16 miljonit krooni puhub Lõmala väikesadamale uuesti elu sisse

Kahe aasta pärast peaks kõigil soovijatel olema võimalik minna merele või tulla merelt Lõmala sadama kaudu, mille rekonstrueerimist toetas EAS 13,4 miljoni krooniga. Sellega saaks oma sadama ka see atraktiivne rannapiirkond.

Praegu tuleb kasutada kas teisel pool Sõrve säärt asuvat Mõntu sadamat või Põhja-Saaremaal paiknevat Veere sadamat. Lõmala jääb nende kahe vahele, kirjutas Oma Saar.

MTÜ Lõmala Sadam, mille taga seisavad nii Salme vald kui ka erainvestorid, sai ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) piirkondade konkurentsivõime tugevdamise programmist toetust 13,4 miljonit krooni. Erainvestorid lisavad veel 2,4 miljonit. Selle raha eest peaks aastaks 2011 täiesti valmis saama nii sadama kui ka külastuskeskuse.

MTÜ Lõmala Sadam esindaja Andro Roosileht, kelle osalusega firma 2007. aastal selle kinnistu omandas, ütles Oma Saarele, et kuna kõrvalkinnistu kuulub vallale, siis tekkiski mõte taastada seal veel läinud sajandi 70-ndatel tegutsenud kalasadam, mille kaid on näha tänapäevani. Pealegi näeb ka maakonna üldplaneering seal ette sadama taastamist.

“See saab olema avalik koht, kes tahab, saab kasutada,” kinnitas Andro Roosileht tulevase sadama kohta, mille taastamistööd peaksid pihta hakkama kohe, kui ehitusalased hanked tehtud.

Sadama kahel kail saab olema 27 kohta, lisaks slipp. Juba praegu on olemas elektrivarustus ja puurkaev. Roosileht märkis, et tankimisteenust Lõmala sadamas pakkuma ei hakata. Vajadusel saab kütust tellida Kuressaarest.

Ühe nüansina, lisas ta, saaks seda sadamat vajadusel kasutada ka merepäästetööde juures. Kindlasti tähistatakse korralikult sadama faarvaater. Roosilehe hinnangul võiks sadama avamistähtajana nimetada ülejärgmist aastat.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0826131
Brasiilia reaal BRL 4,38 0.0091266
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102249
Filipiinide peeso PHP 59,77 0.0083665
Hiina jüaan CNY 7,82 0.0089529
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.009007
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.027101
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.0492969
India ruupia INR 81,66 0.0097972
Indoneesia ruupia IDR 16593,06 0.0087996
Islandi kroon ISK 140,02 0.0071423
Jaapani jeen JPY 128,74 -0.0232974
Kanada dollar CAD 1,52 0.0197694
LAV rand ZAR 16,02 -0.0542729
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,65 0.0070447
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.0105148
Mehhiko peeso MXN 22,82 -0.0109564
Norra kroon NOK 9,74 -0.0225854
Poola slott PLN 4,29 -0.0163083
Rootsi kroon SEK 10,33 0.0261415
Rumeenia leu RON 4,65 0.0129063
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0064119
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0222222
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0442713
Taani kroon DKK 7,46 0.0026799
Tai baht THB 37,22 -0.0217565
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0503213
Türgi liir TRY 6,08 0.1498584
Ukraina grivna UAH 31,61 0.0088601
Ungari forint HUF 322,74 0.0092963
USA dollar USD 1,14 0.0263945
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.1388134
Valgevene rubla BYN 2,41 0
Vene rubla RUB 75,45 0.0124594

Valdkonna töökuulutused