„Võib-olla seilavad tulevikus Soome ja Rootsi vahel suured purjedega varustatud laevad,“ lisas ta. Landtman ütles, et aeg on küps gaasi kasutava reisilaeva ehitamiseks.
Viking Line on juba teatanud plaanist kaustusse võtta keskkonnasõbralikud tuule ja päikese jõul liikuvad alused. Landtman ei kinnitanud siiski, kas STX peab läbirääkimisi Viking Line'iga selliste laevade ehitamiseks.
Samas on Soome laevatööstus raskustes, kuna uued tellimused on kokku kuivanud.
Sundpuhkusele on saadetud 1500 töötajat, nende arv võib tõusta 3000ni. Kokku on tööstusharuga seotud 70 000 inimest. Eest on järsk langus, paremaks ei lähe enne 2012-2013. aastat.
Landtman palub abi Soome riigilt, et tuhanded töökohad säiliksid. „On õige aeg osta uusi alusideid, jäälõhkujaid ja naftareostuse korjajaid,“ viitas ta, et praegu on soodne 50 aastat vanad laevad välja vahetada.
Soome riik ei saa otsestelt küll laevaehtust toetada, kuid näiteks innovaatiliste projektide on ette nähtud 20% abi.