Varek: Eesti roll on vähenemas

Eesti konkurenteelised transiidivallas on kadumas ja riigil ei ole huvi, et valdkonda arendada, leiab Railtransauto peadirektori asetäitja kommertsalal Rene Varek.

„Eesti roll on Läänemere regioonis vähenemas, see on trend, Eesti oli seksikas paar aastat tagasi. Eestil puudub kaubagrupp, millega Eesti omab kindlat eelist ja üldiste eeliste ring iga päevaga väheneb. Riiklikul tasemel ei ole huvi transpordi ja transiidisektori arendamiseks, seda on väljast tunda. Väljast vaadates oleme kehvas seisus. Eelised on vedellasti ja söe vedamisel, muud rahvusvahelisel tasemel terminalid puuduvad. Teatud raudteelõikudel läbilaske võime puudub, piiripunktid ja autotransport on viletsas seisus. Eestlased on endasse tõmbunud ja passiivsed, kadunud on enesekindlus. Kadumas on kiire ja paindlik otsustusprotsess,“ kommenteeris ta väljasseisjana Eesti transpordi nigelat seisu.

„Looduse vastu aga ei saa,“ oli Varek kindel. „Eestit toetab geograafiline asend, siin on loodulikud süvaveesadamad ja professionaalne tööjõud. Konkureerivate aladega võrreldes  kõrgelt arenenud infotehnoloogia.“

„Tegelikult oleks vaja visiooni, strateegiat ja eesmärke. Täna need Eesti vabariigis puuduvad. Huvigripid viljelevad erinevaid visioone. Selleks tuleb eraldada ressursid ja vahendid, need tuleb ellu viia,“ rääkis Varek, lisades, et kõigepealt tuleb paika panna kuhu ja millal tahetakse jõuda, ülejäänud küsimused tulevad peale seda.

„Teine on konkurentsivõime, mida on viimastel aastatel kaotatud. Toode, asukoht ja hind, on faktorid mille suunas tuleb tööd teha. Eesti peab erituma olemasolevatest konkurentidest, spetsialiseeruma. Kui aastaid tagasi oli 1-2 suurt kaubagruppi oli vaja laieneda, kuid nüüd peab leidma kriitilise massi või kriitilise nišši,“ rääkis Varek.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.0371379
Brasiilia reaal BRL 4,86 0.0370721
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204593
Filipiinide peeso PHP 63,07 0.093633
Hiina jüaan CNY 8,01 0.0949786
Hongkongi dollar HKD 9,16 0.1027345
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0296256
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.1075423
India ruupia INR 84,89 0.0943263
Indoneesia ruupia IDR 17340,35 0.09432
Islandi kroon ISK 127,84 0.0312989
Jaapani jeen JPY 131,11 0.0381505
Kanada dollar CAD 1,51 0.0991342
LAV rand ZAR 17,35 -0.0351441
Lõuna-Korea vonn KRW 1308,80 0.0061128
Malaysia ringgit MYR 4,84 0.0931503
Mehhiko peeso MXN 21,95 0.0501381
Norra kroon NOK 9,52 0.0178624
Poola slott PLN 4,29 -0.0186576
Rootsi kroon SEK 10,40 0.0336811
Rumeenia leu RON 4,64 0
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0375258
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0563634
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0177762
Taani kroon DKK 7,46 0.0013406
Tai baht THB 38,01 0.094278
Tšehhi kroon CZK 25,42 0.0196711
Türgi liir TRY 7,46 0.2215836
Ukraina grivna UAH 32,87 0.0943977
Ungari forint HUF 323,66 0.0030898
USA dollar USD 1,17 0.1028718
Uus-Meremaa dollar NZD 1,77 0.033862
Valgevene rubla BYN 2,46 0.093439
Vene rubla RUB 78,58 0.1149122

Valdkonna töökuulutused

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018