IRU: maanteeveoturule pangandusega võrdne abi

Rahvusvaheline Maanteetranspordiliit (IRU) esitas Euroopa Komisjonile ettepanekud sektori kriisist välja aitamiseks. Kui pangandus on saanud suurt rahalist tuge, vajab seda ka maanteetransport.

Michael Nielse, IRU saadik Euroopa Liidus ütles, et analüüside ja debattide aeg on möödas. „IRU tegi mitmeid ettepanekuid majanduskriisi leevendamiseks nii institutsioonidele kui valitsustele. Vajame praegu plaani ja konkreetseid tegevus nii Euroopa Komisjoni kui liikmesriikide poolt, et maanteetranspordi kriis lahendada.“

IRU asepresident Pere Padrosa andis organisatsiooni poolt Euroopa Komisjoniga kohtumisel üle kuus tegevust, mida tuleb kohe majanduse elavdamiseks ellu viia:
 
1. vähendada kulusid – ei mingeid uusi makse ja keskkonnatasusid nagu pani ette kolmas Eurovinjeti direktiiv. Alandatakse olemasolevaid tasusid ja kütusemakse.
2. Julgustada krediidiasutusi taas veofirmadele laenuvõimalusi pakkuma. Samuti lubatakse võlgadele moratooriumi.
3. Vaadata üle maksujõuetuse reeglid ehk likvideerimise asemel lubatakse väiksemat suutlikkust
4. Kaitsta kaupade vaba liikumist ja teenuste osutamist ELi siseturul. Samuti hõlbustada kaubandust ja maanteevedusid kolmandate riikidega.
5. Kaitsta töötajaid, tagades, et kõik ELi liikmesriikide valitsused võtavad vastu meetmed tööpuudusega võitlemiseks, mis võimaldavad kvalifitseeritud tööjõu suunata nn „mitteaktiivseks“ (näiteks palgata puhkuse), selle asemel, et koondada.
6. investeerida infrastruktuuri, et vähendada tarbetuid kulusid ning anda finantssoodustusi ettevõtetele uutesse, ohututesse ja keskkonnasõbralikesse sõidukitehnoloogiatesse investeerimiseks

Padora lisas: sektor on silmitsi enneolematute majanduslike väljakutsetega, mida on raske ületada. Maanteetranspordisektoriga peab maailmamajanduse taastumises arvestama – iga tagasilöök transpordisektoris kajastub majanduses, iga kaasa aitamine soodustab majanduskasvu taastumist. Pangad on saanud suurt rahalist abi, sest nad on majandusele elulise tähtsusega majandusele. Aga kui pangad lõpetavad eksisteerimise, kaubandus jätkub siiski. Kui maanteetransport lõpetab eksisteerimise, pidurdub majandus ja kaubandus järsult.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.070364
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.151447
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051146
Filipiinide peeso PHP 59,80 0.1742189
Hiina jüaan CNY 7,82 0.1728752
Hongkongi dollar HKD 8,80 0.1411111
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0525458
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.1159112
India ruupia INR 81,85 0.1517358
Indoneesia ruupia IDR 16755,51 0.8615864
Islandi kroon ISK 138,30 -0.0289143
Jaapani jeen JPY 127,78 0.0861596
Kanada dollar CAD 1,49 0.0673129
LAV rand ZAR 16,22 -0.1508416
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,55 0.0516881
Malaysia ringgit MYR 4,71 0.3428888
Mehhiko peeso MXN 22,83 -0.0310873
Norra kroon NOK 9,56 0.0334935
Poola slott PLN 4,30 0.0092956
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0321625
Rumeenia leu RON 4,65 0.0193465
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0450828
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0229148
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0793791
Taani kroon DKK 7,46 -0.0187695
Tai baht THB 37,07 -0.3317597
Tšehhi kroon CZK 25,91 -0.0192946
Türgi liir TRY 6,14 0.3102091
Ukraina grivna UAH 31,34 0.1514895
Ungari forint HUF 322,19 0.1118603
USA dollar USD 1,12 0.1604707
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0418861
Valgevene rubla BYN 2,40 0.1419387
Vene rubla RUB 76,17 0.0950033

Valdkonna töökuulutused