Rohuküla-Heltermaa laevateel paiknevas Rukkirahu kanalis teostab veeteede amet pärast 2001. aastal läbiviidud süvendustöid igal aastal kontrollmõõdistamist, mis on näidanud kanalis sügavuste stabiilsust ja vaid vähest ning navigatsiooni seisukohast ebaolulist settepinnase kuhjumist, teatas amet. Tavapärase veetaseme kuni 60-sentimeetrise kõikumisega võrreldes on settepinnaste liikumisest tekitatud sügavuste umbkaudu 10-sentimeetrised kõikumised ebaolulised.
Rahvusvahelise hüdrograafiliste mõõdistustööde standardi S-44 eriklassi mõõdistuse kohaselt on kanalis teostatavate kontrollmõõdistuse määramatus ±25 sentimeetrit. Kanali sügavusena välja kuulutatud 5 meetrit on kõigi mõõdistamiste tulemusena jäänud antud määramatuse piiridesse.
Veeteede amet ei ole laevakompanii eest kunagi* *mõõdistusandmeid varjanud ega tekitanud sellega navigatsiooniohtu.
Aprilli keskel teavitas AS Saaremaa Laevakompanii veeteede ametit, et nende andmetel on Rukki kanalis sügavused oluliselt vähenenud. Seepeale edastas amet kohe andmed olemasolevate sügavuste kohta, pakkudes võimalust mõõdistusandmetega lähemalt tutvuda. Esimesel võimalusel alustati Rukki kanali mõõdistamisega OÜ Väinamere Liinide esitatud veesügavuse mittevastavuse kohta tekkinud kahtluste kontrollimiseks. Kui sügavuste kontrollmõõdistamised peaksid näitama navigatsiooni seisukohast olulist vähenemist, siis informeeritakse sellest meresõitjaid.
Seega jääb selgusetuks sellele järgnenud Saaremaa Laevakompanii tütarettevõtte OÜ Väinamere Liinide pöördumine majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole palvega osutada kaasabi veeteede ametilt mõõdistusandmete saamiseks, kuna nõutud andmed oli Saaremaa Laevakompaniile juba esitatud. Praegusel juhul saab seda lugeda desinformeerivaks ja üldsust eksitavaks.