Varek: Eesti roll on vähenemas

Eesti konkurenteelised transiidivallas on kadumas ja riigil ei ole huvi, et valdkonda arendada, leiab Railtransauto peadirektori asetäitja kommertsalal Rene Varek.

„Eesti roll on Läänemere regioonis vähenemas, see on trend, Eesti oli seksikas paar aastat tagasi. Eestil puudub kaubagrupp, millega Eesti omab kindlat eelist ja üldiste eeliste ring iga päevaga väheneb. Riiklikul tasemel ei ole huvi transpordi ja transiidisektori arendamiseks, seda on väljast tunda. Väljast vaadates oleme kehvas seisus. Eelised on vedellasti ja söe vedamisel, muud rahvusvahelisel tasemel terminalid puuduvad. Teatud raudteelõikudel läbilaske võime puudub, piiripunktid ja autotransport on viletsas seisus. Eestlased on endasse tõmbunud ja passiivsed, kadunud on enesekindlus. Kadumas on kiire ja paindlik otsustusprotsess,“ kommenteeris ta väljasseisjana Eesti transpordi nigelat seisu.

„Looduse vastu aga ei saa,“ oli Varek kindel. „Eestit toetab geograafiline asend, siin on loodulikud süvaveesadamad ja professionaalne tööjõud. Konkureerivate aladega võrreldes  kõrgelt arenenud infotehnoloogia.“

„Tegelikult oleks vaja visiooni, strateegiat ja eesmärke. Täna need Eesti vabariigis puuduvad. Huvigripid viljelevad erinevaid visioone. Selleks tuleb eraldada ressursid ja vahendid, need tuleb ellu viia,“ rääkis Varek, lisades, et kõigepealt tuleb paika panna kuhu ja millal tahetakse jõuda, ülejäänud küsimused tulevad peale seda.

„Teine on konkurentsivõime, mida on viimastel aastatel kaotatud. Toode, asukoht ja hind, on faktorid mille suunas tuleb tööd teha. Eesti peab erituma olemasolevatest konkurentidest, spetsialiseeruma. Kui aastaid tagasi oli 1-2 suurt kaubagruppi oli vaja laieneda, kuid nüüd peab leidma kriitilise massi või kriitilise nišši,“ rääkis Varek.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.2236422
Brasiilia reaal BRL 4,34 -0.2848218
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0255702
Filipiinide peeso PHP 61,67 -0.5082203
Hiina jüaan CNY 7,49 0.1202871
Hongkongi dollar HKD 9,07 -0.5327487
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0447355
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.5130387
India ruupia INR 78,96 -0.1302742
Indoneesia ruupia IDR 16097,30 -0.5335017
Islandi kroon ISK 124,28 -1.6149462
Jaapani jeen JPY 127,13 -1.0430451
Kanada dollar CAD 1,53 0.019558
LAV rand ZAR 15,86 0.0498511
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,63 0.412849
Malaysia ringgit MYR 4,63 -0.385427
Mehhiko peeso MXN 23,75 -0.3390727
Norra kroon NOK 9,48 0.3716724
Poola slott PLN 4,30 -0.0325309
Rootsi kroon SEK 10,32 0.7282383
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0107172
Singapuri dollar SGD 1,57 0.012738
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0341919
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.5880318
Taani kroon DKK 7,45 -0.0013423
Tai baht THB 37,91 -0.1069947
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.0426985
Türgi liir TRY 5,48 0.2140466
Ukraina grivna UAH 30,54 -0.1745389
Ungari forint HUF 322,26 -0.3463418
USA dollar USD 1,16 -0.533471
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.1733206
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.4851868
Vene rubla RUB 73,74 0.1306368

Valdkonna töökuulutused