Estonian Air juhindub nõudlusest, Finnair panustab Aasiale

Estonian Airi lennuplaan on kokku pandud nõudlust arvestades, Finnair rõhub mugavusele Euroopa ja Aasia vahel kulgemisel.

„Lennuplaani koostamisel arvestatakse väga palju tegureid, millest tähtsama on nõudlus,“ selgitas Estonian Airi kommunikatsioonijuht Ilona Eskelinenl. „Kõik otsused põhinevad põhjalikel ja pikaajalistel analüüsidel, sh broneeringute „käitumisel“, mille käigus uuritakse kuhu ja millistel kellaaegadel kõige enam lennatakse.  Uuritakse nii olemasolevaid kui ka potentsiaalseid sihtkohti. Analüüsitakse seda, kui palju kasutatakse ühte või teist sihtkohta  ümberistumiseks jätkulendudele. Kui suur on äri- ja puhkuseklientide osakaal ühe või teise lennu puhul jpm.“

Eskelinenl selgitas, et analüüsitakse iga lennuliini tasuvust, lendude võimalikku sagedust, uuritakse vabade nn. slottide olemasolu ühes või teises lennujaamas jpm. „Toon järgmise näite: 70% täituvus => 3x nädalas  Boeing 737-500 eeldab 25 000 reisijat aastas. Selliste sihtkohtade arv on täna  ligikaudu 15,“ lisas ta. „Lennuplaani koostamisel arvestatakse ka edasilennuvõimalusi. Johtuvalt sellest, kuhu enamus reisijaid suundub, planeeritakse ka sihtkohta jõudmise aeg nii, et inimestele jääks piisav aeg ümberistumiseks.“

„Arvestades suhteliselt väikest turgu ehk piiratud nõudlust ja praegust turuolukorda keskendume nendele otselennuliinidele, mille järgi on reaalne nõudlus olemas aga otselennu alternatiiv puudub ja kuhu lennates saame pakkuda sobivamaid ja nõutud väljalennuaegu,“ ütles ta.

Finnairi korporatiiv kommunikatsiooni osakonna spetsialist Manti Väätäinen-Pereira selgitas, et Tallinna-Helsingi lend on nii sätitud, et reisijad jõukaisid sujuvalt Euroopa ja Aasia lendudele ehk nende vahele on jäätud vähemalt 45 minutit.

Finnair on tema sõnul oma lennuplaani lainetena kokku pannud, esimesed lennud saabuvad juba enne 7 hommikul. „7.30 lahkuvad esimesed lennud Euroopa linnadesse. Umbes kella kümneks peaksid kõik reisijad oma sihtpunktis olema,“ lisas ta.

„Kuna Finnair panustab Aasia suunale, on graafik koostatud nii, et kõikidest Euroopa sihtpunktidest oleks hea ühendus Aasiaga ja vastupidi,“ lisas ta.

Ta tõi välja, et kuna Vantaa lennujaam on nii väike, on seal lihte ümberistumisi korraldada ja ei pea terminalide vahel sõitma.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0309157
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0188675
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102276
Filipiinide peeso PHP 61,90 -0.0177669
Hiina jüaan CNY 7,96 -0.0175778
Hongkongi dollar HKD 9,01 -0.0166404
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0107907
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0500751
India ruupia INR 84,61 -0.0177261
Indoneesia ruupia IDR 17417,96 -0.0173928
Islandi kroon ISK 137,01 -0.0072982
Jaapani jeen JPY 129,54 0.0154416
Kanada dollar CAD 1,50 0.0467664
LAV rand ZAR 16,36 -0.0769508
Lõuna-Korea vonn KRW 1296,57 0.0015426
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.0167683
Mehhiko peeso MXN 21,67 -0.11798
Norra kroon NOK 9,43 -0.1101322
Poola slott PLN 4,29 -0.0466038
Rootsi kroon SEK 10,31 -0.0029105
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0085787
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0684463
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0262146
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013407
Tai baht THB 37,33 -0.0481943
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0116126
Türgi liir TRY 6,42 0.0249264
Ukraina grivna UAH 32,09 -0.0174489
Ungari forint HUF 321,95 -0.0093173
USA dollar USD 1,15 -0.0086964
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.017094
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 75,32 -0.0045136

Valdkonna töökuulutused