Palmet: olime kriisis juba 2004. aastal

Eesti transiit oli kriisis juba 2004. aastal, selgitas Transestonial Eesti Sadamate Liidu tegevdirektor Viktor Palmet.

„Mis kriisist räägime, kas see hakkas 2007, kas jutt on globaalsest kriisist. Ei ole, peame analüüsima, mis kriis see on. 2004. tuli majandminister Meelis Atoneni juhtimisel kokku ümarlaud, mis järeldas, et transiit on stagnatsioonis ehk tegelikult kriisis. Et sellest välja tulla, on vaja kahe aasta jooksul leida sobivad meetmed. 2004. aastal korraldas Äripäev transiidikonverentsi, et meetmeid leida,“ pidas Palmet vajalikuks täpsustada, lisades, et kriis sai alguse Eesti struktuursest mahajäämusest ja ei ole tekkinud viimase kahe aastaga. „Peame analüüsima struktuurset mahajäämust.“

Siiski nägi ta juba positiivseid arenguid. Näiteks tõi ta otsuse arendada välja Muuga sadamas korralik konteinerterminal, ehitada Koidula piiripunkti, Eesti Raudtee tariifide süsteemi korrastamine. Arendatud on ka teisi sadamaid ja lennuliikulust, otsustatud arendada merepoliitikat.

Palmet leidis, et ühiselt nõul tuleb viia transpordi arengukava vastusse praeguse olukorraga. Viitamatult luua merenduspoliitika, keskendudes kaubandusele. „Tegelikult peakime aktiviseerima omapoolseid meetmeid ja tipp-poliitikud peaks avastama välismajanduspoliitika. Valimisaastal on aga raske loota, et konsensus tekib aga võiks,“ ütles ta.

„Seda ei ole palju tahta, kuid peab fokuseerima teatud harudele, muuhulgas transiidile,“ ütles Palmet.

„Me peaks lubama teedele suuremad automoodulid, näiteks 25,25 meetrid pikkused autorongid, nagu soomlased ja rootslased on teinud. Praegu seisavad Narva sillal 2 autot, mitte üks. Miks mitte proovida rakendada oma laevastikku, leiduks Eesti firmasid, kes tahaks proovida, kuna feederlavad on odavad. Teha näiteks läbi kulgeva transiidi maks,“ loetles ta oma ideid.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.138391
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,47 -0.743626
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.582097
Hongkongi dollar HKD 9,65 -0.54303
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.024198
Iisraeli seekel ILS 4,32 -0.785917
India ruupia INR 80,01 -0.104125
Indoneesia ruupia IDR 16797,00 -0.190147
Islandi kroon ISK 124,10 -0.350096
Jaapani jeen JPY 132,32 0.045366
Kanada dollar CAD 1,56 0.068009
LAV rand ZAR 14,48 -0.029005
Lõuna-Korea vonn KRW 1325,40 0.173834
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.242321
Mehhiko peeso MXN 23,08 0.353467
Norra kroon NOK 9,68 0.293892
Poola slott PLN 4,15 0.360417
Rootsi kroon SEK 9,99 0.849349
Rubla RUB 69,72 -0.515088
Rumeenia leu RON 4,66 -0.025741
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.092058
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.49768
Šveitsi frank CHF 1,15 0.159664
Taani kroon DKK 7,45 -0.005102
Tai baht THB 38,89 -0.154043
Tšehhi kroon CZK 25,34 0.126462
Türgi liir TRY 4,69 0.501607
Ukraina grivna UAH 33,50 -0.409007
Ungari forint HUF 311,97 0.295772
USA dollar USD 1,23 -0.600457
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.209724
Valgevene rubla BRL 4,02 0.127042
Valgevene rubla BYN 24117,00 -0.573054

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018