Varek: Eesti roll on vähenemas

Eesti konkurenteelised transiidivallas on kadumas ja riigil ei ole huvi, et valdkonda arendada, leiab Railtransauto peadirektori asetäitja kommertsalal Rene Varek.

„Eesti roll on Läänemere regioonis vähenemas, see on trend, Eesti oli seksikas paar aastat tagasi. Eestil puudub kaubagrupp, millega Eesti omab kindlat eelist ja üldiste eeliste ring iga päevaga väheneb. Riiklikul tasemel ei ole huvi transpordi ja transiidisektori arendamiseks, seda on väljast tunda. Väljast vaadates oleme kehvas seisus. Eelised on vedellasti ja söe vedamisel, muud rahvusvahelisel tasemel terminalid puuduvad. Teatud raudteelõikudel läbilaske võime puudub, piiripunktid ja autotransport on viletsas seisus. Eestlased on endasse tõmbunud ja passiivsed, kadunud on enesekindlus. Kadumas on kiire ja paindlik otsustusprotsess,“ kommenteeris ta väljasseisjana Eesti transpordi nigelat seisu.

„Looduse vastu aga ei saa,“ oli Varek kindel. „Eestit toetab geograafiline asend, siin on loodulikud süvaveesadamad ja professionaalne tööjõud. Konkureerivate aladega võrreldes  kõrgelt arenenud infotehnoloogia.“

„Tegelikult oleks vaja visiooni, strateegiat ja eesmärke. Täna need Eesti vabariigis puuduvad. Huvigripid viljelevad erinevaid visioone. Selleks tuleb eraldada ressursid ja vahendid, need tuleb ellu viia,“ rääkis Varek, lisades, et kõigepealt tuleb paika panna kuhu ja millal tahetakse jõuda, ülejäänud küsimused tulevad peale seda.

„Teine on konkurentsivõime, mida on viimastel aastatel kaotatud. Toode, asukoht ja hind, on faktorid mille suunas tuleb tööd teha. Eesti peab erituma olemasolevatest konkurentidest, spetsialiseeruma. Kui aastaid tagasi oli 1-2 suurt kaubagruppi oli vaja laieneda, kuid nüüd peab leidma kriitilise massi või kriitilise niðði,“ rääkis Varek.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0443431
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.0876661
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.0383583
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.0318727
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.064229
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0392794
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.124747
India ruupia INR 81,61 -0.8829781
Indoneesia ruupia IDR 16638,36 0.7071379
Islandi kroon ISK 140,01 -0.0071418
Jaapani jeen JPY 128,54 -0.1165592
Kanada dollar CAD 1,52 0.2235665
LAV rand ZAR 16,36 0.1959788
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,36 0.3304352
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.3398991
Mehhiko peeso MXN 23,09 0.1292034
Norra kroon NOK 9,71 -0.128577
Poola slott PLN 4,29 -0.0651845
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.093954
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0344123
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0110632
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.0444642
Taani kroon DKK 7,46 -0.0147402
Tai baht THB 37,30 -0.1298583
Tšehhi kroon CZK 25,85 -0.0154733
Türgi liir TRY 6,06 0.307784
Ukraina grivna UAH 31,49 0.0530673
Ungari forint HUF 323,19 -0.049482
USA dollar USD 1,14 0.0968736
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.1089127
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.1325107
Vene rubla RUB 75,56 -0.2099836

Valdkonna töökuulutused