IRU: maanteeveoturule pangandusega võrdne abi

Rahvusvaheline Maanteetranspordiliit (IRU) esitas Euroopa Komisjonile ettepanekud sektori kriisist välja aitamiseks. Kui pangandus on saanud suurt rahalist tuge, vajab seda ka maanteetransport.

Michael Nielse, IRU saadik Euroopa Liidus ütles, et analüüside ja debattide aeg on möödas. „IRU tegi mitmeid ettepanekuid majanduskriisi leevendamiseks nii institutsioonidele kui valitsustele. Vajame praegu plaani ja konkreetseid tegevus nii Euroopa Komisjoni kui liikmesriikide poolt, et maanteetranspordi kriis lahendada.“

IRU asepresident Pere Padrosa andis organisatsiooni poolt Euroopa Komisjoniga kohtumisel üle kuus tegevust, mida tuleb kohe majanduse elavdamiseks ellu viia:
 
1. vähendada kulusid – ei mingeid uusi makse ja keskkonnatasusid nagu pani ette kolmas Eurovinjeti direktiiv. Alandatakse olemasolevaid tasusid ja kütusemakse.
2. Julgustada krediidiasutusi taas veofirmadele laenuvõimalusi pakkuma. Samuti lubatakse võlgadele moratooriumi.
3. Vaadata üle maksujõuetuse reeglid ehk likvideerimise asemel lubatakse väiksemat suutlikkust
4. Kaitsta kaupade vaba liikumist ja teenuste osutamist ELi siseturul. Samuti hõlbustada kaubandust ja maanteevedusid kolmandate riikidega.
5. Kaitsta töötajaid, tagades, et kõik ELi liikmesriikide valitsused võtavad vastu meetmed tööpuudusega võitlemiseks, mis võimaldavad kvalifitseeritud tööjõu suunata nn „mitteaktiivseks“ (näiteks palgata puhkuse), selle asemel, et koondada.
6. investeerida infrastruktuuri, et vähendada tarbetuid kulusid ning anda finantssoodustusi ettevõtetele uutesse, ohututesse ja keskkonnasõbralikesse sõidukitehnoloogiatesse investeerimiseks

Padora lisas: sektor on silmitsi enneolematute majanduslike väljakutsetega, mida on raske ületada. Maanteetranspordisektoriga peab maailmamajanduse taastumises arvestama – iga tagasilöök transpordisektoris kajastub majanduses, iga kaasa aitamine soodustab majanduskasvu taastumist. Pangad on saanud suurt rahalist abi, sest nad on majandusele elulise tähtsusega majandusele. Aga kui pangad lõpetavad eksisteerimise, kaubandus jätkub siiski. Kui maanteetransport lõpetab eksisteerimise, pidurdub majandus ja kaubandus järsult.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused