Palmet: olime kriisis juba 2004. aastal

Eesti transiit oli kriisis juba 2004. aastal, selgitas Transestonial Eesti Sadamate Liidu tegevdirektor Viktor Palmet.

„Mis kriisist räägime, kas see hakkas 2007, kas jutt on globaalsest kriisist. Ei ole, peame analüüsima, mis kriis see on. 2004. tuli majandminister Meelis Atoneni juhtimisel kokku ümarlaud, mis järeldas, et transiit on stagnatsioonis ehk tegelikult kriisis. Et sellest välja tulla, on vaja kahe aasta jooksul leida sobivad meetmed. 2004. aastal korraldas Äripäev transiidikonverentsi, et meetmeid leida,“ pidas Palmet vajalikuks täpsustada, lisades, et kriis sai alguse Eesti struktuursest mahajäämusest ja ei ole tekkinud viimase kahe aastaga. „Peame analüüsima struktuurset mahajäämust.“

Siiski nägi ta juba positiivseid arenguid. Näiteks tõi ta otsuse arendada välja Muuga sadamas korralik konteinerterminal, ehitada Koidula piiripunkti, Eesti Raudtee tariifide süsteemi korrastamine. Arendatud on ka teisi sadamaid ja lennuliikulust, otsustatud arendada merepoliitikat.

Palmet leidis, et ühiselt nõul tuleb viia transpordi arengukava vastusse praeguse olukorraga. Viitamatult luua merenduspoliitika, keskendudes kaubandusele. „Tegelikult peakime aktiviseerima omapoolseid meetmeid ja tipp-poliitikud peaks avastama välismajanduspoliitika. Valimisaastal on aga raske loota, et konsensus tekib aga võiks,“ ütles ta.

„Seda ei ole palju tahta, kuid peab fokuseerima teatud harudele, muuhulgas transiidile,“ ütles Palmet.

„Me peaks lubama teedele suuremad automoodulid, näiteks 25,25 meetrid pikkused autorongid, nagu soomlased ja rootslased on teinud. Praegu seisavad Narva sillal 2 autot, mitte üks. Miks mitte proovida rakendada oma laevastikku, leiduks Eesti firmasid, kes tahaks proovida, kuna feederlavad on odavad. Teha näiteks läbi kulgeva transiidi maks,“ loetles ta oma ideid.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.068892
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,41 -0.013463
Hiina jüaan CNY 7,81 0.139838
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.231811
Horvaatia kuna HRK 7,54 -0.095342
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.036146
India ruupia INR 75,94 0.023312
Indoneesia ruupia IDR 15986,00 0.219421
Islandi kroon ISK 123,08 -0.000812
Jaapani jeen JPY 133,78 0.142231
Kanada dollar CAD 1,52 0.185748
LAV rand ZAR 16,12 0.304809
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,90 0.124484
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.172406
Mehhiko peeso MXN 22,36 0.418498
Norra kroon NOK 9,88 1.228429
Poola slott PLN 4,20 0.104794
Rootsi kroon SEK 10,01 0.693574
Rubla RUB 69,85 0.380818
Rumeenia leu RON 4,63 0.008634
Singapuri dollar SGD 1,59 0.087928
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.256911
Šveitsi frank CHF 1,17 0.065028
Taani kroon DKK 7,44 0.037625
Tai baht THB 38,48 0.221411
Tšehhi kroon CZK 25,60 0.148663
Türgi liir TRY 4,52 0.095208
Ukraina grivna UAH 32,12 0.269057
Ungari forint HUF 314,34 0.124223
USA dollar USD 1,18 0.201309
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 -0.984549
Valgevene rubla BRL 3,88 0.208994
Valgevene rubla BYN 23984,00 0.364062

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017