“Toredaks uudiseks on see, et saarlased pakuvad ennast Eesti väikelaevaehitajate visiitkaardiks. Saaremaal paistab väikelaevaehitus välja. Tallinnas upub see teiste ettevõtmiste sisse ära,” teavitas infopäeva korraldaja, väikelaevaehituse projektijuht, Tallinna Tehnikaülikooli Kuressaare kolledži õppejõud Anni Hartikainen. Euroopas tervikuna, ennekõike Norras, Rootsis ja Soomes, ehitataksegi väikelaevu põhiliselt saartel, kirjutas Oma Saar.
“Saare jaoks on väikelaevaehitus oluline. Sellepärast ongi turunduse mainet siin hea luua. Saarlased on iseenesest selleks valmis, et Eesti kasutaks Saaremaad ära nii merekultuuri kui sellega kaasneva väikelaevaehituse ja üldse merelise maine tõstmiseks. See aitaks meil oluliselt paremini oma aluseid välisturgudel müüa,” märkis Anni Hartikainen.
Strateegia väljatöötamist nõustanud Jüri Sakkeus ärinõustamisfirmast KPMG ütles, et Saaremaa on kvaliteetse väikelaevaehituse piirkonnana juba oma ekspordivõimekust tõestanud.
“Väikelaevaehituses hinnatakse väga traditsioonidel rajanevat oskusteavet ning suutlikkust eristuda masstoodangust,” rõhutas Sakkeus. Tema sõnul keskendutakse koostöös turundusele, müügile ja merelisele mõtlemisele. Samuti pööratakse tähelepanu koolitusele, kvaliteedile ja arengule ning hangetele ja tootmisele. Oluliseks tuleb pidada ühist organisatsiooni, informatsiooni jagamist ja ühishuvide esindamist. Vastavalt peasuundadele on koostatud konkreetsed tegevuskavad.