16 miljonit krooni puhub Lõmala väikesadamale uuesti elu sisse

Kahe aasta pärast peaks kõigil soovijatel olema võimalik minna merele või tulla merelt Lõmala sadama kaudu, mille rekonstrueerimist toetas EAS 13,4 miljoni krooniga. Sellega saaks oma sadama ka see atraktiivne rannapiirkond.

Praegu tuleb kasutada kas teisel pool Sõrve säärt asuvat Mõntu sadamat või Põhja-Saaremaal paiknevat Veere sadamat. Lõmala jääb nende kahe vahele, kirjutas Oma Saar.

MTÜ Lõmala Sadam, mille taga seisavad nii Salme vald kui ka erainvestorid, sai ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) piirkondade konkurentsivõime tugevdamise programmist toetust 13,4 miljonit krooni. Erainvestorid lisavad veel 2,4 miljonit. Selle raha eest peaks aastaks 2011 täiesti valmis saama nii sadama kui ka külastuskeskuse.

MTÜ Lõmala Sadam esindaja Andro Roosileht, kelle osalusega firma 2007. aastal selle kinnistu omandas, ütles Oma Saarele, et kuna kõrvalkinnistu kuulub vallale, siis tekkiski mõte taastada seal veel läinud sajandi 70-ndatel tegutsenud kalasadam, mille kaid on näha tänapäevani. Pealegi näeb ka maakonna üldplaneering seal ette sadama taastamist.

“See saab olema avalik koht, kes tahab, saab kasutada,” kinnitas Andro Roosileht tulevase sadama kohta, mille taastamistööd peaksid pihta hakkama kohe, kui ehitusalased hanked tehtud.

Sadama kahel kail saab olema 27 kohta, lisaks slipp. Juba praegu on olemas elektrivarustus ja puurkaev. Roosileht märkis, et tankimisteenust Lõmala sadamas pakkuma ei hakata. Vajadusel saab kütust tellida Kuressaarest.

Ühe nüansina, lisas ta, saaks seda sadamat vajadusel kasutada ka merepäästetööde juures. Kindlasti tähistatakse korralikult sadama faarvaater. Roosilehe hinnangul võiks sadama avamistähtajana nimetada ülejärgmist aastat.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.051625
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,72 -0.387681
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.482715
Hongkongi dollar HKD 9,62 -0.288142
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.170664
Iisraeli seekel ILS 4,29 0.011664
India ruupia INR 79,69 -0.534179
Indoneesia ruupia IDR 16807,00 -0.39706
Islandi kroon ISK 123,64 -0.273426
Jaapani jeen JPY 131,43 0.022831
Kanada dollar CAD 1,55 -0.081029
LAV rand ZAR 14,20 -1.135343
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,90 -0.570784
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.221513
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.61479
Norra kroon NOK 9,65 -0.36089
Poola slott PLN 4,17 -0.198464
Rootsi kroon SEK 10,05 0.413691
Rubla RUB 69,16 0.295862
Rumeenia leu RON 4,65 -0.008594
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.239793
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.391553
Šveitsi frank CHF 1,15 0.051293
Taani kroon DKK 7,44 -0.041892
Tai baht THB 38,62 -0.489564
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.023663
Türgi liir TRY 4,66 -0.017162
Ukraina grivna UAH 33,28 -0.603884
Ungari forint HUF 313,09 0.003194
USA dollar USD 1,23 -0.269257
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.011269
Valgevene rubla BRL 3,98 -0.62631
Valgevene rubla BYN 23979,00 -0.782025

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018