„Sellel võivad olla saatuslikud tagajärjed nii Soome enda ekspordile ja loomulikult ka transiitliiklusele. Võib arvata, et see sandistab transiidi täielikult,“ ütles Anu Vehviläinen YLEle.
Ministri sõnul lööks Vene duuma otsus valusalt niigi majandsurutises raskustesse sattunud tööstusharu. Sadamate käive on langenud juba 10%, eriti rängalt on kriis tabanud Hanko ja Kotka sadamat.
Siiski avaldas ta lootust, et Venemaa ei saa raudtee kasutamisele kiiresti üle minna, kuna infrastruktuur ei ole suurteks mahtudeks valmis. „See oleks täielik segadus,“ lisas ta.
„See ei ole vaid Soome-Venemaa probleem, vaid puudutab ka Venemaa ja Euroopa Liidu suhteid, kuna määrus mõjutaks ka Eestit ja Lätit,“ toonitas Vehviläinen. „Me peame takistama Vene duumal määrust vastu võtta,“ lisas ta. Tema sõnul oleks tegu rahvusvaheliste kaubandusreeglite rikkumisega.
„Rõhutan, et ka Venemaa transpordiministeerium on ettepaneku vastu,“ ütles Vehviläinen.
Ka Kotka sadama juht Kimmo Naski on vastu Venemaa kavale viia konteinertransport maanteelt raudteele. Tema meelest ei ole see kooskõlas moodsa kaubandustavaga, mille kohaselt ei saa riik määrusega muuta globaalseid transpordisüsteeme. „See on protektsionism. Ettepanek ei arvesta kaubateid ja ei ole võimalik selliste mahtude korral. Raudtee mahud ei ole piisavad,“ ütles Naski.