16 miljonit krooni puhub Lõmala väikesadamale uuesti elu sisse

Kahe aasta pärast peaks kõigil soovijatel olema võimalik minna merele või tulla merelt Lõmala sadama kaudu, mille rekonstrueerimist toetas EAS 13,4 miljoni krooniga. Sellega saaks oma sadama ka see atraktiivne rannapiirkond.

Praegu tuleb kasutada kas teisel pool Sõrve säärt asuvat Mõntu sadamat või Põhja-Saaremaal paiknevat Veere sadamat. Lõmala jääb nende kahe vahele, kirjutas Oma Saar.

MTÜ Lõmala Sadam, mille taga seisavad nii Salme vald kui ka erainvestorid, sai ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) piirkondade konkurentsivõime tugevdamise programmist toetust 13,4 miljonit krooni. Erainvestorid lisavad veel 2,4 miljonit. Selle raha eest peaks aastaks 2011 täiesti valmis saama nii sadama kui ka külastuskeskuse.

MTÜ Lõmala Sadam esindaja Andro Roosileht, kelle osalusega firma 2007. aastal selle kinnistu omandas, ütles Oma Saarele, et kuna kõrvalkinnistu kuulub vallale, siis tekkiski mõte taastada seal veel läinud sajandi 70-ndatel tegutsenud kalasadam, mille kaid on näha tänapäevani. Pealegi näeb ka maakonna üldplaneering seal ette sadama taastamist.

“See saab olema avalik koht, kes tahab, saab kasutada,” kinnitas Andro Roosileht tulevase sadama kohta, mille taastamistööd peaksid pihta hakkama kohe, kui ehitusalased hanked tehtud.

Sadama kahel kail saab olema 27 kohta, lisaks slipp. Juba praegu on olemas elektrivarustus ja puurkaev. Roosileht märkis, et tankimisteenust Lõmala sadamas pakkuma ei hakata. Vajadusel saab kütust tellida Kuressaarest.

Ühe nüansina, lisas ta, saaks seda sadamat vajadusel kasutada ka merepäästetööde juures. Kindlasti tähistatakse korralikult sadama faarvaater. Roosilehe hinnangul võiks sadama avamistähtajana nimetada ülejärgmist aastat.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1592255
Brasiilia reaal BRL 4,41 0.9810214
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204614
Filipiinide peeso PHP 61,87 0.3633945
Hiina jüaan CNY 7,53 0.5315668
Hongkongi dollar HKD 9,10 0.2302244
Horvaatia kuna HRK 7,37 -0.0284711
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.2937103
India ruupia INR 78,80 0.0800163
Indoneesia ruupia IDR 16350,86 1.4873476
Islandi kroon ISK 126,48 0.2298122
Jaapani jeen JPY 127,62 -0.0391635
Kanada dollar CAD 1,54 0.2987013
LAV rand ZAR 15,83 0.223555
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,39 0.2571916
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.4921642
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,44 -0.2599956
Poola slott PLN 4,33 0.2989225
Rootsi kroon SEK 10,33 0.5342338
Rumeenia leu RON 4,67 0.0278522
Singapuri dollar SGD 1,57 0.2036142
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.1648876
Taani kroon DKK 7,45 0.0013423
Tai baht THB 38,13 0.4557285
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.1045256
Türgi liir TRY 5,49 0.1954481
Ukraina grivna UAH 30,48 -0.1002947
Ungari forint HUF 326,09 0.788156
USA dollar USD 1,16 0.2420052
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.094933
Valgevene rubla BYN 2,32 0.0906384
Vene rubla RUB 73,88 0.4358531

Valdkonna töökuulutused