Varek: Eesti roll on vähenemas

Eesti konkurenteelised transiidivallas on kadumas ja riigil ei ole huvi, et valdkonda arendada, leiab Railtransauto peadirektori asetäitja kommertsalal Rene Varek.

„Eesti roll on Läänemere regioonis vähenemas, see on trend, Eesti oli seksikas paar aastat tagasi. Eestil puudub kaubagrupp, millega Eesti omab kindlat eelist ja üldiste eeliste ring iga päevaga väheneb. Riiklikul tasemel ei ole huvi transpordi ja transiidisektori arendamiseks, seda on väljast tunda. Väljast vaadates oleme kehvas seisus. Eelised on vedellasti ja söe vedamisel, muud rahvusvahelisel tasemel terminalid puuduvad. Teatud raudteelõikudel läbilaske võime puudub, piiripunktid ja autotransport on viletsas seisus. Eestlased on endasse tõmbunud ja passiivsed, kadunud on enesekindlus. Kadumas on kiire ja paindlik otsustusprotsess,“ kommenteeris ta väljasseisjana Eesti transpordi nigelat seisu.

„Looduse vastu aga ei saa,“ oli Varek kindel. „Eestit toetab geograafiline asend, siin on loodulikud süvaveesadamad ja professionaalne tööjõud. Konkureerivate aladega võrreldes  kõrgelt arenenud infotehnoloogia.“

„Tegelikult oleks vaja visiooni, strateegiat ja eesmärke. Täna need Eesti vabariigis puuduvad. Huvigripid viljelevad erinevaid visioone. Selleks tuleb eraldada ressursid ja vahendid, need tuleb ellu viia,“ rääkis Varek, lisades, et kõigepealt tuleb paika panna kuhu ja millal tahetakse jõuda, ülejäänud küsimused tulevad peale seda.

„Teine on konkurentsivõime, mida on viimastel aastatel kaotatud. Toode, asukoht ja hind, on faktorid mille suunas tuleb tööd teha. Eesti peab erituma olemasolevatest konkurentidest, spetsialiseeruma. Kui aastaid tagasi oli 1-2 suurt kaubagruppi oli vaja laieneda, kuid nüüd peab leidma kriitilise massi või kriitilise nišši,“ rääkis Varek.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.218805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,67 0.317748
Hiina jüaan CNY 7,79 0.107903
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.159324
Horvaatia kuna HRK 7,57 0.009253
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.118701
India ruupia INR 76,38 -0.028403
Indoneesia ruupia IDR 15918,00 0.220361
Islandi kroon ISK 121,73 0.058359
Jaapani jeen JPY 132,14 0
Kanada dollar CAD 1,50 0.029254
LAV rand ZAR 16,52 0.273116
Lõuna-Korea vonn KRW 1287,80 0.155545
Malaysia ringgit MYR 4,87 -0.028751
Mehhiko peeso MXN 22,30 0.052504
Norra kroon NOK 9,74 0.087379
Poola slott PLN 4,23 -0.009455
Rootsi kroon SEK 9,97 0.13161
Rubla RUB 69,76 0.10619
Rumeenia leu RON 4,65 0.002151
Singapuri dollar SGD 1,59 0.050244
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.01692
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.000857
Taani kroon DKK 7,44 0.003896
Tai baht THB 38,56 0.129836
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.027413
Türgi liir TRY 4,64 0.637757
Ukraina grivna UAH 31,20 0.139628
Ungari forint HUF 312,53 -0.015995
USA dollar USD 1,17 0.124434
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.156696
Valgevene rubla BRL 3,83 0.15176
Valgevene rubla BYN 23144,00 0.138456

Valdkonna töökuulutused