USA kasumlikema lennufirma viis edule tagasihoidlikkuse ja asjalikkuse mudel

Vähetuntud Las Vegase ettevõte Allegiant Air oskas langeval turul esimese kvartali kasumit ligi kahekordistada, sisult on tegu odavlendajaga, kel on oskus leida nišše konkurentide arvel ja saavutada hiilgav lendude täituvus.

Allegiantil on viimnegi üleliigne kulu kärbitud.ja lennud hiilgava keskmiselt 90% täituvusega, kirjutas täna Los Angeles Times. Kvartalikasum oli 28,2 mln dollarit 142,1 mln dollarise käibe juures hoolimata kliente õrritavast alates üheksadollarisest üheotsapileti hinnast. Koos lennujaamamaksudega tuleb see siiski 20 dollarit, pagasisse antava kraami eest tuleb anda kümme dollarit ja tasuta süüa-juua ei anta. Lähilendudel pole seda tingimata tarviski. Üheteistliikmelise Greenfieldi perekonna teatel pole nad varem koos kõigi oma viie- kuni 19 aastaste lastega lennanudki, nüüd aga startisid Los Angelesist Oregoni sõpru külastama. Oma lemmiklennutoidu sõõrikute ostmiseks pardal jagus perel ka veel raha.

Erinevalt valdavast osast konkurentidest oskab Allegiant ka praegu kasvada, aprillis oli reisijaid aastatagusega võrreldes 36% enam. Traditsioonilisest lennufirmade strateegiast erinevalt on valitud puhkusereisijate hulgast mativõtmiseks väiksemaid kohti riigi jahedamates kantides, millest paljud suuremad tegijad vaatavad mööda või on kulude kokkuhoiu raames lennuplaanidest maha võtnud. Sealt sõidutatakse rahvast päikesepaistelistesse kohtadesse nagu Orlando Floridas, Phoenix või Las Vegas. 134 liinist on ettevõttel otsene konkurents vaid kuuel, kuid siingi pole see väga verine nende keskendumise tõttu puhkajatele: enamus lennuliine keskendub ärireisijatele. "Kui kõik pöörasid vasakule, pöörasime meie paremale," rääkis ettevõtte juht Maurice Gallagher Jr. äriplaanist, "maailmas polnud enam juurde vaja seda, mida United, Southwest ja U.S. Air tegid. Me läksime sinna, kus neid ei olnud." Ettevõtte investorite hulgas on perekond Ryan Iirimaalt, rohkem tuntud Ryanairi poolest.

Kulude allpool hoidmise üks moodus on vanemate, 90ndatest pärit kütust neelavate MD-80 reaktiivide kasutamine, mille paljud teised käigust maha võtsid. Hoolimata kõrgest kütusekulust maksab sellise lennuki ost koos kordaseadmisega 4 mln dollarit ehk alla kümnendiku sama suure uue lennuki hinnast. Gallagheri sõnul on töötajad efektiivselt tööle pandud: 35 täisajaga töökohta ühe lennuki kohta võrreldes teiste suuremate 50-60ga.

Ettevõte alustas 90ndatel ja tegi 2000.a. läbi pankrotikaitse alla mineku. Uued osanikud, sealhulgas Gallagher, juurutasid alates 2004.a. uue ärimudeli, sestsaati on ettevõte olnud kasumlik.

Osale arutelus

  • Tiit Elner

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 -0.0088441
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused