Varek: Eesti roll on vähenemas

Eesti konkurenteelised transiidivallas on kadumas ja riigil ei ole huvi, et valdkonda arendada, leiab Railtransauto peadirektori asetäitja kommertsalal Rene Varek.

„Eesti roll on Läänemere regioonis vähenemas, see on trend, Eesti oli seksikas paar aastat tagasi. Eestil puudub kaubagrupp, millega Eesti omab kindlat eelist ja üldiste eeliste ring iga päevaga väheneb. Riiklikul tasemel ei ole huvi transpordi ja transiidisektori arendamiseks, seda on väljast tunda. Väljast vaadates oleme kehvas seisus. Eelised on vedellasti ja söe vedamisel, muud rahvusvahelisel tasemel terminalid puuduvad. Teatud raudteelõikudel läbilaske võime puudub, piiripunktid ja autotransport on viletsas seisus. Eestlased on endasse tõmbunud ja passiivsed, kadunud on enesekindlus. Kadumas on kiire ja paindlik otsustusprotsess,“ kommenteeris ta väljasseisjana Eesti transpordi nigelat seisu.

„Looduse vastu aga ei saa,“ oli Varek kindel. „Eestit toetab geograafiline asend, siin on loodulikud süvaveesadamad ja professionaalne tööjõud. Konkureerivate aladega võrreldes  kõrgelt arenenud infotehnoloogia.“

„Tegelikult oleks vaja visiooni, strateegiat ja eesmärke. Täna need Eesti vabariigis puuduvad. Huvigripid viljelevad erinevaid visioone. Selleks tuleb eraldada ressursid ja vahendid, need tuleb ellu viia,“ rääkis Varek, lisades, et kõigepealt tuleb paika panna kuhu ja millal tahetakse jõuda, ülejäänud küsimused tulevad peale seda.

„Teine on konkurentsivõime, mida on viimastel aastatel kaotatud. Toode, asukoht ja hind, on faktorid mille suunas tuleb tööd teha. Eesti peab erituma olemasolevatest konkurentidest, spetsialiseeruma. Kui aastaid tagasi oli 1-2 suurt kaubagruppi oli vaja laieneda, kuid nüüd peab leidma kriitilise massi või kriitilise nišši,“ rääkis Varek.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.217471
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,61 -0.526542
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.526175
Hongkongi dollar HKD 9,66 -0.481205
Horvaatia kuna HRK 7,44 0
Iisraeli seekel ILS 4,32 -0.680209
India ruupia INR 80,07 -0.037705
Indoneesia ruupia IDR 16808,00 -0.124784
Islandi kroon ISK 124,58 0.033724
Jaapani jeen JPY 132,25 -0.007561
Kanada dollar CAD 1,56 -0.217502
LAV rand ZAR 14,49 0.097375
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,10 0
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.176045
Mehhiko peeso MXN 23,01 0.051302
Norra kroon NOK 9,67 0.137363
Poola slott PLN 4,15 0.338646
Rootsi kroon SEK 9,98 0.717616
Rubla RUB 69,90 -0.266818
Rumeenia leu RON 4,66 0.042901
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.122744
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.554107
Šveitsi frank CHF 1,15 0.115409
Taani kroon DKK 7,45 -0.004699
Tai baht THB 38,90 -0.128369
Tšehhi kroon CZK 25,32 0.051375
Türgi liir TRY 4,66 -0.165058
Ukraina grivna UAH 33,53 -0.342722
Ungari forint HUF 311,83 0.250763
USA dollar USD 1,23 -0.548068
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.244183
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.204264
Valgevene rubla BYN 24133,00 -0.507091

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018