtete hinnangul küll ideaalne, kuid sellega võib juba töötada.

Eesti Logistika ja Transiidiassotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiiman nimetas uut meetodit kompromissiks. "Nende muutuste peaeesmärk oli saavutada mingigi stabiilsus," ütles ta. Tema sõnul oli seni veoste omanikel ja vedajatel raske oma kulutusi planeerida.

Uus meetod määrab ka tariifide alam- ja ülempiirid. "Selles mõttes toetab uus meetod stabiilsust, kuid see on veel kaugel ideaalist," märkis Tiiman.

Tema arvates oleks õigem jagada riskid vedaja ja raudtee vahel. "Sellisel juhul võinuks tariifide piirmäärad olla madalamad. Me tahaks, et tariifid peegeldaks täpselt, mille eest me maksame," rääkis Tiiman. Tema sõnul toimib ikka süsteem, kus kaubaveoettevõtted maksavad ka reisijateveo eest.

Spacecom ASi juhatuse liige Oleg Ossinovski ei kahtle, et uue meetodi juurutamine on samm edasi. "Hea, et on kehtestatud tariifi piirmäär. Arvestus muutus loogilisemaks. Ning kuigi Eesti Raudtee näitas liiga suuri kulutusi, on progress silmaga nähtav," ütles ta. Ossinovski sõnul reguleerib meetod konkurentsi ja tagab erinevate tegijate jõudmise turule. "Kui meie alustasime, määras Eesti Raudtee ise tariifid, mille tõttu käime nendega siiani kohut," lisas ta.

Ta märkis veel, et nüüd ei pea maksma ka liigsete rongipaaride eest. "Näiteks varem tellisime 6 rongipaari ööpäevas ning kui ühel päeval tuli 5, aga teisel 7 paari, siis 7. paari eest maksime juurde, kuna Eesti Raudtee ei arvestanud, et eelmisel päeval oli üks paar vähem. Uues meetodis on see viga parandatud," kirjeldas Ossinovski.

Westgate OÜ tegevdirektor Oleg Antipovi sõnul saab kulutuste suuruse teada alles juuli lõpus. Enne mai lõppu peavad transpordiettevõtted sõlmima infrastruktuuri kasutamise lepingud ning siis selgub tellitavate rongikilomeetrite kogus, mis lubab tehnilise järelevalve ametil tariife korrigeerida. "Võimalik, et suurenemise suunas," märkis ta. Tariifi ülempiiride määramine teeb tema sõnul vedajate elu lihtsamaks, kuna nad teavad, mida oodata ning saavad tööd planeerida. "Varem teadsime vaid oma mahte, kuid mitte seda, kui palju veavad teised operaatorid ja milline võib olla maksimaalne summa. Iga kord oli see üllatuseks, mis ei lasknud tööd planeerida," sõnas Antipov.

Osale arutelus

  • Nadezhda Bersenjova

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.1668314
Brasiilia reaal BRL 4,25 0.627412
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051146
Filipiinide peeso PHP 61,78 0.1702583
Hiina jüaan CNY 7,97 0.0778836
Hongkongi dollar HKD 9,00 0.1702611
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0578805
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.4123662
India ruupia INR 84,45 0.162484
Indoneesia ruupia IDR 17438,45 0.2161966
Islandi kroon ISK 135,91 0.5177132
Jaapani jeen JPY 128,94 -0.2784223
Kanada dollar CAD 1,50 0.1065601
LAV rand ZAR 16,43 0.1225027
Lõuna-Korea vonn KRW 1304,44 0.5038909
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.2433141
Mehhiko peeso MXN 22,26 0.0436006
Norra kroon NOK 9,52 0.578108
Poola slott PLN 4,29 0.0233068
Rootsi kroon SEK 10,36 0.4555941
Rumeenia leu RON 4,66 0.0493319
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0569008
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1130966
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0788436
Taani kroon DKK 7,46 0.004022
Tai baht THB 37,72 0.3663481
Tšehhi kroon CZK 25,79 -0.131686
Türgi liir TRY 6,57 1.2182163
Ukraina grivna UAH 32,32 0.4007692
Ungari forint HUF 322,34 -0.0403138
USA dollar USD 1,15 0.1919386
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0.1660084
Valgevene rubla BYN 2,41 0.2912783
Vene rubla RUB 75,20 0.6344648

Valdkonna töökuulutused