Autor: Mariliis Pinn • 12. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Madalikule jäänud laevast hakati kütust välja pumpama

Äksi (Aksi) saare juures eile öösel täiskäigul madalikule sõitnud Norra kaubalaevast Framnes hakati täna pärastlõunal kütust välja pumpama.

Eile, 11. mai pärastlõunal käisid madalikule sõitnud laeval Framnes klassifikatsiooniühingu Det Norske Veritase esindajad koos tuukritöid teostava firmaga Tuukritööde OÜ, kes teostas laevakere veealuse osa tuukriülevaatuse. Tuvastati, et laevakere on saanud tugevaid mõlke ja muljumisjälgi ja vigastused asuvad põhiliselt laeva keskosas. Vasaku parda ballastitankis on 70 X 3 sentimeetri suurune auk. Laeva vöör ja ahter on merepõhjast meetri võrra kõrgemal ja keskosa graniitkividel. Laeva sõukruvi ja rooliseade on vigastamata.

Laev on madalikul keskosaga, mistõttu tuleb laeva madalikult vabastamiseks tingimata kütus välja pumbata. Praegu laev ei leki, ümber vasaku parda on piirivalve paigaldatud absorbentpoomid.

Laeva omanikfirma esindaja teavitas veeteede ametit, et täna pärastlõunal siirdub laeva Framnes juurde tanker Vigri ja alustatakse kütuse väljapumpamist. Ohutuse tagamiseks viiakse kohapeale täiendavalt absorbentpoome. Läbirääkimised laeva madalikult vabastamiseks käivad firmaga PKL. Kütus planeeritakse välja pumbata 20 tunni jooksul. Pärast seda, s.o orienteeruvalt homme pärastlõunal saab alustada laeva madalikult vabastamise operatsiooniga. Laeva madalikult vabastamise korraldab omanikfirma. Piirivalve reostustõrjelaev Kati jääb sündmuskohale kuni laeva tühjakspumpamise ja madalikult lahtitõmbamiseni.

Meeskond on praegu laeva pardal ning kui ohtu inimeste elule ja tervisele pole, siis neid laeval teostatavate operatsioonide ajaks ei evakueerita.

13.30 sildus Vigri Framnesi vasakus pardas, 14.00 alustati kütuse väljapumpamist.

Laevaõnnetuse põhjused ja asjaolud selguvad juurdluse käigus ning enne asjakohaste seletuste, logiraamatute ja VTS salvestuste analüüsi ei ole võimalik õnnetuse täpset põhjust öelda.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077