Vedajad ei ole rahul tööaja direktiivi muutuse tagasilükkamisega

Euroopa Komisjon  peab kindlaks jääma oma otsusele kohendada transporditööliste tööaja direktiivi, vaatamata sellele, et  Euroopa Parlament lükkas selle 5. mail 2009 tagasi, kuna eelnõu jätvat õigusaktist välja osa üksikettevõtjatest töölisi.

Rahvusvahelise vedajate liidu IRU sotsiaalosakonna  president Geroges Causse kommenteeris: “Euroopa Parlament eksis eelnõu tagasilükkamisega. Selle asemel peaksid nad koos Komisjoniga otsima ühtset lahendust. Komisjon peab eelnõu kindlasti septembris värskelt valitud parlamendi ette viima.”

Parlament peaks edaspidi kindlasti arvestama komisjoni öötöö definitsiooni, mis on kaks tundi tööd, kohalikul öisel ajal, kuna see ühtlustab transporditöötajate ja muude sektori töötajate tööaja regulatsioonid.

„Euroopa Parlament ei püüa lahendada tööaja probleemi, selle asemel lükati julmalt Komisjoni ettepanek tagasi. Utsitame neid ettepanekut uuesti üle vaatama, see on vähim, mida nad transpordisektori heaks teha saavad,“ lisas Causse.

Euroopa Parlament võttis Soome transpordi ettevõtluse ja konkurentsitingimuste seisukohast vale otsuse, kritiseeris ka Kauppalehti otsust juhtkirjas. Parlament lükkas tagasi komisjoni ettepaneku muuta autoveol töötavate isikute tööaja direktiivi. Komisjon soovis muuta aasta 2002 sätet nii, et sõltumatud transport ettevõtjad oleks esitatud sätete alt väljas, ning nad oleksid võinud otsustada iseseisvalt oma tööaja üle.

Soome toetas komisjoni ettepanekut, kuna Soomes on palju iseseisvaid vedajaid ja olukord on teine võrreldes tihedamat asustatud Euroopaga. Peale Euroopa Parlamendi otsust, peavad nüüd ka füüsilisest isikust ettevõtjad järgima ELi tööaja sätteid.

Direktiivi tagasilükkamine täiskogu istungil ei tulnud üllatusena, sest parlamendi komisjon lükkas selle tagasi juba märtsis.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0063849
Brasiilia reaal BRL 4,49 1.0420887
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,88 0.217309
Hiina jüaan CNY 7,84 0.2223614
Hongkongi dollar HKD 8,96 0.2934325
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0983867
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.196506
India ruupia INR 79,97 0.3136133
Indoneesia ruupia IDR 16662,84 0.2988589
Islandi kroon ISK 122,64 -0.3007886
Jaapani jeen JPY 125,99 -0.1109966
Kanada dollar CAD 1,49 -0.220603
LAV rand ZAR 16,85 0.6283598
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,95 -0.0124892
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.3471032
Mehhiko peeso MXN 21,71 0.6157966
Norra kroon NOK 9,67 0.3174142
Poola slott PLN 4,30 0.0069709
Rootsi kroon SEK 10,47 0.2181442
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0494262
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0575117
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1342132
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1411433
Taani kroon DKK 7,46 0.0335341
Tai baht THB 37,87 0.4200689
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0466454
Türgi liir TRY 6,95 4.8922232
Ukraina grivna UAH 31,65 0.4800396
Ungari forint HUF 322,83 -0.1237509
USA dollar USD 1,14 0.2901099
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.0521407
Valgevene rubla BYN 2,34 0.4943685
Vene rubla RUB 76,91 1.1818446

Valdkonna töökuulutused