Soomlaste hirm Eesti odavate vedajate ees asjatu

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp peab soomlaste hirmu odavate Eesti vedajate ees ülepingutatuks.

Kauppalehti andmetel on kevadel suurenenud veoautode liikumine Soome sisevedudele Poolast ja Eestist. Hindu allapoole suruvad veofirmad on ristitud odavvedajateks. „Mul ei ole andmeid, et Eesti firmad oleks sinna massiliselt tikkunud,“ ütleb Kuldkepp.

Kuldkepi sõnul on Soome turg ära jagatud. Kui kaubaveol midagi juhtub, siis vastutab kauba saatja. Seetõttu on võõra vedaja kasutamine riskantne. Pealegi ei näe Kuldkepp erilist võimalust, et Eesti vedaja suudaks olla odavam naaberriigi kohalikust vedajast. Ainus võimalus on ehk ainult autojuhi palga arvelt odavamat teenust pakkuda. Samas on aga kõikides välisriikides sarnane veoressursi ülejääk nagu Eestis.

Soome sisevedude reguleerimise vabamaks muutumine on Kuldkepi sõnul teinud mugavamaks ehk ainult olukorra, kui Eesti vedajal on vaja siit viia koorem Põhja-Soome. Tavaliselt on sealt raske leida tagasikoormat Eestisse. Nüüd on võimalik sealt võtta kaup Soome sisevedudeks ja Eestisse tulev koorem võtta peale alles Helsingist.

Kuldkepp teab ainult ühte autovedajat, kes on läinud Soome vedusid teostama. Selle ettevõtte äriplaan oli aga seotud hoopis Venemaa veolubadega. Eesti ja Venemaa vahelisi vedusid teostavad 70% ulatuses Eesti vedajad, mistõttu on iga aasta puudu Venemaa veolube (veolube vahetatakse riikide vahel võrdsuse alusel). Soomes on aga olukord vastupidine – seal on Venemaa veolube küll, kuna Soome ja Venemaa vahel sõidavad 97% ulatuses Venemaa veofirmad. Soomlased on pidevate probleemide tõttu Venemaa tolliga loobunud Venemaale sõitmisest. Kuna Soomes on Venemaale sõidu veolube vabalt saada, tegigi see Eesti vedaja Soome eraldiseisva ettevõtte.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0246853
Brasiilia reaal BRL 4,31 -0.088163
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,32 0.0465557
Hiina jüaan CNY 8,00 0.0650228
Hongkongi dollar HKD 9,06 -0.1069613
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0094436
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.0878651
India ruupia INR 84,85 -0.1940834
Indoneesia ruupia IDR 17553,86 -0.1780478
Islandi kroon ISK 136,43 0.0146617
Jaapani jeen JPY 129,88 -0.0230929
Kanada dollar CAD 1,50 0.0467727
LAV rand ZAR 16,37 -0.0720386
Lõuna-Korea vonn KRW 1299,83 0.0076939
Malaysia ringgit MYR 4,80 -0.0999063
Mehhiko peeso MXN 21,69 -0.0465414
Norra kroon NOK 9,43 0.0106087
Poola slott PLN 4,28 -0.0046677
Rootsi kroon SEK 10,31 0.0805512
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.1194142
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.011396
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.0436148
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013406
Tai baht THB 37,62 0.0720954
Tšehhi kroon CZK 25,83 0.1046552
Türgi liir TRY 6,56 -0.1840472
Ukraina grivna UAH 32,28 -0.1123429
Ungari forint HUF 321,58 -0.0093281
USA dollar USD 1,16 -0.1123304
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.108145
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.0903936
Vene rubla RUB 75,51 -0.1606544

Valdkonna töökuulutused