Soomlaste hirm Eesti odavate vedajate ees asjatu

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp peab soomlaste hirmu odavate Eesti vedajate ees ülepingutatuks.

Kauppalehti andmetel on kevadel suurenenud veoautode liikumine Soome sisevedudele Poolast ja Eestist. Hindu allapoole suruvad veofirmad on ristitud odavvedajateks. „Mul ei ole andmeid, et Eesti firmad oleks sinna massiliselt tikkunud,“ ütleb Kuldkepp.

Kuldkepi sõnul on Soome turg ära jagatud. Kui kaubaveol midagi juhtub, siis vastutab kauba saatja. Seetõttu on võõra vedaja kasutamine riskantne. Pealegi ei näe Kuldkepp erilist võimalust, et Eesti vedaja suudaks olla odavam naaberriigi kohalikust vedajast. Ainus võimalus on ehk ainult autojuhi palga arvelt odavamat teenust pakkuda. Samas on aga kõikides välisriikides sarnane veoressursi ülejääk nagu Eestis.

Soome sisevedude reguleerimise vabamaks muutumine on Kuldkepi sõnul teinud mugavamaks ehk ainult olukorra, kui Eesti vedajal on vaja siit viia koorem Põhja-Soome. Tavaliselt on sealt raske leida tagasikoormat Eestisse. Nüüd on võimalik sealt võtta kaup Soome sisevedudeks ja Eestisse tulev koorem võtta peale alles Helsingist.

Kuldkepp teab ainult ühte autovedajat, kes on läinud Soome vedusid teostama. Selle ettevõtte äriplaan oli aga seotud hoopis Venemaa veolubadega. Eesti ja Venemaa vahelisi vedusid teostavad 70% ulatuses Eesti vedajad, mistõttu on iga aasta puudu Venemaa veolube (veolube vahetatakse riikide vahel võrdsuse alusel). Soomes on aga olukord vastupidine – seal on Venemaa veolube küll, kuna Soome ja Venemaa vahel sõidavad 97% ulatuses Venemaa veofirmad. Soomlased on pidevate probleemide tõttu Venemaa tolliga loobunud Venemaale sõitmisest. Kuna Soomes on Venemaale sõidu veolube vabalt saada, tegigi see Eesti vedaja Soome eraldiseisva ettevõtte.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.171592
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.0090314
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102244
Filipiinide peeso PHP 59,97 -0.0083372
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.0089657
Hongkongi dollar HKD 8,83 0.0113205
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0703758
Iisraeli seekel ILS 4,26 -0.0328507
India ruupia INR 81,30 -0.009839
Indoneesia ruupia IDR 16523,72 0.2311713
Islandi kroon ISK 139,22 -0.0071824
Jaapani jeen JPY 128,24 0.0077985
Kanada dollar CAD 1,51 0.0198386
LAV rand ZAR 16,24 -0.2101408
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,95 0.0547196
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.0401717
Mehhiko peeso MXN 22,72 -0.648087
Norra kroon NOK 9,74 -0.0153998
Poola slott PLN 4,29 0.0256446
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.0361215
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0171939
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0321254
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0890968
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0265957
Taani kroon DKK 7,46 -0.0214322
Tai baht THB 37,08 -0.0393549
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.0660015
Türgi liir TRY 6,07 0.1750244
Ukraina grivna UAH 31,54 -0.0088775
Ungari forint HUF 323,49 0.0804381
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.1503488
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.0167266
Vene rubla RUB 75,51 0.0263622

Valdkonna töökuulutused