Ettevõtjad: Vene transiit ei koli Soomest Eestisse

Soomes veebruari alguses kehtestatud lisatasu Venemaalt pärit raskeveokitelt pole kaubavoore Eestisse ümber suunanud, kuigi soomlased seda väidavad.

Kauppalehti teatel heidavad Soome transiidiettevõtjad oma valitsusele ette, nagu oleks veebruaris kehtestatud lisatasu enam kui 38tonnistelt Venemaalt pärit veokitelt kaubavoorid Eestisse suunanud, kuna siin sellist maksu pole.
„Seda nüüd küll öelda ei saa, et kaubasuund oleks Eestisse liikunud ja Soome veod rohkem meile tulnud,“ ütles Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni president Einar Vallbaum.

Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp lükkas ümber Kauppalehti väite, nagu oleks Tallinna Sadama transiitliiklus jaanuarist märtsini tõusnud 79%. Eelmisel aastal võrreldes 2007. aastaga on kaubamaht ca 20% vähenenud ning tänavu püsinud mullusega umbes samal tasemel, kinnitas ta.

„Kindlasti avaldab soomlaste poolt veokitele lisatasu määramine oma mõju transiidile, kuid praegu mingeid radikaalseid muudatusi tunda pole,“ lisas Ratassepp.

Ka Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase eitas, et kaup liiguks Eesti kaudu. Ta viitas vedude 14protsendilisele kukkumisele võrreldes 2008 kolme esimese kuuga. Kaup on regioonis üleüldiselt kadunud, mitte liikunud uutesse transpordikanalitesse, lisas ta.

Soome transpordiministeeriumi kantsler Juhani Tervalan põhjendas aga väidetavat Eesti-suunaliste mahtude kasvu just sellega, et Pronkssõduri mõjud on Eesti ja Vene suhetest kadunud.

„Pronkssõduri mõjuga pole sel kõigel mingit pistmist. Selle mõju kestab veel kaua ja seda köetakse Vene sadama-rahva poolt lisaks poliitikutele ka edasi, sest vaja ju oma sadamates tööd kindlustada,“ märkis transiidiekspert Raivo Vare.

Transiidi taastumise määrab Vare sõnul rahvusvahelise kriisi taandumise tempo. “Kui maailmamajandus hakkab taas tõusule pöörama, kasvab esmalt toorainevedu, mis Vene ekspordis – ja seega meie mõistes transiidis –, on suurima osakaaluga,” selgitas ta.

Edasi tuleb meil oodata Venemaa impordi kasvu – hakatakse taas suuremal määral tarbima ja toormekspordiga teenitud rahaga kaupa sisse ostma ning kasvavad ka autodega veetavad kaubavood nii Eestis kui Venemaal. „Seni aga on tegu pigem vähenemisega. Ja seda 2010. aastalgi veel käesolevale lisaks,“ ütles Vare.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0575963
Brasiilia reaal BRL 4,40 0.0250273
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051135
Filipiinide peeso PHP 61,51 0.0243938
Hiina jüaan CNY 7,50 0.025332
Hongkongi dollar HKD 9,23 0.025996
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0257575
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.0686602
India ruupia INR 79,98 0.0250113
Indoneesia ruupia IDR 16647,48 0.0255359
Islandi kroon ISK 123,24 0
Jaapani jeen JPY 130,50 0.0997162
Kanada dollar CAD 1,51 0.0066033
LAV rand ZAR 15,01 0.0259958
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,50 0.0417004
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0256987
Mehhiko peeso MXN 23,47 0.0255762
Norra kroon NOK 9,56 0.1917998
Poola slott PLN 4,30 -0.0162813
Rootsi kroon SEK 10,30 0.0854792
Rumeenia leu RON 4,63 0.0259398
Singapuri dollar SGD 1,58 0.0253293
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0114548
Šveitsi frank CHF 1,17 0.0255689
Taani kroon DKK 7,45 0.061818
Tai baht THB 37,90 0.1810895
Tšehhi kroon CZK 25,61 -0.0234238
Türgi liir TRY 5,28 -0.0246175
Ukraina grivna UAH 30,73 0.0257142
Ungari forint HUF 317,90 0.0472069
USA dollar USD 1,18 -0.1104034
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 0.0942674
Valgevene rubla BYN 2,35 0
Vene rubla RUB 73,29 0.0255226

Valdkonna töökuulutused