Sadama territooriumil paiknevate eraprojektide saatus pole samas ühene.
Suurimaks projektiks on Vene saarte omandamine, kuhu ehitatakse terminalid erinevat liiki kauba ümberlaadimiseks.
Teine suurprojekt on konteinerterminali ehitamine Barõnkini (Kundzinsale) saarele, millega tegeleb Nacionalais konteineru terminals (NKT). Paraku on töö peatunud, sh hõõrumiste tõttu NKT omanike ringis. NKT on pöördunud sadama poole palvega ehitada neile sadamasillad ja praegu on see vabasadama juhatuses otsustamisel. Varem oletati, et NKT saab oma projekti iseseisvalt valmis.
Lähitulevikus kaotab vabasadam oma territooriumil tegutsevaid stividorettevõtteid, tunnistas juht. Ses majandusharus on Loginovi sõnul esimesed pankrotid ja maksejõuetus juba käes: „Paljud on praegu kriisis. Näiteks on hirmsad probleemid ettevõtetel, mis tegelevad puidu ekspordiga. Kui Riias tegutses varem 25 puidu eksportijat, siis praegu on neid 10.“
Esimeses kvartalis teenindas Riia vabasadam 7,4 miljonit tonni veoseid, mida on 6,5% rohkem kui mullu sama ajaga. 2008. aastal ulatus Riia vabasadama käive 29,5 miljoni tonnini, mida oli 14% rohkem kui aasta varem.