Ettevõtjad: Vene transiit ei koli Soomest Eestisse

Soomes veebruari alguses kehtestatud lisatasu Venemaalt pärit raskeveokitelt pole kaubavoore Eestisse ümber suunanud, kuigi soomlased seda väidavad.

Kauppalehti teatel heidavad Soome transiidiettevõtjad oma valitsusele ette, nagu oleks veebruaris kehtestatud lisatasu enam kui 38tonnistelt Venemaalt pärit veokitelt kaubavoorid Eestisse suunanud, kuna siin sellist maksu pole.
„Seda nüüd küll öelda ei saa, et kaubasuund oleks Eestisse liikunud ja Soome veod rohkem meile tulnud,“ ütles Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni president Einar Vallbaum.

Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp lükkas ümber Kauppalehti väite, nagu oleks Tallinna Sadama transiitliiklus jaanuarist märtsini tõusnud 79%. Eelmisel aastal võrreldes 2007. aastaga on kaubamaht ca 20% vähenenud ning tänavu püsinud mullusega umbes samal tasemel, kinnitas ta.

„Kindlasti avaldab soomlaste poolt veokitele lisatasu määramine oma mõju transiidile, kuid praegu mingeid radikaalseid muudatusi tunda pole,“ lisas Ratassepp.

Ka Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase eitas, et kaup liiguks Eesti kaudu. Ta viitas vedude 14protsendilisele kukkumisele võrreldes 2008 kolme esimese kuuga. Kaup on regioonis üleüldiselt kadunud, mitte liikunud uutesse transpordikanalitesse, lisas ta.

Soome transpordiministeeriumi kantsler Juhani Tervalan põhjendas aga väidetavat Eesti-suunaliste mahtude kasvu just sellega, et Pronkssõduri mõjud on Eesti ja Vene suhetest kadunud.

„Pronkssõduri mõjuga pole sel kõigel mingit pistmist. Selle mõju kestab veel kaua ja seda köetakse Vene sadama-rahva poolt lisaks poliitikutele ka edasi, sest vaja ju oma sadamates tööd kindlustada,“ märkis transiidiekspert Raivo Vare.

Transiidi taastumise määrab Vare sõnul rahvusvahelise kriisi taandumise tempo. “Kui maailmamajandus hakkab taas tõusule pöörama, kasvab esmalt toorainevedu, mis Vene ekspordis – ja seega meie mõistes transiidis –, on suurima osakaaluga,” selgitas ta.

Edasi tuleb meil oodata Venemaa impordi kasvu – hakatakse taas suuremal määral tarbima ja toormekspordiga teenitud rahaga kaupa sisse ostma ning kasvavad ka autodega veetavad kaubavood nii Eestis kui Venemaal. „Seni aga on tegu pigem vähenemisega. Ja seda 2010. aastalgi veel käesolevale lisaks,“ ütles Vare.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0957671
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.0316041
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102291
Filipiinide peeso PHP 60,73 0.0049403
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.583665
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.1853079
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0808113
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0143709
India ruupia INR 79,65 0.4299855
Indoneesia ruupia IDR 16598,58 0.2625775
Islandi kroon ISK 123,00 -0.6702738
Jaapani jeen JPY 126,04 0.3503185
Kanada dollar CAD 1,49 0.2750755
LAV rand ZAR 16,75 1.4389448
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,02 -0.4754383
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.2192181
Mehhiko peeso MXN 21,65 -0.2603375
Norra kroon NOK 9,64 0.602906
Poola slott PLN 4,30 -0.3958242
Rootsi kroon SEK 10,46 0.1915746
Rumeenia leu RON 4,65 -0.1673102
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.1213902
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1231665
Šveitsi frank CHF 1,13 0.4437345
Taani kroon DKK 7,46 0.0268334
Tai baht THB 37,70 -0.28699
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.112652
Türgi liir TRY 6,63 -2.0645218
Ukraina grivna UAH 31,47 0.959558
Ungari forint HUF 324,11 -0.0092553
USA dollar USD 1,14 0.2027861
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.1099983
Valgevene rubla BYN 2,32 0.0430571
Vene rubla RUB 75,97 -0.3951937

Valdkonna töökuulutused