Soomlaste hirm Eesti odavate vedajate ees asjatu

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp peab soomlaste hirmu odavate Eesti vedajate ees ülepingutatuks.

Kauppalehti andmetel on kevadel suurenenud veoautode liikumine Soome sisevedudele Poolast ja Eestist. Hindu allapoole suruvad veofirmad on ristitud odavvedajateks. „Mul ei ole andmeid, et Eesti firmad oleks sinna massiliselt tikkunud,“ ütleb Kuldkepp.

Kuldkepi sõnul on Soome turg ära jagatud. Kui kaubaveol midagi juhtub, siis vastutab kauba saatja. Seetõttu on võõra vedaja kasutamine riskantne. Pealegi ei näe Kuldkepp erilist võimalust, et Eesti vedaja suudaks olla odavam naaberriigi kohalikust vedajast. Ainus võimalus on ehk ainult autojuhi palga arvelt odavamat teenust pakkuda. Samas on aga kõikides välisriikides sarnane veoressursi ülejääk nagu Eestis.

Soome sisevedude reguleerimise vabamaks muutumine on Kuldkepi sõnul teinud mugavamaks ehk ainult olukorra, kui Eesti vedajal on vaja siit viia koorem Põhja-Soome. Tavaliselt on sealt raske leida tagasikoormat Eestisse. Nüüd on võimalik sealt võtta kaup Soome sisevedudeks ja Eestisse tulev koorem võtta peale alles Helsingist.

Kuldkepp teab ainult ühte autovedajat, kes on läinud Soome vedusid teostama. Selle ettevõtte äriplaan oli aga seotud hoopis Venemaa veolubadega. Eesti ja Venemaa vahelisi vedusid teostavad 70% ulatuses Eesti vedajad, mistõttu on iga aasta puudu Venemaa veolube (veolube vahetatakse riikide vahel võrdsuse alusel). Soomes on aga olukord vastupidine – seal on Venemaa veolube küll, kuna Soome ja Venemaa vahel sõidavad 97% ulatuses Venemaa veofirmad. Soomlased on pidevate probleemide tõttu Venemaa tolliga loobunud Venemaale sõitmisest. Kuna Soomes on Venemaale sõidu veolube vabalt saada, tegigi see Eesti vedaja Soome eraldiseisva ettevõtte.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0063849
Brasiilia reaal BRL 4,49 1.0420887
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,88 0.217309
Hiina jüaan CNY 7,84 0.2223614
Hongkongi dollar HKD 8,96 0.2934325
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0983867
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.196506
India ruupia INR 79,97 0.3136133
Indoneesia ruupia IDR 16662,84 0.2988589
Islandi kroon ISK 122,64 -0.3007886
Jaapani jeen JPY 125,99 -0.1109966
Kanada dollar CAD 1,49 -0.220603
LAV rand ZAR 16,85 0.6283598
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,95 -0.0124892
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.3471032
Mehhiko peeso MXN 21,71 0.6157966
Norra kroon NOK 9,67 0.3174142
Poola slott PLN 4,30 0.0069709
Rootsi kroon SEK 10,47 0.2181442
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0494262
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0575117
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1342132
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1411433
Taani kroon DKK 7,46 0.0335341
Tai baht THB 37,87 0.4200689
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0466454
Türgi liir TRY 6,95 4.8922232
Ukraina grivna UAH 31,65 0.4800396
Ungari forint HUF 322,83 -0.1237509
USA dollar USD 1,14 0.2901099
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.0521407
Valgevene rubla BYN 2,34 0.4943685
Vene rubla RUB 76,91 1.1818446

Valdkonna töökuulutused