Estonian Air juhindub nõudlusest, Finnair panustab Aasiale

Estonian Airi lennuplaan on kokku pandud nõudlust arvestades, Finnair rõhub mugavusele Euroopa ja Aasia vahel kulgemisel.

„Lennuplaani koostamisel arvestatakse väga palju tegureid, millest tähtsama on nõudlus,“ selgitas Estonian Airi kommunikatsioonijuht Ilona Eskelinenl. „Kõik otsused põhinevad põhjalikel ja pikaajalistel analüüsidel, sh broneeringute „käitumisel“, mille käigus uuritakse kuhu ja millistel kellaaegadel kõige enam lennatakse.  Uuritakse nii olemasolevaid kui ka potentsiaalseid sihtkohti. Analüüsitakse seda, kui palju kasutatakse ühte või teist sihtkohta  ümberistumiseks jätkulendudele. Kui suur on äri- ja puhkuseklientide osakaal ühe või teise lennu puhul jpm.“

Eskelinenl selgitas, et analüüsitakse iga lennuliini tasuvust, lendude võimalikku sagedust, uuritakse vabade nn. slottide olemasolu ühes või teises lennujaamas jpm. „Toon järgmise näite: 70% täituvus => 3x nädalas  Boeing 737-500 eeldab 25 000 reisijat aastas. Selliste sihtkohtade arv on täna  ligikaudu 15,“ lisas ta. „Lennuplaani koostamisel arvestatakse ka edasilennuvõimalusi. Johtuvalt sellest, kuhu enamus reisijaid suundub, planeeritakse ka sihtkohta jõudmise aeg nii, et inimestele jääks piisav aeg ümberistumiseks.“

„Arvestades suhteliselt väikest turgu ehk piiratud nõudlust ja praegust turuolukorda keskendume nendele otselennuliinidele, mille järgi on reaalne nõudlus olemas aga otselennu alternatiiv puudub ja kuhu lennates saame pakkuda sobivamaid ja nõutud väljalennuaegu,“ ütles ta.

Finnairi korporatiiv kommunikatsiooni osakonna spetsialist Manti Väätäinen-Pereira selgitas, et Tallinna-Helsingi lend on nii sätitud, et reisijad jõukaisid sujuvalt Euroopa ja Aasia lendudele ehk nende vahele on jäätud vähemalt 45 minutit.

Finnair on tema sõnul oma lennuplaani lainetena kokku pannud, esimesed lennud saabuvad juba enne 7 hommikul. „7.30 lahkuvad esimesed lennud Euroopa linnadesse. Umbes kella kümneks peaksid kõik reisijad oma sihtpunktis olema,“ lisas ta.

„Kuna Finnair panustab Aasia suunale, on graafik koostatud nii, et kõikidest Euroopa sihtpunktidest oleks hea ühendus Aasiaga ja vastupidi,“ lisas ta.

Ta tõi välja, et kuna Vantaa lennujaam on nii väike, on seal lihte ümberistumisi korraldada ja ei pea terminalide vahel sõitma.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0769675
Brasiilia reaal BRL 4,32 -0.1824396
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153398
Filipiinide peeso PHP 61,89 -0.0371477
Hiina jüaan CNY 7,46 -0.181969
Hongkongi dollar HKD 9,10 -0.1799864
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0176228
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.1807157
India ruupia INR 78,86 -0.1810012
Indoneesia ruupia IDR 16136,29 -0.1808787
Islandi kroon ISK 124,94 0
Jaapani jeen JPY 127,82 -0.5059547
Kanada dollar CAD 1,53 -0.20885
LAV rand ZAR 15,58 -0.07184
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,30 -0.0390686
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.1340714
Mehhiko peeso MXN 23,99 0.1929583
Norra kroon NOK 9,45 -0.0306726
Poola slott PLN 4,29 0.0210069
Rootsi kroon SEK 10,20 0.0421713
Rumeenia leu RON 4,65 -0.1480178
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1275592
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0915437
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.2504534
Taani kroon DKK 7,45 0.0080547
Tai baht THB 37,83 -0.0583777
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0116677
Türgi liir TRY 5,49 0.1184705
Ukraina grivna UAH 30,52 -0.1808484
Ungari forint HUF 322,32 -0.0124085
USA dollar USD 1,16 -0.172295
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.1676045
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.1810735
Vene rubla RUB 73,06 -0.3151918

Valdkonna töökuulutused